Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista, että apteekin perusrasva pesee silmä- ja kasvomeikin pois paremmin kuin varsinainen meikinpoistoaine?

Vierailija
01.12.2023 |

Multa oli loppu meikinpoistoaineet eli silmämeikinpuhdistusaine ja kasvomaito, ihan perustuotteita marketista.

Sitten muistin lukeneeni, että perusvoiteella jotkut poistavat meikin.

Otin Humektan perusvoidetta ihan reilusti käteen ja hieroin kuivaan naamaan ja hieroin sillä silmätkin, silmissä oli vieläpä vedenkestävä eyeliner.

Sitten otin pari vanulappua ja pyyhin silmät kunnolla niihin sekä kasvot. Vanulappuihin tarttui kaikki silmämeikki hyvin.

Sitten kunnon vesipesu ja kuivaus pyyhkeeseen.

Eipä ole koskaan noin hyvin lähtenyt silmämeikki, kertarykäyksellä!

Aina on jäänyt tummaa silmien alle ja uudelleen on pitänyt kostuttaa vanulappuja ja hinkata sitä silmämeikkiä pois silmänympäryksistä.

Ja kaiken lisäksi tuo on halpaa ja samalla kosteuttaa ihoa eli iho oli ihan normaalin tuntuinen tuon jälkeen, ei sellaisen nihkeän kuiva.

Enpä enää osta kalliita silmämeikinpuhdistusaineita, kun perusrasvalla homma hoituu tehokkaammin.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi apteekin hajusteettomat suomalaiset perusrasvat ovat parhaita ja halvimpia. Toki mielikuva niistä on tylsä. Sinänsä harmi, sillä ne ovat niin toimivia tuotteita. Ne ovat parempia kuin kalliit ja brändätyt tuotteet.

niitä kun laitettaisiin nättiin kuviolliseen pakettiin ja kylkeen joku "anti-wrinkle younger that ever retinol Q10 eyemakeup remover lotion" niin mammat ostaisivat intopiukeena 100€/purkki hinnalla. 

Vierailija
62/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sille tapahtui?

Ikinä en ole käyttänyt kasvovettä, enkä huomaa mitään ongelmaa (pl. teininä oli finnejä, mutta ei enää). Olisiko siitä kiinni, mitä kaikkia muita aineita käyttää?

Tuli samea iho. Ei kai puhdistusaineesta ja voiteesta johtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen kilon jätti-iso pumppupullo tuota Humektania maksaa alle 20 euroa. Ja kestää pitkään, varmaan kokonaisen vuoden, mikäli sillä pestään vain kasvot.

Vierailija
64/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aqualan L minullakin meikinpoistoaineena. Sopii herkille silmilleni eikä sisällä hajusteita. Pyyhkimiseen käytän vedellä kostutettuja vanulappuja. Sitten huuhtelen kasvot vedellä ja pesen vielä teepuusaippualla (kuiva sekaiho, jossa T-alueelle tulee aika helposti näppyjä ja talvisin tali-ihottumaa). Sitten saatan vielä käyttää kasvovettä ennen kosteutusta, johon käytän hyarulonihappoa ja Aqualan L:ää, johon sekoitan tarvittaessa kasvoöljyä. 

Aamuisin vesipesu, kasvovesi ja kosteutus samalla kaavalla. Tarvitsen sekä riittävää puhdistusta että kosteutusta pitääkseni ihon tasapainossa.

Vierailija
65/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on parempi pesemiseen humektan vai aqualan L?

Vierailija
66/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipas aihe sopivasti! Pari kk sitten itsellä loppui käyttämäni puhd.emulsio ja muistin, että perusvoiteita (Probicare ja Aqualan L löytyi) voi meikinpoistoon hyvinkin käyttää, tai no ainakin tilapäisesti.

Mutta osoittautui käytössä niin mainioksi, että jäivät sitten ihan käyttöön! Ja mikä erikoista, näillä tuotteilla on satunnaiset kipeät finnit jääneet tulematta.:O

Vierailija
67/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin lähti Humektanilla ripsiväri, vedenkestävä eyeliner sekä meikkivoide + puuteri yhdistelmä täydellisesti. Mitään ripsarin jäänteitä tai tummaa ei jääny silmien alle ihoon.

Vierailija
68/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sattuipas aihe sopivasti! Pari kk sitten itsellä loppui käyttämäni puhd.emulsio ja muistin, että perusvoiteita (Probicare ja Aqualan L löytyi) voi meikinpoistoon hyvinkin käyttää, tai no ainakin tilapäisesti.

Mutta osoittautui käytössä niin mainioksi, että jäivät sitten ihan käyttöön! Ja mikä erikoista, näillä tuotteilla on satunnaiset kipeät finnit jääneet tulematta.:O

Sama. Olin niin yllättynyt puhdistustuloksesta, että olen nyt kolmisen viikkoa käyttänyt Humektania silmämeikin ja ihomeikin poistoon ja jätin ostamatta ne markettien ihonpuhdistustuotteet, joista ei edes vedenkestävän silmämeikin puhdistusaine toiminut kunnolla. Jäi mulla nyt todella ihan pysyvään käyttöön tämä. 

Vierailija
69/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voikohan sitä käyttää muutenkin pelkkään kasvojen pesuun?

Kyllä voi. Käytän perusvoidetta monesti suihku"saippuana" etenkin talviaikaan.

t. erittäin kuivaihoinen atoopikko

Sain ihotautilääkäriltä reseptin tähän tarkoitukseen hankittavaa perusvoidetta varten. Markkinointi saa ihmiset tuhlaamaan kosmetiikkatuotteisiin.

Vierailija
70/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää kokemuksia

Vierailija
71/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt aina kylmäpuristettua manteliöljyä meikinpoistoon. Lähtee tujumpikin meikki ja iho kiittää. Kokeilkaa!

Vierailija
72/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Vierailija
73/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

57-vuotiaana uskallan sanoa että olen ikäni pessyt meikit pois pelkällä vedellä ja tavan käsisaippualla. Sitten marketin esim. Lorealin yövoidetta kostuttamaan. 

Ihoni kunto on hyvä ja saan kuulla jatkuvaa hämmästelyä kun ei ole ryppyjä lainkaan:)

Kiva mutta toivottavasti et luule että käsisaippualla pesemisellä ja rypyttömyydellä (jokainen aavee-mammahan on kuulemma hämmästyttävän rypytön...) olisi mitään tekemistä toistensa kanssa. Nimittäin ei ole.

Ps. Mikä ihmeen "tavan"? Minkä tavan käsisaippua?

Vierailija
74/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tavan" on murretta ja tarkoittaa "tavallinen".

Vierailija
75/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä "pesen" meikit, myös vedenkestävän, vauvojen peppupyyhkeillä.

Jollain vaellusreissulla testasin ylipäätään kropan puhdistukseen ja se toimi oikein hyvin. Kotona sit eräs päivä testasin meikin poistajana ja edelleen toimi. Vedellä huuhtaisen naaman vielä lopuksi ja TAPUTTELEN naaman kuivaksi pyyhkeellä, perusvoide (talvella vähän paksumpi) tuon jälkeen riittää.

Miksi käytät vauvojen peppupyyhettä?

Mieheni sanoi että näyttävät samalta niin päätin kokeilla.

Ai siis, että sun naama ja vauvan peppu näyttävät samalta?

Mikä logiikka?

Vierailija
76/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kuivan päänahan voi pestä perusvoiteilla. Olen pessyt myös kutiavan koiran, auttoi silläkin kuivaan ihoon. 

Vierailija
77/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko huomannut, että pesuneste on oikeastaan pesun este?

Vierailija
78/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ceridalilla voi poistaa meikit myös.

Vierailija
79/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tavan" on murretta ja tarkoittaa "tavallinen".

Saahan niin sanoa jos haluaa kuulostaa elämämkoulun käyneeltä.

Vierailija
80/82 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olisko vaikka että markkinavoimat jyllää ja yrittää kaikin tavoin viedä meidän rahat? Olen lopettanut meikkaamisen ja hiustenlaiton kokonaan. Säästyy tosi paljon rahaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi