Miten suhtautuisit tähän? Joko mies tai kaveri valehtelee
Mieheni oli työvuorossa paikassa X ja heitä oli samaan aikaan töissä muutamia. Ammatti on sellainen joka monessa naisessa herättää ihailua.
Samana päivänä naispuolinen fb-kaverini (vanha koulukaveri, ei tunne miestäni) laittoi fb-päivityksen, jossa kertoi tavanneensa paikan X työntekijän ja kiusoitelleensa tätä X-työhön liittyvässä asiassa. Kertoi miehen nauraneen, vitsailleen hänelle takaisin ja iskeneen samalla silmää.
Illalla muistin päivityksen ja kysyin puolivitsinä naureskellen mieheltä että onko sulle muuten joku kuittaillut asiasta X tänään? Ihmetteli hetken ja sanoi sitten että jooo, mistäs niin kuulit? Ja kerroin päivityksestä. En ollut pätkän vertaa mustasukkainen, vaan asia ja tilanne huvitti minua (samasta asiasta olen itse kuittaillut miehelleni).
Sitten mies hernostui ja korotti ääntään, että hän ei todellakaan iskenyt naiselle silmää! Ihmettelin reaktiota ja sanoin että eihän se nyt haittaisi yhtään mitään jos iskit. Mies suuttui minulle ja syytti "miten niin JOS, kun juuri sanoin että minä en ole kenellekään iskenyt silmää!" Suuttui ihan kunnolla ja sitten alkoi minuakin ärsyttää ja siitä syttyi kunnon riita. Ihmettelin mikä tämä juttu nyt oikein on ja miksi nostaa tällaisen mekkalan asiasta? Mies jatkoi minulle huutoa ja sitten jo kysyin miksi nainen sitten kirjoittaa noin jos se ei ole totta? Mies huusi että hän ei ***** tiedä, kysy siltä *******, minä en ole silmää iskenyt kenellekään.
Että sillai. Kärpäsestä tuli härkä, enpä olisi aavistanut kun ihan hyvillä mielin asiasta mainitsin. Nyt vaan ihmetyttää tuollainen suuttuminen ja alkaa jo epäilyttää miehen rehellisyyskin. En pidä flirttiä pettämisenä tai pahana asiana, mutta rehellinen pitää olla.
Miten itse suhtautuisit tällaiseen?
Kommentit (50)
Ajattelutapani on looginen. On virhe valehdella meille. Loogikon aivot erottavat salamannopeasti epäloogisen puheen ja loogikko ehtii ajatella samanaikaisesti paljon muutakin. Loogikko myös asettaa ihmisen moraalisen valinnan eteen: jos valehtelija ei korjaa ajoissa valheitaan, hän on mitä luultavimmin täysin epäluotettava ja moraaliton. Ei maksa vaivaa enää selvittää mitään. Joten loogikko heittää tällaiset tyypit olkansa yli eikä tuhlaa elämäänsä jonninjoutaviin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri vähän väritti tarinaa. Sitähän some on täynnä. Miestäsi ärsytti värikynä, tai ehkä joku siinä osui arkaan paikkaan. Kai sinä miehesi tunnet.
Mielestäni tunnen, mutta tätä miehen reaktiota en tajua yhtään. Tuli ihan puun takaa. Hän kyllä tietää ettei flirttailu ole mielestäni paha asia. Ap
Tätähän kannattaa selvitellä täällä vauvapalstalla. Pyydä firman videonauhat nähtäväksi.
Itseäkin ärsyttää jos joku väittää minun tehneen jotain mitä en ole tehnyt (enkä ikinä tekis), mutta joku väittää muuta tai ei usko että en ole tehnyt. Se on loukkaavaa. Onhan se nyt aika paksua kirjoittaa tuollaista faceen jos se ei pidä paikkaansa ja tietyllä tapaa myös loukkaavaa jos oma naisystävä ei usko mitä hänellä kerrotaan tai ottaa sen vitsillä.
Fb-nainen runoillut omiaan ts. keksinyt koko jutun. Yrittänyt ehkä lähestyä miestäsi jotenkin mukahauskasti/tyrkysti jne ja miestäsi ärsytti ko. naisen toiminta. Nainen oli miehesi mielestä ärsyttävä jo valmiiksi ja sitten kuuli, että tämä sekoilee somessa jotain omia fantasioitaan ja sekoittaa hänetkin vielä siihen, niin kiukustui. Ei välttämättä sinulle vaan tuolle naiselle. Ei vaan sattunut enää olemaan paikalla että olisi kiukun voinut purkaa oikeaan osoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän kannattaa selvitellä täällä vauvapalstalla. Pyydä firman videonauhat nähtäväksi.
Kysyin miten itse suhtautuisit. Vastauksesi siis on että pyytäisit videonauhat? Ap
Kyllähän sinä stalkkaat miestäsi ja käytät siinä vielä avuksi kavereitasikin. Älä turhaan esitä viatonta. Asian kiihkeä kieltäminen vain vahvistaa syyllisyyttäsi.
Ei tainnut edellinen tuntua kivalta? No nyt tiedät, että miltä miehestäsi tuntui ja miksi hermostui.
Onko ammatti sellainen, että siinä voi flirttailla asiakkaalle?
Minusta flirttailu työtehtävissä on todella epäasiallista. En pidä siitä alkuunkaan asiakkaana, siitä välittyy todella huono kuva kyseisestä työntekijästä ja koko yrityksestä.
Joten mies on voinut suuttua siksi, ettei tekisi tuollaista töissä. Tämä sinun koulukaverisi on erikoinen tapaus, jos kertoilee tuollaista netissä ja tunnistettavasti pienessä kaupungissa.
Miksi sinä sallit flirttailun ja pidät sitä hauskana? En kyllä sinuakaan ymmärrä, koska minusta se ei ole parisuhteessa elävälle ok.
Vierailija kirjoitti:
Itseäkin ärsyttää jos joku väittää minun tehneen jotain mitä en ole tehnyt (enkä ikinä tekis), mutta joku väittää muuta tai ei usko että en ole tehnyt. Se on loukkaavaa. Onhan se nyt aika paksua kirjoittaa tuollaista faceen jos se ei pidä paikkaansa ja tietyllä tapaa myös loukkaavaa jos oma naisystävä ei usko mitä hänellä kerrotaan tai ottaa sen vitsillä.
Minäpä kerron sulle. Se vitsailu liittyi heijastimen puutteeseen 😂 Olin monesti huomauttanut miehelleni siitä, että liikkuu täysin "pimeänä". Nyt siitä oli kiusoitellen huomauttanut tuo tapaamansa asiakaskin, eli fb-kaverini. Oli meidän huumorintajulle niin herkullinen tilanne että nyt joku muukin on asiasta sanonut, niin siksi koko päivityksestä miehelle sanoin. Ja tosiaan huvittuneena. SE oli asiassa se pointti. Sen jälkeen mies kysyi mitä päivityksessä sittem tarkalleen oli, ja kerroin. Siitä suuttui, enkä todellakaan kysynyt onko iskenyt silmää tai muutenkaan kommentoinut silmäniskua siinä kohtaa mitenkään. Mutta mies jo raivosi minulle, niin hänmentäähän se.
Jos mies olisi vaan rauhallisesti tai nauraenkin todennut ettei ole iskenyt silmää tai sitten sanonut että joo totta, mitään ongelmaa ja riitaa ei olisi tullut. Miehen raivoamisesta jäi aika kumma fiilis. Ap
Vierailija kirjoitti:
Fb-nainen runoillut omiaan ts. keksinyt koko jutun. Yrittänyt ehkä lähestyä miestäsi jotenkin mukahauskasti/tyrkysti jne ja miestäsi ärsytti ko. naisen toiminta. Nainen oli miehesi mielestä ärsyttävä jo valmiiksi ja sitten kuuli, että tämä sekoilee somessa jotain omia fantasioitaan ja sekoittaa hänetkin vielä siihen, niin kiukustui. Ei välttämättä sinulle vaan tuolle naiselle. Ei vaan sattunut enää olemaan paikalla että olisi kiukun voinut purkaa oikeaan osoitteeseen.
Hyvin mahdollista tämäkin! Ap
Mua ärsyttäisi todella paljon jos joku kertoisi tekemisistäni facebookissa. Itse kun en siellä ole, enkä halua jakaa mitään elämästäni sinne. Voisin kuvitella että suuttuisin noin harmittomasta asiasta kuin miehesikin. Niin ärsyttävä tuo tilanne, että ensin siellä Facebookissa naureskellaan minulle ja sitten vielä kotona puoliso jatkaa samaa. Vaikka kuinka olisi hyväntahtoista, en tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttäisi todella paljon jos joku kertoisi tekemisistäni facebookissa. Itse kun en siellä ole, enkä halua jakaa mitään elämästäni sinne. Voisin kuvitella että suuttuisin noin harmittomasta asiasta kuin miehesikin. Niin ärsyttävä tuo tilanne, että ensin siellä Facebookissa naureskellaan minulle ja sitten vielä kotona puoliso jatkaa samaa. Vaikka kuinka olisi hyväntahtoista, en tykkää.
Ymmärrän hyvin ja hyvä pointti siinä mielessä, että mieheni ei juurikaan käytä somea. Tässä tapauksessa tosin päivitys oli muotoiltu niin ettei siinä ollut nimeä tai tunnistettavaa, paitsi meille työvuorossa olleen neljän työntekijän puolisoille, eikä muita puolisoita päivittäjän kaverilistalla ole. Mutta silti, ymmärrän. Ap
Huumorin kukka, se on maailman kaunein kukka!
Ehkä suuttui vain koska hänen väitettiin tehneen jotain mitä ei tehnyt. Itsekin suuttuisin ja joskus tuollaiset menee vähän yli varsinkin jos on yhtään temperamenttinen.
Kaveri väritti juttua. Pitäisin kyllä tollona ja ällönä jotain silmäniskijää. Huumoria ja ns pilkettä silmäkulmassa voi olla. Ei mitään silmän iskemistä😬
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä nainen käytti ilmaisua silmän iskemisestä vaikka kyse oli vain pilkkeestä silmäkulmassa. Eihän ihmiset oikeasti juuri silmää iske.
Joillakin ihmisillä on pinttynyt tapa iskeä silmää. Onkohan tarkoitus jotenkin keventää tai lähentää tunnelmaa. Tehdä tilanteesta ns näin meidän kesken.Telkkarissa yksi aamujuontaja vinkkaa silmää juuri kun poistuu ruudusta näkymättömiin. Onneksi voi katsoa muualle.
Noh, mä luulen, että mies iski silmää, jos se kerta hänellä tapana on (mutta omien sanojensa mukaan vain ap:lle vinkkaa silmää). Jotkut ihmiset iskevät silmää, kuuluu ns. repertuaariin, jotkut eivät ikinä. Jos mies kerta vinkkailee silmää ap:lle, pidän todennäköisenä, että hän on vinkannut tuolle naisellekkin sitten, mutta siis hyväntahtoisesti.
Miestä nolottaa, että jäi kiinni siitä, että vinkkaa silmää muillekkin ja häntä ärsyttää, että hänen tekemiset on raportoitu (vaikkakin nimettömänä) faceen. Ja se, että hänen silmäniskussaan ei ole ollut varsinaista iskuyritystä, niin häntä harmittaa, että senkin takia tuosta on nyt tehny kärpäsestä härkänen.
Aihen juuri otettu eilisestä tosi tv sarjasta.Kanava paikalta 11.Alkoi kello 20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä nainen käytti ilmaisua silmän iskemisestä vaikka kyse oli vain pilkkeestä silmäkulmassa. Eihän ihmiset oikeasti juuri silmää iske.
Mun mies iskee, vaikkakin omien sanojensa mukaan vain minulle 😂 Mutta siis kyllä, ihan samaa pidän hyvin mahdollisena, että nainen vain käytti tuota ilmaisua. Ap
En tiedä mutta mieti jos sama tilanne olisi omalla kohdalla. Mies kysyisi sinulta, kävikö sinulle X ja sitten kertoisi päivityksestä, jossa kerrotaan, että henkilö iski silmää tai teki muuta flirttaavaa. Miten reagoisit?
Tämäkin mahdollista. Ja jos noin reagoi niin melko typerää, koska flirttailussa ei mielestäni ole mitään väärää. Ap