Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meiltä kaikilta poistetaan perusturva

Vierailija
02.12.2023 |

Hallituksen työttömyysturvan leikkaukset poistavat kaikilta perusturvan. Kun kriisi osuu kohdalle, ei ole enää mahdollista selvitä. Ansiosidonnainen työttömyysturva tippuu jopa yli 60 %.

https://yle.fi/a/74-20062472

Kommentit (558)

Vierailija
21/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka voi olla, ettei keskiluokka näe mitä meille tehdään?

Vierailija
22/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä on selkeästi tavoite lopettaa työttömyyskassat. 

Ammattiliitot. Eli ei enää mitään turvaa työntekijöille.

Liitto ja kassa on eri asia. Niihin liitytään erikseen ja ne on itsenäisiä. Voit kuulua liiton tarjoamaan kassaan kuulumatta liittoon ja toisinpäin.

Juuri näin ja se liitto on tässä sinoa turva. Liitoista halutaan ihmiset pois näiden heikennysten avulla. Näin saa työnantaja halpoja orjia, joiden työolojen heikennykset tullaan kirjaamaan myös lakiin.

Liitoista saadaan ihmiset pois kun verovähennysoikeus poistetaan liiton maksuista. Enkä yhtään epäile etteikö nämä sitä tekisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa kuvittelee, että mikään ei koske heitä koska ovat töissä. 

Vierailija
24/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä on selkeästi tavoite lopettaa työttömyyskassat. 

Ammattiliitot. Eli ei enää mitään turvaa työntekijöille.

Liitto ja kassa on eri asia. Niihin liitytään erikseen ja ne on itsenäisiä. Voit kuulua liiton tarjoamaan kassaan kuulumatta liittoon ja toisinpäin.

Juuri näin ja se liitto on tässä sinoa turva. Liitoista halutaan ihmiset pois näiden heikennysten avulla. Näin saa työnantaja halpoja orjia, joiden työolojen heikennykset tullaan kirjaamaan myös lakiin.

Liitoista saadaan ihmiset pois kun verovähennysoikeus poistetaan liiton maksuista. Enkä yhtään epäile etteikö nämä sitä tekisi.

Tämä on hallituksen työnantajan eli EK tavoite.

Vierailija
25/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänsestettiin ilmeisesti rüssät valtaan. Puutinilla on varmaan hauskaa.

Vierailija
26/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on oppivelvollisuus, mutta ei velvollisuutta oppia lukemaan?

Ja näillä on äänioikeus. 

Vierailija
27/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaali ja terveyspalvelut on myös jo poistossa, senhän näkee siitä kun hoitoon ei pääse, vanhukset tapaetaan tietoisesti kokonaan kuormittamasta systeemiä. Niin ihan loogista että muutkin yhteiskunnan tuet poistetaan. Vielä kun osaisivat verot poistaa. Johonkin ne löytää niille käyttöä.

Tämä on sosialistihallituksen aikaansaannosta. Suomen terveydenhuoltojärjestelmä romahdutettiin lopullisesti edellisellä hallituskaudella.

Vierailija
28/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä? Tosin itse koen, että sellainen omahyväisyys ja muiden halveksunta on lisääntynyt. Täälläkin moni paistattelee omassa erinomaisuudessaan kuinka vaan vaihtaa työpaikkaa ja kuinka on niin pätevä ja osaava että töitä riittää ja palkkakin on parempi kuin muilla. Muut on vaan pummeja ja loisia. Tässä havaittavissa myös jonkinlaista vihaa. 

Jotenkin näkyy myös nykyhallituksessa, että ihmisten arvostus ja tasa-arvo ei ole yhteiskunnan arvoissa tällä hetkellä kovin korkealla. 

Vierailija
29/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole sinulle mitään velkaa. Koko kouluajan sinä olit se joka heitit tavaroitani vessanpöntöön, lumihankeen, jne. Milloin olin opettajan perseen nuolija, jne. Olisit katsonut sinne sinne taululle kiusaamisen sijaan. Ja nyt minun pitäisi kokea jotain empatiaa sinua kohtaan? Te olitte ne jonka sen kyvyn minulta veitte. 

Vierailija
30/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen työttömyysturva ei ole mitään perusturvaa vaan kermaperseille maksettava etuoikeus verrattuna niihin jotka eivät ole saaneet työtä tehdä vaikka olisivat hakeneet 200 työpaikkaa. Minkä takia ihmisille joilla on ollut hyvä tulot pitää maksaa ekstraa vaikka he olisivat voineet säästää pahan päivän varalle ja niille jotka eivät ole ilman omaa syytään voineet säästää euroakaan maksetaan vähemmän? En ymmärtänyt tätä nuorempana työnhakuhelvetissä ollessani (nykyään vakitöissä kun vaihdoin alalle jossa tarvitaan oikeasti työntekijöitä). No, ay-liikkeitä ei kiinnosta tietenkään muiden kuin jäsentensä etu, työttömistä alalle kouluttautuneista viis.

Vierailija
31/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänsestettiin ilmeisesti rüssät valtaan. Puutinilla on varmaan hauskaa.

Putinin kaasuputkien ja viisumivapauden lobbaajat olivat edellisessä hallituksessa. Onneksi eivät sentään tällä kertaa aloittaneet veristä sisällissotaa isäntävaltionsa puolesta.

Vierailija
32/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loisimisen suosiminen tosiaan loppuu.

Ja on jo korkea aikakin.

Vierailija
33/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusturvaa on käytetty väärin, joten on pakko palata perusteisiin eli leikataan tukia rajusti, jotta rahaa riittää niille, jotka sitä oikeasti tarvitsevat. Työttömyys on liian monelle oma valinta.

Vierailija
34/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on oppivelvollisuus, mutta ei velvollisuutta oppia lukemaan?

Ja näillä on äänioikeus. 

Kun ei ymmärretä mitä on kirjoitettu tehdään siitä se pahin mahdollinen tulkinta ja sitä oman pään pyhää totuutta julistetaan kuin jotain evankeliumia. 

Vierailija
35/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta enää. Jään pian eläkkeelle. Heippa Suomi ja sen köyhät trallaalllaaaa

Vierailija
36/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mä ole jo vuosikymmeniä sanonut. Siksi olen parisuhteitani jatkanut.

Vierailija
37/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole sinulle mitään velkaa. Koko kouluajan sinä olit se joka heitit tavaroitani vessanpöntöön, lumihankeen, jne. Milloin olin opettajan perseen nuolija, jne. Olisit katsonut sinne sinne taululle kiusaamisen sijaan. Ja nyt minun pitäisi kokea jotain empatiaa sinua kohtaan? Te olitte ne jonka sen kyvyn minulta veitte.

Juuri näin. Muistan saman. Kosto on suloinen, te luuserit, joita yhteiskunta on kiskonut perässään sosialismin oppien mukaisesti vuosikymmenet. On tullut muutoksen aika! Pärjäilkää, heippa!

Vierailija
38/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuoden suurtyöttömyyden aikana tämä keskiluokan pudotus köyhyyteen kyllä selviää monelle kantapään kautta.

Kannattaa todella miettiä, mitä äänestää!

Vierailija
39/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea tarvitsevien määrä kasvaa, siirrellään rahaa edestakaisin, mitä järkeä.

Kannustaa töihin, just, niitä työpaikkoja kun ei kaikille riitä ja koko ajan tulee lisää työttömiä isojen lafkojen irtisanomisista.

Järkyttävää touhua. En hyväksy vaikka itse olen jo eläkkeellä.

Vierailija
40/558 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä? Tosin itse koen, että sellainen omahyväisyys ja muiden halveksunta on lisääntynyt. Täälläkin moni paistattelee omassa erinomaisuudessaan kuinka vaan vaihtaa työpaikkaa ja kuinka on niin pätevä ja osaava että töitä riittää ja palkkakin on parempi kuin muilla. Muut on vaan pummeja ja loisia. Tässä havaittavissa myös jonkinlaista vihaa. 

Jotenkin näkyy myös nykyhallituksessa, että ihmisten arvostus ja tasa-arvo ei ole yhteiskunnan arvoissa tällä hetkellä kovin korkealla. 

Olen kautta aikojen ollut se jota rouvat ovat katsoneet lempeästi hymyilleen nenänvarttaan pitkin antaen ymmärtää miten olen pelkkä nolla. Neukkukuutiossa asuva nolla, jolla ei ole mitään elämään. Nyt näiden rouvien korttitalot on sortumassa ja vahingonilo on iloa puhtaimmillaan. 

Ja ette te näiden rouvien alapuolella olevatkaan minulta mitään sääliä saa. Te olette eläneet kuvitellen, että pienituloisilla on joku ihme oikeus keskituloisen elämään ja jonkun muu pitää se teille taata. 

Sitä niittää mitä kylvää.

- lähihoitaja, ei velkaa, ei elatusvelvollisuutta.