Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhdessä asuminen ja viikonloppujen vietto?

Vierailija
02.12.2023 |

Miehen mielestä ei haittaa, vaikka ei vietettäisi viikonloppuja yhdessä. Koska yhdessä asuessa on kuulemma yhteistä aikaa muutenkin. (Olen eri mieltä, olemme molemmat pitkään iltapäivisin töissä ja iltoihin ei jää aikaa/jaksamista.) 

Tämä miehen mielipide kävi ilmi, kun huomautin, että meillä ei ole ollut kuukauteen tai tulossa kuukauteen viikonloppua, jolloin oltaisiin täysin kahdestaan. Miehellä on lapsi, joka on meillä vuoroviikoin ja välillä ollut myös muinakin viikonloppuina.

Ehdotin miehelle, että hän olisi mun kanssa kotona ensi viikonlopun kavereiden mökin sijaan ja hän suuttui. Olen kuulemma naurettava. Olenko? Haluan myös tehdä asioita yhdessä puolison kanssa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan yhteisiä lapsia ei kannata suunnitella, koska sitten se täysin kaksin oloaika vähenee entisestään. Osalla loppuu kokonaan.

Yhteist kaksin keskeistä aikaa varmaan voi viettää myös lapsi vkoloppuina, lapsen mentyä nukkumaan. Ja keksiä muuten niinä viikonloppuina kolmestaan tekemistä mikä olisi teille kaikille mieluista

Minulle ei riitä yhteinen aika vain iltaisin. Haluan pitää kiinni sovitusta eli olla joka toinen viikonloppu KAHDESTAAN. Minusta on miehen tehtävä luopua menoistaan, jos hän sopii ottavansa lapsen meille meidän omina viikkoina.

Ap

Eli mies ei ikinä saisi käydä menoissa kavereidensa kanssa, koska hänellä on lapsi? Ymmärrän että haluat joskus myös kahdenkeskeistä aikaa, mutta tuo nyt on jo ihan kohtuutonta.

Ymmärsit väärin. Tarkoitin, että jos meille tulee putkeen vaikkapa kolme lapsiviikkoa (normaalisti vuoroviikoin), mies voisi pitää seuraavan viikonlopun vapaana meidän parisuhteelle. Olen joustanut monesti, monesti kun lapsen äiti on kysellyt, että voiko lapsi ollakin meillä hänen viikonloppuna. Usein minulle on vain ilmoitettu asiasta, itse asiassa.

Ap

Vierailija
22/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että olen introvertti ja minulle ei ole paljon omia ystäviä täällä paikkakunnalla. Nautin eniten siitä, kun ollaan miehen kanssa kahdestaan kiireettömästi ja ennen kaikkea hiljaisuudesta, koska olen ammatiltani opettaja. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen osoittaa ettei seurasi liiemmälti määräänsä enempää kiinnosta. Oletko vain joku helppo nakki ollut hänelle, kunhan jonkun saa. Jääkö hänelle enemmän rahaa kuin eläisi yksin. Onko raha ollut motiivina.

Outoa jos lasta ei ole niin kaveriviikonloppu on tärkeämpi.

Vierailija
24/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä menee tämän saman jankkaamiseksi, minulta ei kysytä.

Kaksi aikuista, jolla on velvollisuus yhdessä kasvattaa lapsi itsenäisyyteen ja aikuisuuteen. Ja yksi aikuinen joka kokee olevansa se kolmas pyörä. 

Kenen pitäisi nyt olla se aikuinen? 

Vierailija
25/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan yhteisiä lapsia ei kannata suunnitella, koska sitten se täysin kaksin oloaika vähenee entisestään. Osalla loppuu kokonaan.

Yhteist kaksin keskeistä aikaa varmaan voi viettää myös lapsi vkoloppuina, lapsen mentyä nukkumaan. Ja keksiä muuten niinä viikonloppuina kolmestaan tekemistä mikä olisi teille kaikille mieluista

Minulle ei riitä yhteinen aika vain iltaisin. Haluan pitää kiinni sovitusta eli olla joka toinen viikonloppu KAHDESTAAN. Minusta on miehen tehtävä luopua menoistaan, jos hän sopii ottavansa lapsen meille meidän omina viikkoina.

Ap

Siis ymmärrän, että joskus tulee poikkeuksia lapsenhoidon suhteen. Mutta en sitä, että mies suhtautuu asiaan nyt näin välinpitämättömästi.

Ap

Siis ymmärränkö oikein: Mies antaa lapselle luvan tulla teille myös silloin, kun hänellä ei ole ns. isäviikonloppu ja vaikka hänellä on omaa, sovittua menoa. Pitää menoistaan kiinni ja lapsi jää sinun hoidettavaksesi? 

Vierailija
26/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä menee tämän saman jankkaamiseksi, minulta ei kysytä.

