Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhdessä asuminen ja viikonloppujen vietto?

Vierailija
02.12.2023 |

Miehen mielestä ei haittaa, vaikka ei vietettäisi viikonloppuja yhdessä. Koska yhdessä asuessa on kuulemma yhteistä aikaa muutenkin. (Olen eri mieltä, olemme molemmat pitkään iltapäivisin töissä ja iltoihin ei jää aikaa/jaksamista.) 

Tämä miehen mielipide kävi ilmi, kun huomautin, että meillä ei ole ollut kuukauteen tai tulossa kuukauteen viikonloppua, jolloin oltaisiin täysin kahdestaan. Miehellä on lapsi, joka on meillä vuoroviikoin ja välillä ollut myös muinakin viikonloppuina.

Ehdotin miehelle, että hän olisi mun kanssa kotona ensi viikonlopun kavereiden mökin sijaan ja hän suuttui. Olen kuulemma naurettava. Olenko? Haluan myös tehdä asioita yhdessä puolison kanssa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävikö edes mielessä keskustella asiasta ENNEN yhteen muuttoa? 

Sitä niittää mitää kylvää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan yhteisiä lapsia ei kannata suunnitella, koska sitten se täysin kaksin oloaika vähenee entisestään. Osalla loppuu kokonaan.

Yhteist kaksin keskeistä aikaa varmaan voi viettää myös lapsi vkoloppuina, lapsen mentyä nukkumaan. Ja keksiä muuten niinä viikonloppuina kolmestaan tekemistä mikä olisi teille kaikille mieluista

Vierailija
4/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitää olla sekä että...eli viikonloppuja yhdessä ja sitten erikseen. Olisin huolissani jos mies aina laittaa kaiken muun mun edelle siis joka viikonloppu. 

Vierailija
5/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan yhteisiä lapsia ei kannata suunnitella, koska sitten se täysin kaksin oloaika vähenee entisestään. Osalla loppuu kokonaan.

Yhteist kaksin keskeistä aikaa varmaan voi viettää myös lapsi vkoloppuina, lapsen mentyä nukkumaan. Ja keksiä muuten niinä viikonloppuina kolmestaan tekemistä mikä olisi teille kaikille mieluista

Minulle ei riitä yhteinen aika vain iltaisin. Haluan pitää kiinni sovitusta eli olla joka toinen viikonloppu KAHDESTAAN. Minusta on miehen tehtävä luopua menoistaan, jos hän sopii ottavansa lapsen meille meidän omina viikkoina.

Ap

Vierailija
6/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei riitä yhteinen aika vain iltaisin. Haluan pitää kiinni sovitusta eli olla joka toinen viikonloppu KAHDESTAAN. Minusta on miehen tehtävä luopua menoistaan, jos hän sopii ottavansa lapsen meille meidän omina viikkoina.

Ap

Eli mies ei ikinä saisi käydä menoissa kavereidensa kanssa, koska hänellä on lapsi? Ymmärrän että haluat joskus myös kahdenkeskeistä aikaa, mutta tuo nyt on jo ihan kohtuutonta.

Vierailija
7/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys tuli väärään aikaan.😂 Olen koko viikonlopun yksin kun lapsi on pelimatkalla ja mies on mökillä. Ei tarvi puhua kenellekään, eikä kuunnella ketään. 

Sitä se arki on lapsiperheessä. Lapsi on vaativa otus, joka menee edelle. Ja jotain sitä omaakin pitäisi saada sinne arkeen mahtumaan. Vaikea tämä laji jota kutsutaan elämäksi. Mies on oman siirtonsa tehnyt ja nyt on se sinun vuorosi. 

Vierailija
8/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pitäisikö sinun etsiä mies jolla ei ole lasta vaan hän voisi asettaa sinut sellaisen asemaan? 

Vierailija
9/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperheonnea taas, vali vali. Kasva ap aikuiseksi. Tämä on tulos, kun ottaa käytetyn miehen.

Vierailija
10/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vaivaudu laskemaan viikonloppuja, jolloin oltaisiin täysin kahdestaan. Se että ylipäätään ollaan yhdessä riittää mulle. Tottakai on ihanaa olla kahdestaankin ja sellaisia pyritään järjestämään, mutta en nyt yksittäisestä 2kk putkesta ilman vain me kaksi-viikonloppua vielä pillastuisi ja vaatisi muuttamaan suunnitelmia.

Vierailija
11/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kannustan mun miestä näkemään ystäviään ja harrastamaan niin paljon kuin haluaa. Se ruokkii myös meidän suhdetta, kun molemmat on iloisella mielellä. Mulla itselläni ei ole niin sosiaalista elämää kuin miehelläni mutta ei tulisi mieleenkään kiukutella hänen ystävistään. Päinvastoin, musta on hienoa kun hän pitää yllä kaverisuhteita näkemällä heitä säännöllisesti. 

Ehkä ero on sitten siinä että mun mies tekee kyllä aikaa myös mulle. Ja nimenomaan omasta halustaan. Esimerkkinä vaikka sellainen että mies kertoo että ystävät pyysi häntä golfaamaan viikonloppuna. Hän tietää että mä kannustan häntä lähtemään joten hän sanoo mulle menevänsä sillä ehdolla että sen jälkeen hän saa viedä mut ulos syömään. 

Mulla on kyllä ihana mies. Onneksi muistan myös kertoa sen hänelle joka päivä. 

Vierailija
12/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis ymmärrän, että joskus tulee poikkeuksia lapsenhoidon suhteen. Mutta en sitä, että mies suhtautuu asiaan nyt näin välinpitämättömästi.

Ap

Vierailija
13/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu on vapaa-aikaa. Saa harrastaa, nähdä kavereita, nukkua pitkään. Tehdään asioita yhdessä ja erikseen. Tuollainen laskeminen ja painostaminen kuulostaa ahdistavalta. Tehän voitte tehdä asioita yhdessä myös niinä viikonloppuina kun lapsi on teillä. Kaikkea ei tarvitse tehdä kahdestaan

Vierailija
14/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa jokainen joustaa. Tässä tilanteessa oikea kompromissi olisi, että joka ytoinen vkl yhdessä, joka toinen erikseen,

Vierailija
15/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hänen pitää olla ottamatta lasta vastaan.

Vierailija
16/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävikö edes mielessä keskustella asiasta ENNEN yhteen muuttoa? 

Sitä niittää mitää kylvää. 

Kyllä. Olemme asuneet yhdessä kaksi vuotta. Aiemmin ei ole ollut vastaavaa. On vietetty romanttisia viikonloppuja kahdestaan. 

Ap

Vierailija
17/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis ymmärrän, että joskus tulee poikkeuksia lapsenhoidon suhteen. Mutta en sitä, että mies suhtautuu asiaan nyt näin välinpitämättömästi.

Ap

Mies laittaa lapsen sinun edelle? Olet väärässä suhteessa, jos haluat olla toiselle se ykkönen. 

Vierailija
18/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä molemmilla on viikonloppuisin oikeus myös omiin menoihin. En minä toista omista, tekee ihan hyvää myös suhteelle nähdä omia kavereita ja tehdä omia juttuja.

Meillä noin kerran kuukaudessa "treffiviikonloppu" eli oikeasti tehdään jotain yhdessä. Muuten sitten on menoviikonloppuja (voi olla yhdessä tai erikseen, mutta siihen liittyy muiden ihmisten tapaamista) ja koti viikonloppuja (ollaan yhdessä kotona, mutta ei ole sovittu mitään yhteistä ohjelmaa, jutellaan kyllä päivän mittaan yms ja saatetaan myös keksiä joku meno, jos siltä tuntuu, mutta voidaan ihan vaan puuhailla omia juttuja).

Vierailija
19/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en vaivaudu laskemaan viikonloppuja, jolloin oltaisiin täysin kahdestaan. Se että ylipäätään ollaan yhdessä riittää mulle. Tottakai on ihanaa olla kahdestaankin ja sellaisia pyritään järjestämään, mutta en nyt yksittäisestä 2kk putkesta ilman vain me kaksi-viikonloppua vielä pillastuisi ja vaatisi muuttamaan suunnitelmia.

Olen parisuhteessa juuri siksi, että on joku jonka kanssa voi jakaa sen arjen, joka on aika iso osa sitä ihmisen elämää. Eli ne arjen pienet teot. Ehkä isointa on, kun ei tarvitse töiden jälkeen tulla tyhjään kotiin. 

Mites ap se sun elämä voi muuten? Harrastukset, ystävät, jne? 

Vierailija
20/37 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen muutetaan, että voidaan jakaa arki myös ja nähdä helposti. Ethän siis anna varmaankaan miehen mennä arkisinkasn mihinkään ja nyt kielto viikonlopullekin. Eikö sinulla ole omia kavereita ja harrastuksia? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi