Työnhausta on tullut naurettavaa pelleilyä
Hoitoalalla sanotaan olevan huutava pula tekijöistä. Olen ammatiltani terveydenhoitaja ja tällä hetkellä hoitovapaalla. Minulla olisi mahdollisuus tehdä keikkatyötä hoitovapaan ohella, joten päätin hakea erään tunnetun henkilöstövälitysfirman kautta töitä. Täytin hakemuksen huolellisesti ja sainkin pian vastauksen firman rekrystä. Minua pyydetään kuvaamaan ja lähettämään kolme eri videota, jossa kerron itsestäni ja työkokemuksestani alalta, eli samat asiat, jotka olen juuri hakemuksessa kertonut! Tämän perusteella valitaan sitten 'jatkoon' eli varmaankin haastatteluun, jossa kerron taas samat asiat itsestäni.
Minulla on kymmenen vuoden työkokemus alalta, lääkelupa-asiat kunnossa ja mahdollisuus tehdä joustavasti työkeikkoja. Tuntuu ihan periaatteesta käsittämättömältä, että alan kotona kuvaamaan itsestäni jotain useita videopätkiä, sen sijaan, että kävisin normaalissa haastattelussa ja toimittaisin vaaditut todistukset ja paperit työnantajalle. Ymmärrän tälläisen, jos hakee jotain markkinointityötä, mutta ei hoivatyö vaadi mitään esiintymisvalmiuksia!
Kunhan vaan kerrot näkeväsi jotain. Väkivaltarikolliset eivät pysty näkemään kuvissa mitään.