Kaksi aikuista, jolla on velvollisuus yhdessä kasvattaa lapsi itsenäisyyteen ja aikuisuuteen. Ja yksi aikuinen joka kokee olevansa se kolmas pyörä. 

Kenen pitäisi nyt olla se aikuinen? 

Isän. Lapsen ei nyt sovi tulla toiseen kotiinsa. Minun ei nyt sovi lähteä mökille. Muuten vaimoni kiukuttelee kuin pikku lapsi, joilta on viety kaikki lelut ja karkit. 

Vierailija
27/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että olen introvertti ja minulle ei ole paljon omia ystäviä täällä paikkakunnalla. Nautin eniten siitä, kun ollaan miehen kanssa kahdestaan kiireettömästi ja ennen kaikkea hiljaisuudesta, koska olen ammatiltani opettaja. 

Ap

Seli seli

Vierailija
28/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdestaan haluat olla miehesi kanssa?

Mitä jos teille tulee omia lapsia? Silloinhan te olette perhe. Ethän silloinkaan voi olla miehen kanssa kahdestaan joka vkl?

Vierailija
29/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin huolissani ja seuraisin kesään asioiden tärkeysjärjestystä. Jos meno jatkuu eikä miehen kalenterista vapaaehtoisesti aikaa löydy parisuhdeviikonlopulle, kävisin keskustelua.

Tai ehkä jo pääsiäisen tienoilla ovat tulokset tiedossa.

Vierailija
30/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet valinnut miehen, jolla on lapsi. Lapsi kuitenkin asuu suurimman osan ajastaan äidillään, joten en ymmärrä valitusta kahdenkeskisen ajan puutteesta. 

Sinulla ei ole juuri vapaa-ajan kavereita, miehellä on. Sekin erottaa teitä. On väärin vaatia toista elämään ilman kaverisuhteita.

Vierailija
31/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirissä isovanhemmat ottavat lapsiperheiden lapset kerran kuukaudessa tai parin kuukauden välein suunnilleen koko viikonlopuksi jotta vanhemmat saavat kahdenkeskisen viikonlopun eikä ne ole uusperheitä vaan ydinperheitä.

Miksi jotkut pitävät epänormaalina vaatia silloin tällöin yhteinen viikonloppu. Eivätkö he ole itse saaneet sellaista koskaan.

Vierailija
32/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet valinnut miehen, jolla on lapsi. Lapsi kuitenkin asuu suurimman osan ajastaan äidillään, joten en ymmärrä valitusta kahdenkeskisen ajan puutteesta. 

Sinulla ei ole juuri vapaa-ajan kavereita, miehellä on. Sekin erottaa teitä. On väärin vaatia toista elämään ilman kaverisuhteita.

Lapsi on suurimman osan ajasta meillä.

Ap

Vierailija
33/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en valinnut mistään tarjoustalon hyllystä, että minä rakastunun nyt tohon. Mutta sen minä valitsin, että mies on sen arvoinen, että pidän hänet minun elämässä. Miehen lapsi oli tuolloin 6v. Reilu 6 vuotta meni erilaisiin tilanteisiin nopeastikin vaihtuviin tilanteisiin sopeutuessa(kuten elämässä muutenkin). Nyt sopeudumme uuteen vaiheeseen, kun lapsella on se oma elämä mihin me ei aikuiset ei mahduta.😂

En ymmärrä mistä jotkut on saanut sen käsityksen, että kaikki menisi aina tismalleen oikein niin kuin me halutaan. Elämällä on kiero huumorintaju, se antaa meille elettäväksi ihan erilaisen elämän mitä me itse käsikirjoitamme, mutta aina siitä voi kirjoittaa itsensä ulos. 

Vierailija
34/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sano noita asioita miehelle? Ei palsta pysty miestäsi muuttamaan. 

Vierailija
35/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavapiirissä isovanhemmat ottavat lapsiperheiden lapset kerran kuukaudessa tai parin kuukauden välein suunnilleen koko viikonlopuksi jotta vanhemmat saavat kahdenkeskisen viikonlopun eikä ne ole uusperheitä vaan ydinperheitä.

Miksi jotkut pitävät epänormaalina vaatia silloin tällöin yhteinen viikonloppu. Eivätkö he ole itse saaneet sellaista koskaan.

Kerran kuukaudessa. 

Älä viitsi naurattaa. 

Vierailija
36/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt miehen pitäisi muuttua sinuksi?

Vierailija
37/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tirsk! En tiedä laajasta tuttavapiiristä yhtään perhettä, jossa isovanhemmat hoitaisi lapsia joka kuukausi viikonlopun. Sinulla on epärealistinen kuva lapsiperhe-elämästä.

Ihan itse ne lapset hoidetaan myös viikonloppuisin. Sitä se vanhemmuus on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän