Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten on mahdollista, että apteekin perusrasva pesee silmä- ja kasvomeikin pois paremmin kuin varsinainen meikinpoistoaine?

Vierailija
01.12.2023 |

Multa oli loppu meikinpoistoaineet eli silmämeikinpuhdistusaine ja kasvomaito, ihan perustuotteita marketista.

Sitten muistin lukeneeni, että perusvoiteella jotkut poistavat meikin.

Otin Humektan perusvoidetta ihan reilusti käteen ja hieroin kuivaan naamaan ja hieroin sillä silmätkin, silmissä oli vieläpä vedenkestävä eyeliner.

Sitten otin pari vanulappua ja pyyhin silmät kunnolla niihin sekä kasvot. Vanulappuihin tarttui kaikki silmämeikki hyvin.

Sitten kunnon vesipesu ja kuivaus pyyhkeeseen.

Eipä ole koskaan noin hyvin lähtenyt silmämeikki, kertarykäyksellä!

Aina on jäänyt tummaa silmien alle ja uudelleen on pitänyt kostuttaa vanulappuja ja hinkata sitä silmämeikkiä pois silmänympäryksistä.

Ja kaiken lisäksi tuo on halpaa ja samalla kosteuttaa ihoa eli iho oli ihan normaalin tuntuinen tuon jälkeen, ei sellaisen nihkeän kuiva.

Enpä enää osta kalliita silmämeikinpuhdistusaineita, kun perusrasvalla homma hoituu tehokkaammin.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä siis käytin:

Humektan on kosteuttava antimikrobinen perusvoide, joka sopii useimmille ihotyypeille, myös akneiholle. Humektan ei sisällä hajusteita.

Humektan on kosteuttava antimikrobinen perusvoide, joka kevyenä sopii useimmille ihotyypeille, myös akneiholle. Humektania käytetään kasvojen, käsien ja koko vartalon hoitoon. Ei jätä ihoa kiiltäväksi eikä rasvaiseksi. Estää ihon hilseilyä.

Humektan sopii myös allergisen ja akneihon kosteusvoiteeksi. Kevyt voide soveltuu myös levitettäväksi auringonoton jälkeen

Vierailija
42/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska naiset aivopestään kuluttamaan mahdollisimman paljon kemikaaleja vaikka ne on ihan paskoja.

Tähän v ielä yhteiskunnan paine ja muoti-alan manipulaatio ja tubettajat ja meikkiohjeet. Lisäksi naiset alkavat käyttäytyä sairaasti niitä naisia kohtaan jotka eivät istu samaan muottiin ja käytä ollenkaan meikkejä. Kulmat koholla katsellaan kaupungilla. Menemme kohti 3 maailmansotaa. Sitten luppoo meikkipelleily ja pyllyhomostelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
44/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt kaikki järkevät tajuu, että tuotteet, jotka on tarkoitettu johonkin "määrättyyn" on markkinointikikka.

Hyvnkin moni ei tajuu, vaan pitää olla erikseen käsirasva, jalkarasva, kasvorasva jne. vaikka kaikkia osia kehosta voisi voidella ihan samalla rasvalla. Toki jos on iho-ongelmia niin sitten tarvitaan erikoistuotteita paikalliseen käyttöön. 

Höpötipöpöti. Totta kai saa laittaa ihan mitä haluaa ihan minne haluaa, mutta kyllä kasvovoiteet esimerkiksi on ihan aidosti paremmat kasvoille kuin paksut keholle tarkoitetut tökötit. Jos käyttää jotain markettimömmöjä kasvoille, niin en tiedä, mutta kunnolliset kasvoille tarkoitetut tuotteet aidosti auttaa ihoa pysymään nuorekkaampana pidempään eikä tuki ihohuokosia. Katsokaa vaikka kolme-nelikymppisiä naisia tänä päivänä ver

Hyvin on markkinamiehet aivopesseet sinut :D Todennäköisesti ostat jopa ihan samaa tuotetta sekä vartalolle että kasvoille, mutta kun toisessa lukee "kasvovoide" mielesi ruokkii sinua uskomaan, että se sopii kasvoille paremmin. Ihmisiä on yllätttävän helppo aivopestä. Varsinkin teitä, jotka ette lue tuoteselosteita. 

Vierailija
45/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä siis tarvetta ostella mitään kasvomaitojakaan. Meikkivoide ja puuteri puhdistuivat täydellisesti.

Ainoastaan kasvovettä ostan jatkossakin.

ap

Kasvovesi on ihan turha tuote. Etenkin jos peset naamasi rasvalla eli kosteutus tulee jo pesuvaiheessa. 

Mulla meni iho huonoksi kun en käyttänyt kasvovettä vähään aikaan.

Mitä sille tapahtui?

Ikinä en ole käyttänyt kasvovettä, enkä huomaa mitään ongelmaa (pl. teininä oli finnejä, mutta ei enää). Olisiko siitä kiinni, mitä kaikkia muita aineita käyttää?

Vierailija
46/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiteissa ei ole sitä puhdistavaa ominaisuutta. Herkästi saattaa jotain jäämiä jäädä esimerkiksi meikkivoiteesta ja puuterista ( jos sellaisia käyttää). 

Silmämeikinpuhdistuksessa voi toimiakin sellaisenaan.

Itse tykkään Himalajan suolasaippuasta. On tosi riittoisa ja puhdistaa ihon hyvin, sekä jättää kosteutetuksi. Sitten vaan nivea cremeä kasvoille. 

Ostin tuon suolasaippuan. Miten sitä pitäisi oikein käyttää? Oli kivikova, en tajunnut. Löytyykö neuvoa? Vähän ohis, anteeksi.

Vierailija
47/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kommentoi tuolla yliopiston apteekin sivuilla:

"Ei kutita, imeytyy erittäin hyvin. Laitan koko kasvoille silmänympäryksiä myöten. Ihana olo jää iholle. Todella halpaa. Varsinainen hengenpelastaja kaikkien ylihinnoiteltujen voiteiden jälkeen, jotka on kuulemma suunniteltu erityisesti herkälle iholle."

Vierailija
48/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva aloitus. Tällaisia lisää!

Jeee NIIN KIVAA IHQUU JEEE😆🤣

Vierailija
49/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 72 ja olen aina käyttänyt VAIN mäntysuopaa kasvoille eikä minulla ole rypyn ryppyä!

Vierailija
50/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako ap hyvätkin provikat tästä mainoksesta? Mietin vaan kun noin ahkerasti on  tarve kopioida mainostekstejä apteekin sivuilta. 

Vierailija
51/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikinpoistoaineen valmistaja ja myyjä haluavat sinun tarvitsevan lisäksi kasvoveden.

Vierailija
52/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

57-vuotiaana uskallan sanoa että olen ikäni pessyt meikit pois pelkällä vedellä ja tavan käsisaippualla. Sitten marketin esim. Lorealin yövoidetta kostuttamaan. 

Ihoni kunto on hyvä ja saan kuulla jatkuvaa hämmästelyä kun ei ole ryppyjä lainkaan:)

Vierailija
53/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Voiteissa ei ole sitä puhdistavaa ominaisuutta. Herkästi saattaa jotain jäämiä jäädä esimerkiksi meikkivoiteesta ja puuterista ( jos sellaisia käyttää). 

"Se puhdistava ominaisuus" on rasva. Hellävarainen mutta huolellinen hieronta perusvoiteella, ja kyllä lähtee. Ja joo, käytän meikkivoidetta ja puuteria.

Jos pesuaineiden kemiaa tuntee, niin tietää, että useimmat aineet lähtevät juuri rasvalla. Proteiinitahroihin saatetaan tarvita entsyymejä. Maalitahrat, enkä nyt tarkoita näitä ihomaaleja, lähtevät tärpätillä. Ehkä kukaan ei kuitenkaan tärpättiä kasvoihinsa käytä? Perusvoiteella lähtee yllättävän moni aine ihosta, vaikkapa useimmat moottorien rassaamisesta tulevat. 

Vierailija
54/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä "pesen" meikit, myös vedenkestävän, vauvojen peppupyyhkeillä.

Jollain vaellusreissulla testasin ylipäätään kropan puhdistukseen ja se toimi oikein hyvin. Kotona sit eräs päivä testasin meikin poistajana ja edelleen toimi. Vedellä huuhtaisen naaman vielä lopuksi ja TAPUTTELEN naaman kuivaksi pyyhkeellä, perusvoide (talvella vähän paksumpi) tuon jälkeen riittää.

Vierailija
55/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain vaellusreissulla testasin ylipäätään kropan puhdistukseen ja se toimi oikein hyvin. Kotona sit eräs päivä testasin meikin poistajana ja edelleen toimi. Vedellä huuhtaisen naaman vielä lopuksi ja TAPUTTELEN naaman kuivaksi pyyhkeellä, perusvoide (talvella vähän paksumpi) tuon jälkeen riittää.

Miksi käytät vauvojen peppupyyhettä?

Vierailija
56/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile myös persusrasvaa, eli pukamasalvaa silmäpusseihin. Toimii yllättävän hyvin. =) Itse käytän ihan apteekin Humecta nimistä tuotetta.

Vierailija
57/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 72 ja olen aina käyttänyt VAIN mäntysuopaa kasvoille eikä minulla ole rypyn ryppyä!

Valehtelet! Sinä vain istut sen ryppysi päällä niin se ei näy.

Vierailija
58/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi apteekin hajusteettomat suomalaiset perusrasvat ovat parhaita ja halvimpia. Toki mielikuva niistä on tylsä. Sinänsä harmi, sillä ne ovat niin toimivia tuotteita. Ne ovat parempia kuin kalliit ja brändätyt tuotteet.

Vierailija
59/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi käytät vauvojen peppupyyhettä?

Mieheni sanoi että näyttävät samalta niin päätin kokeilla.

Vierailija
60/82 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako ap hyvätkin provikat tästä mainoksesta? Mietin vaan kun noin ahkerasti on  tarve kopioida mainostekstejä apteekin sivuilta. 

No en saa mitään provikoita. :D Ihan tavallinen nainen olen. Kopioin siksi, kun joku väitti, ettei voi käyttää, kun muka tukkii ihohuokoset ja ettei sovi akneiholle. Niin kopsasin faktat vain tuolta, ettei näin ole. Sopii hyvin siis myös 40+ iholle, koska iho jää sileäksi eikä kuivata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi