Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jääkiekkoilija Sanni Hakala on halvaantunut rinnasta alaspäin

Vierailija
30.11.2023 |

https://yle.fi/a/74-20063010

Nyt se epäilty uutinen sitten tuli, ihan hirveä tapaus. Voimia Sannille ja perheelle vaikka tapahtunutta ei voi enää saada tekemättömäksi. Toivottavasti löytää uusia elämänilon lähteitä, vaikkei jääkiekkoa voikaan enää harrastaa.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan hyvin mahdollista että hän seisoo ja kävelee vielä. Esimerkiksi muutama vuosi sitten vakavassa auto-onnettomuudessa loukkaantunut Veera Uusitalo kykenee nykyään jo seisomaan ja hieman kävelemäänkin.

Heidi Foxell (poliisi joka loukkaantui erittäin vakavasti ampumavälikohtauksessa) on myös hyvä esimerkki siitä, että halvaantuminen ei välttämättä ole pysyvä tila. Google kertoo lisää, jos joku ei tunne tapausta. 

Vierailija
22/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan hyvin mahdollista että hän seisoo ja kävelee vielä. Esimerkiksi muutama vuosi sitten vakavassa auto-onnettomuudessa loukkaantunut Veera Uusitalo kykenee nykyään jo seisomaan ja hieman kävelemäänkin.

Selkäydinvammojen kuntoutus on Suomessa tosi tarkkaan suunniteltua ja järjestelmällistä ja tosi korkeatasoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

URHEIJAT ja niiden terveellinen elämä

Vierailija
24/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollit voisivat saman tien mennä itseensä. Miettikääpä jos sattuisi omalle kohdalle ja kävelykyky menisi kokonaan?

Sannille toivon hurjasti voimia ja että ahkera ja ammattitaitoinen kuntoutus saadaan käyntiin niin pian kuin mahdollista.

Mulla on tädille tieto: SANNI EI LUE TÄTÄ KETJUA. 

Mulla on sulle tieto. Ei tarvitse silti kirjoitella sairaita kommentteja. 

Vierailija
25/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämäkin pitää laittaa tänne riepoteltavaksi?

Jokainen voi halutessaan lukea vaikka sitten ip-lehdistä.

Älkää tehkö tätä enää.

- äiti -

Vierailija
26/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkäydinvammojen kuntoutus on Suomessa tosi tarkkaan suunniteltua ja järjestelmällistä ja tosi korkeatasoista.

Myös köyhille, työttömille joista ei media kirjoita??

Vierailija
27/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytön laji koko lätkä. Vastenmielistä mölinää, huutoa ja aikuiset ihmiset pukeutuu styroxiin ja ui päällekkäin jäällä. 

Tietysti se on vaarallistakin. Silti, hirveän surullinen tapaus.

Vierailija
28/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidi Foxell (poliisi joka loukkaantui erittäin vakavasti ampumavälikohtauksessa) on myös hyvä esimerkki siitä, että halvaantuminen ei välttämättä ole pysyvä tila. Google kertoo lisää, jos joku ei tunne tapausta. 

Lääkärit mokasivat raskaasti hoitaessaan Heidiä. Ilman sitä virhettä hän olisi todennäköisesti toipunut paljon nopeammin. Sinänsä kyllä hyvä selviämistarina tämäkin.

Vierailija
29/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin halvaantumistapaus, jonka itse muistan tätä ennen on vuodelta 1996 kun tsekkiläinen Jaroslav Otevřel kompastui vastustajan luistimeen ja löi leukansa toisen pelaajan polveen niin pahasti, että halvaantui kaulasta alaspäin. Pointtini on se, että nämä ovat äärettömän harvinaisia tapauksia ja vaativat todella paljon huonoa tuuria ja surulilsia yhteensattumia, että näitä voi tapahtua. En siis lähtisi vetämään mitään ylimitoitettuja johtopäätöksiä tämän perusteella. 

Vierailija
30/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko elämä on vaarallista, mutta kun sohvallekaan ei voi vaan jäädä makaamaan.

Ai ei voi? Minä ainakin olen turvassa sohvallani.

Vierailija
31/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa olis väliaikainen halvaus, ajan kanssa alkais toipumaan ja kuntoutusta

Vierailija
32/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeisin halvaantumistapaus, jonka itse muistan tätä ennen on vuodelta 1996 kun tsekkiläinen Jaroslav Otevřel kompastui vastustajan luistimeen ja löi leukansa toisen pelaajan polveen niin pahasti, että halvaantui kaulasta alaspäin. Pointtini on se, että nämä ovat äärettömän harvinaisia tapauksia ja vaativat todella paljon huonoa tuuria ja surulilsia yhteensattumia, että näitä voi tapahtua. En siis lähtisi vetämään mitään ylimitoitettuja johtopäätöksiä tämän perusteella. 

Sitä ennen jenkkipelaaja Travis Roy, joka vuonna 1995 törmäsi kulmakamppailun johdosta pää edellä laitaan.

Vierailija
33/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimivatko kädet vielä? Se olisi tärkeintä näissä tapauksissa. Pystyy sitten harrastamaan monia lajeja ja pärjää arjesa.

Vierailija
34/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tädillä on oikein ruutuvihkoon kirjoitettuna kaikki halvaantumiset?

Kyllä.

T. täti

Vierailija
35/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trollit voisivat saman tien mennä itseensä. Miettikääpä jos sattuisi omalle kohdalle ja kävelykyky menisi kokonaan?

Sannille toivon hurjasti voimia ja että ahkera ja ammattitaitoinen kuntoutus saadaan käyntiin niin pian kuin mahdollista.

Mulla on tädille tieto: SANNI EI LUE TÄTÄ KETJUA. 

Mulla on sulle tieto. Ei tarvitse silti kirjoitella sairaita kommentteja. 

Turpa kii 🧔🏼HUORA!

Että semmoista. Et parempaan pystynyt. No tämä sinetöi sen, että ketju pian poistuu. Huorittelu on ala-arvoista ja kiellettyä myös. Ihan laissakin, mutta myös palstan säännöissä. 

Vierailija
36/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tädillä on oikein ruutuvihkoon kirjoitettuna kaikki halvaantumiset?

Hyvää yötä, pikku-Veeti. Kauniita unia :)

Vierailija
37/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ennen jenkkipelaaja Travis Roy, joka vuonna 1995 törmäsi kulmakamppailun johdosta pää edellä laitaan.

Ei ole pitkä aika edellisestä Suomessakaan,  maailmalla näitä tapahtuu koko ajan, mutta ei kaikkia uutisoida.

https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000009951667.html

Vierailija
38/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ja uheilutaustasta voi kyllä olla paljonkin hyötyä kuntoutumisessa.

Vierailija
39/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pitkä aika edellisestä Suomessakaan,  maailmalla näitä tapahtuu koko ajan, mutta ei kaikkia uutisoida.

https://www.is.fi/jaakiekko/art-2000009951667.html

Älä jauha paskaa. Ei todellakaan tapahdu koko ajan. Ei edes joka vuosi. 

Vierailija
40/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän sanoo, saatan joutua istua pyörätuolissa lopun ikäni. Ehkä vielä siis on toivoa.

Ei hän kyllä sanonut, että saatan joutua istua. "Minun on ehkä pakko istua." Jos joutuisi, hän joutuisi istumaan, eikä joutuisi istua.