Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista, että apteekin perusrasva pesee silmä- ja kasvomeikin pois paremmin kuin varsinainen meikinpoistoaine?

Vierailija
01.12.2023 |

Multa oli loppu meikinpoistoaineet eli silmämeikinpuhdistusaine ja kasvomaito, ihan perustuotteita marketista.

Sitten muistin lukeneeni, että perusvoiteella jotkut poistavat meikin.

Otin Humektan perusvoidetta ihan reilusti käteen ja hieroin kuivaan naamaan ja hieroin sillä silmätkin, silmissä oli vieläpä vedenkestävä eyeliner.

Sitten otin pari vanulappua ja pyyhin silmät kunnolla niihin sekä kasvot. Vanulappuihin tarttui kaikki silmämeikki hyvin.

Sitten kunnon vesipesu ja kuivaus pyyhkeeseen.

Eipä ole koskaan noin hyvin lähtenyt silmämeikki, kertarykäyksellä!

Aina on jäänyt tummaa silmien alle ja uudelleen on pitänyt kostuttaa vanulappuja ja hinkata sitä silmämeikkiä pois silmänympäryksistä.

Ja kaiken lisäksi tuo on halpaa ja samalla kosteuttaa ihoa eli iho oli ihan normaalin tuntuinen tuon jälkeen, ei sellaisen nihkeän kuiva.

Enpä enää osta kalliita silmämeikinpuhdistusaineita, kun perusrasvalla homma hoituu tehokkaammin.

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu meikinpoistoaineesta. Itse käytän öljypohjaisia, ja ne kyllä poistaa meikit loistavasti. Tony Molyn Wonder Apricot Deep Cleansing Oil käytössä nyt. Sen sijaan monet emulsiot ja geelit ei poista meikkejä kunnolla.

Siksi rasvan pitääkin olla perusvoidetta eikä mitään emulsiota. Vain perusvoide nimellä myytävässä tuotteessa on riittävästi rasvaa poistamaan meikit, talin jne. Näissäkin hyvä katsoa, että rasvaprosentti on mahdollisimman korkea. Osa perusvoiteistakin on aikamoisia litkuja. 

Vierailija
22/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkanut pudistamaan meikit vauvaöljyllä, lähtee vedenkestävät meikit pois ja sitten sen jälkeen pesen kasvot ihan perus Pirkan kasvojenpesugeelillä, ettei sitä öljyä jää kasvoille ja sitten kosteusvoide. Paljon vähemmän hankaamista, etenkin luomien ja silmien ympärysten missä iho on herkempää muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naiset aivopestään kuluttamaan mahdollisimman paljon kemikaaleja vaikka ne on ihan paskoja.

Vierailija
24/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vinkkiä. Ensinnäkin, poista kasvomeikit oliiviöljyllä. Lähtee tosi hyvin ja nopeasti, on halpaa ja luonnollista, hoitaa samalla ihoa. Sitten kannattaa käyttää ripsaria, joka lähtee lämpimällä vedellä, esim. Cliniquen Lash Power. Ei tarvitse hinkata irti, vaan sen jälkeen kun on poistanut muut meikit, niin huuhtele silmät lämpöisellä vedellä. Ja sitten koko kasvot pestään tavallisella puhdistustuotteella.

Vierailija
25/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt kaikki järkevät tajuu, että tuotteet, jotka on tarkoitettu johonkin "määrättyyn" on markkinointikikka.

Hyvnkin moni ei tajuu, vaan pitää olla erikseen käsirasva, jalkarasva, kasvorasva jne. vaikka kaikkia osia kehosta voisi voidella ihan samalla rasvalla. Toki jos on iho-ongelmia niin sitten tarvitaan erikoistuotteita paikalliseen käyttöön. 

Vierailija
26/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä kokeilla! Itse olen havainnut apteekin Avene-silmämeikinpoistoaineen parhaaksi. Poistaa meikit nopeasti ja hellävaraisesti, ei kirvele silmiä. Monia 3-4 kertaa tuota kalliimpia silmämeikinpoistoaineita olen kokeillut, eivät poista edes perusripsaria kunnolla ja kirvelevät silmissä.

Vierailija
27/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä siis tarvetta ostella mitään kasvomaitojakaan. Meikkivoide ja puuteri puhdistuivat täydellisesti.

Ainoastaan kasvovettä ostan jatkossakin.

ap

Kasvovesi on ihan turha tuote. Etenkin jos peset naamasi rasvalla eli kosteutus tulee jo pesuvaiheessa. 

Mulla meni iho huonoksi kun en käyttänyt kasvovettä vähään aikaan.

Vierailija
28/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olen vieläpä yli nelikymppinen ja nyt vasta löysin tämänkin ihmeen.

Silmätkin näyttävät paremmilta nyt, silmänaluset eivät olekaan niin tummat kuin luulin :D On näköjään aina jäänyt jotain ripsiväri eyeliner jäänteitä silmien alle.

ap

Allekirjoitan. Itse en meikkaa mutta ihonhoito on ollut pitkään kaupan pesuneste tai palasaippua. Kosteudeksi kaupan tai apteekin perusvoide. Toki iän myötä ryppyjä tulee mutta iho ei kutise. Kerran kävin kasvohoidossa ja kosmetologi myi mukaan merkkituotteet (Lancome) ja sanoi että ovat niin ihania ja hoitavia. Katin kontit, olin muutaman päivän jälkeen punainen kuin rapu ja jäätävä kutina! Onneksi tuosta on jo reilu kaksikymmentä vuotta joten rahanmeno ei enää harmita niin kovin. 

Vierailija
29/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiteissa ei ole sitä puhdistavaa ominaisuutta. Herkästi saattaa jotain jäämiä jäädä esimerkiksi meikkivoiteesta ja puuterista ( jos sellaisia käyttää). 

Silmämeikinpuhdistuksessa voi toimiakin sellaisenaan.

Itse tykkään Himalajan suolasaippuasta. On tosi riittoisa ja puhdistaa ihon hyvin, sekä jättää kosteutetuksi. Sitten vaan nivea cremeä kasvoille. 

Vierailija
30/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinaa koijataan, apinaa p jymäytetään.

Vierailija
31/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voikohan sitä käyttää muutenkin pelkkään kasvojen pesuun?

Kuivaihoisille suositellaan pesuun perusvoidetta saippuan tai saippuapitoisen pesunesteen sijaan. 

Vierailija
32/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pesisi pelkällä voiteella jatkuvassa käytössä. Helposti tukkii ihohuokoset. 

P.s. en ole koskaan ostanut erikseen silmämeikinpuhdistukseen tuotteita. Esimerkiksi nivealla hyvä puhdistusgeeli joka pesee meikit koko kasvoilta, myös silmistä. Eikä ole kallis.

Humektan ei kylläkään tuki huokosia. Ihotautilääkärit määrää Humektania myös akneihoiselle.

Vierailija
33/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voikohan sitä käyttää muutenkin pelkkään kasvojen pesuun?

Kai jotkut voi. Mä en voi. Mulla on rasvainen ihotyyppi. 

Vierailija
34/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä siis tarvetta ostella mitään kasvomaitojakaan. Meikkivoide ja puuteri puhdistuivat täydellisesti.

Ainoastaan kasvovettä ostan jatkossakin.

ap

Kasvovesi on ihan turha tuote. Etenkin jos peset naamasi rasvalla eli kosteutus tulee jo pesuvaiheessa. 

Mulla meni iho huonoksi kun en käyttänyt kasvovettä vähään aikaan.

En ole elämässäni ikinä käyttänyt kasvovettä. Silti on ihan ok kunnossa iho atopiasta huolimatta. Vältän turhia kemikaaleja niin paljon kuin mahdollista. Kosteutus hoituu kasvovettä paremmin perusvoiteella, jota luonnollisestikin voi laittaa kasvoille myös pesun jälkeen tuomaa lisäkosteutusta. 

Vierailija
35/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pesisi pelkällä voiteella jatkuvassa käytössä. Helposti tukkii ihohuokoset. 

P.s. en ole koskaan ostanut erikseen silmämeikinpuhdistukseen tuotteita. Esimerkiksi nivealla hyvä puhdistusgeeli joka pesee meikit koko kasvoilta, myös silmistä. Eikä ole kallis.

Vartalonpesuun muuten sopii hyvin myös näin talvella.  Apteekin perusvoide.

Nivean tuotteissa on vaan niin voimakas tuoksu, etten pysty käyttämään niitä. Ei taida Nivealla olla yhtään hajusteetonta tuotetta.

Vierailija
36/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiteissa ei ole sitä puhdistavaa ominaisuutta. Herkästi saattaa jotain jäämiä jäädä esimerkiksi meikkivoiteesta ja puuterista ( jos sellaisia käyttää). 

Itse tykkään Himalajan suolasaippuasta. On tosi riittoisa ja puhdistaa ihon hyvin, sekä jättää kosteutetuksi. Sitten vaan nivea cremeä kasvoille. 

Millä tavoin perusvoiteessa ei ole puhdistavaa ominaisuutta?

Kyllä mulla tarttui koko silmämeikki (jopa se vedenkestävä eyeliner) erinomaisen hyvin vanulappuihin, samoin meikkivoide ja puuteri lähtivät kokonaan.

Vierailija
37/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti niissä on puhdistava ominaisuus. Se on nimeltään rasva. Ihan niin kuin on niissä kalliissa puhdistusöljyissä ja -maidoissakin. Rasvaliukoinen meikki poistuu ihan kokonaan rasvalla. 

Vierailija
38/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt kaikki järkevät tajuu, että tuotteet, jotka on tarkoitettu johonkin "määrättyyn" on markkinointikikka.

Hyvnkin moni ei tajuu, vaan pitää olla erikseen käsirasva, jalkarasva, kasvorasva jne. vaikka kaikkia osia kehosta voisi voidella ihan samalla rasvalla. Toki jos on iho-ongelmia niin sitten tarvitaan erikoistuotteita paikalliseen käyttöön. 

Höpötipöpöti. Totta kai saa laittaa ihan mitä haluaa ihan minne haluaa, mutta kyllä kasvovoiteet esimerkiksi on ihan aidosti paremmat kasvoille kuin paksut keholle tarkoitetut tökötit. Jos käyttää jotain markettimömmöjä kasvoille, niin en tiedä, mutta kunnolliset kasvoille tarkoitetut tuotteet aidosti auttaa ihoa pysymään nuorekkaampana pidempään eikä tuki ihohuokosia. Katsokaa vaikka kolme-nelikymppisiä naisia tänä päivänä verrattuna sen ikäisiin parinkymmentä vuotta sitten. Paljon nuoremmilta näyttävät. Kasvovoiteet taas on niin kalliita, että miksi kukaan käyttäisi niin kalliita aineita koko keholle. Lisäksi keholle tarkoitettu kosteusvoide voi olla paksumpaa, koska osa siitä kuitenkin siirtyy vaatteisiin, eli pois iholta, ja vaikkapa säärien iho ei tukkeudu samalla tavalla kuin kasvojen ihohuokoset. Jalkavoiteet on sitten vielä paksumpaa tavaraa usein, koska jalkojen iho on eri tavalla koetuksella ja voi tulla kovettumia sun muita. Käsivoiteena puolestaan suosin sellaista, jonka voin jättää yöksi käsiin vaikuttamaan, eikä sitä tarvitse lisätä päivisin. En tykkää koskea tavaroihin, jos on rasvaa käsissä. Eli kyllä eri voiteilla on ihan omat funktionsa. Mutta sinä saat tietysti hoitaa ihoasi ihan miten itse haluat, turhaan vaan arvostelet muita, jotka käyttää muita tuotteita. Sitten on tosin hyvä valita luonnonkosmetiikkaa ja mahdollisimman yksinkertaiset ainesluettelot sisältäviä tuotteita.

Vierailija
39/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aqualan L käy pesuvoiteena. Kalliit Tena-voiteet voi jättää ostamatta. Pesen esim. kainaloni kostuttamalla pienen pyyhkeen, siihen Aqualania ja pyyhkeen kuivalla pyyhin kainalot puhtaiksi. 

hyvä konsti vaikka töissä jos hikoaa! 

Alapesu samalla tavalla. Kasvojen puhdistus täällä jo mainittiinkin. 

Hyödyllinen ketju, kiitos ap. 👍 Itse en osaa näitä ketjuja aloittaa ilmeisesti oikein kun niitä ei koskaan julkaista. 

Vierailija
40/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska apteekin tuotteet on oikeasti laadukkaita. Jopa apteekin kangaslaastari on parempaa kuin kaupoissa se vesitiivis esitys, joka saa ihon kiehumaan rypyille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan