Kuvitteleeko jotkut ihan oikeasti, että 40+ ikäiset naiset ei enää löydä parisuhdetta vai onko kyse jälleen kerran vain
lapsellisesta trollaamista? Kun tuo on oikeasti niin väsynyttä länkytystä ja normaalilla järjellä varustettu ihminen tajuaa kyllä, että aikuinen ihminen voi löytää uuden parisuhteen vaikka minkä ikäisenä tahansa. Hyvänä esimerkkinä oma isoisä joka tapasi uuden puolisin 70+ ikäisenä, menivät naimisiin 80+ ikäisinä ja olivat yhdessä aina isoisäni kuolemaan asti.
Vastasin eilen ketjuun missä kyseltiin haittaako naisia karvainen ja isokätinen mies. Vastasin, että ei todellakaan haittaa ja että itsellä seksisuhde raksamiehen kanssa joka harteikas. Joku sitten kommentoi siihen, että kuka noin vanhan naisen kanssa harrastaa seksiä ja jotakin muutakin ölinää siinä oli. En vaivautunut edes vastaamaan ja nyt se kommentti on jo poistettu.
Olen siis 43v. enkä mikään vanha siis. Ihan tavallisen ikäinen ja moni mies on osoittanut kiinnostusta mua kohtaan eikä pelkästään seksin merkeissä. Sen vuoksi on yhtä aikaa huvittavaa että tylsän kulunutta kun jonkun pitää aukoa päätä, että ei tämän ikäistä naista enää kukaan huoli. Hassua kyllä tiedän useita 40+ ja vanhempia naisia jotka ovat löytäneet uuden parisuhteen. Muutaman 40+ ikäisen naisen tiedän joilla on vieläpä reilusti nuorempi puoliso.
N43
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollaavat. Osa trollaajista on miehiä, jotka eivät löydä kumppania itselleen ja tutnevat siitä pahaa oloa, ja haluaisivat saada muutkin tuntemaan samaa pahaa oloa - joten yrittävät saada jonkun toisenkin ihmisryhmän uskomaan, että ovat epäkelpoja suhteeseen. Kohteena on 40+ naiset luultavasti siksi, että joko nämä miesoletetut itse ovat sitä samaa ikäluokkaa, tai sitten he muuten vain ovat provosoituneet juuri sen ikäisistä naisista.
Osalla voi myös olla taustalla ajatus, että jos kaikki naiset luulisivat olevansa epähaluttavia ja epäkiinnostavia, naiset alkaisivat kelpuuttaa epämieluisia miehiä, kuten vanhempia miehiä tai muuten epäkiinnostavia. Osalla voi olla taustalla pelko, että jos sattuisikin löytämään naisen, voi tämä myös erota, joten he yrittävät vaikuttaa naisiin, ettei kukaan "uskaltaisi" erota, jos "uhkana" on ettei sitten löydä ketään.
Ja osa sittenJuuri tämä. Katkerat miehet yrittää painaa naisia alas jotta kuka tahansa mies ja minkä ikäinen hyvänsä kelpaisi. Tämä on ihan iänikuinen tietynlaisten miesten keino naisten saamiseksi. Luulen että ovat jo kouluajoilta kiusanneet tyttöjä eli se asenne ollut jo sieltä asti. Saattaa myös olla että asenne ja kohtelu vastakkaiseen sukupuoleen opittu jo omalta isältä. Onko ihme ettei naiset kiinnostu!
On aina jotenkin hellyttävää, kun naiset vilpittömästi olettavat, että kaikki miesten toiminta tähtää vain naisen (ja yleensä juuri nimenomaan tämän kyseisen äänessä olevan) saamiseen. Kai se on jonkunlainen sisäänrakennettu itsekeskeisyys ja omahyväisyys, kun ei muuta kyetä kuvittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta anonyymillä nettipalstalla trollailu ei todellakaan ole kiusaamista. Kiusaamisella on aina kohde, ja täältä se puuttuu, kun ei kukaan tiedä kenen viesteihin on kommentoimassa. Jos joku kokee tulevansa kiusatuksi av:lla, se on täysin oma moka ja oma valinta. Kukaan ei pakota roikkumaan täällä.
Älä sitten myöskään itke sitä pitkää jokea, kun kaikki sun trollaukset ilmiannetaan keski-ikäisten naisten toimesta tällä palstalla 🧚🚩
En itkekään, en ota tätä niin vakavasti. Palstailu on minulle hauskanpitoa, ja pelkästään sitä. Jos joku ketju muuttuu tylsäksi jankkaukseksi, poistun siitä heti. En jää miettimään mitään av:lta lukemaani.
Se on ihan oikeasti tosi hienoa että voit suhtautua noin. Mutta kaikki ei ole samanlaisia kuin sinä ja täällä palstailee muitakin. Itse voin sanoa että tämä palsta on valitettavasti vaikuttanut tosi paljon mun ajatusmaailmaan varsinkin miehistä. Nykyään pelkään miehiä enkä oikein sen takia uskalla suhteisiin. En ole vielä läheskään keski-ikäinen mutta juuri tämä keski-ikäisten naisten haukkuminen on vaikuttanut eniten, koska en halua miestä joka alkaa halveksia minua kun ikäännyn. Ja sellaisen kuvan tämä palsta on miehistä antanut.
Niin, tiedän että pitäisi lopettaa täysin täällä käyminen. Olen välillä lopettanutkin, mutta palannut aina takaisin. En edes tiedä miksi.
Oon saman ikäinen ja aina luullaan 30v ja miehiä ympärillä, mutta en vaan halua suhdetta. Joten tottakai miehiä löytyy. Toki olen hoikka ja hyvässä kunnossa kaikin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erosin 41-vuotiaana. 42v kaverit kannusti tinderiin, ja eipä aikaakaan kun löysin pari vuotta nuoremman miehen, joka harrastaa samoja lajeja kuin minä. Muutettiin syksyllä yhteen.
Hyvä, nämä ovat juuri niitä tarinoita, mitä Tinder haluaa naisten kuulevankin.
Niin. Kun latasin tinderin, ekana yönä tuli se ilmoitus että sinulla on yli 100 tykkäystä, osta tinder plussa niin näet ketä ne on. En ostanut, mutta järjestään tykkäyksistäni tuli match joko heti tai saman vuorokauden aikana. Eli korttini näkyi minun tykkäämälleni miehelle ja hän tykkäsi takaisin.
Ei normaalit ihmiset tinderissä vuosikausia roiku. Ne poistuu sieltä luonnollisen poistuman myötä, siten kuten apin toimintaperiaate on.
N42
Älypuhelimet, netti ja seuranhaku äpit on pilannut normaalin ihmiskohtaamisen nykypäivänä. Vaikka et itse käyttäisi esim tinderiä, ei merkitse mitään, koska niin moni muu käyttää. Esim, käyt treffeillä ja illasta jää vaikka molemmille ok fiilis ja jäädään ihmettelemään jatkoa mutta kaiken aikaa sillä toisella on puhelimessa se 90 muutakin tindermätsiä kilpasilla. Aivan yhtä tyhjän kanssa tutustua edes ihmisiin olit minkä ikäinen hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei siis kasvokkainkin voi sanoa kelle vaan vaikka että saatanan ruma läski, ja ihmetellä miksi hän loukkaantuu. Eihän sen pitäisi satuttaa jos nuo asiat eivät ole totta. Ja jos ne ovat totta niin oma vika.
Saathan sä noin sanoa kelle tahansa. Siitä vaan seuraa se sosiaalinen seuraus, että jäät yksin. Normaalit normaalipainoisetkaan ei halua hengata minkään 90-luvun mean girl wannabe kiusaahan kanssa.
Niinhän se taisi kohdallasi käydä? Yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei siis kasvokkainkin voi sanoa kelle vaan vaikka että saatanan ruma läski, ja ihmetellä miksi hän loukkaantuu. Eihän sen pitäisi satuttaa jos nuo asiat eivät ole totta. Ja jos ne ovat totta niin oma vika.Saathan sä noin sanoa kelle tahansa. Siitä vaan seuraa se sosiaalinen seuraus, että jäät yksin. Normaalit normaalipainoisetkaan ei halua hengata minkään 90-luvun mean girl wannabe kiusaahan kanssa.
Niin, siis vertasin vain tosielämään tuon kirjoittajan ajatusmaailmaa, jonka mielestä netissä kirjoitetuista pahoista sanoista ei saisi loukkaantua koska ne ovat kuviteltuja. Mutta ymmärrän miksi luulit minun olevan tosissani, koska tuollaisella ajatusmaailmalla olevia, tai ainakin niin jostain syystä esittäviä ihmisiä täällä todellakin on. Siitähän tässä ketjussa tosiaan on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Siis tämähän riippuu ihan missä päin Suomea asuu. Pk-seudulla on vaikea 40-50-vuotiaan naisen löytää samanikäistä miestä kun täällä on niin paljon naisia. Luulisin että esim. Turussa sama juttu. Sitten muualla päin paljon helpompaa.
Silloin harvoin kun baarissa käy niin lähestytään joo, voidaan sanoa kauniiksi mutta yleensä he on nuorempia miehiä. Joten aika monta vuotta tässä on mennyt ilman suhdetta. Eli en allekirjoita sitä että olisi helppo löytää mies tässä iässä.
Joo, täällä Helsingissä olisi tarjolla seksisuhteita laajalla ikäskaalalla. En tiedä miksi esim kuuskymppiset ukot kuvittelee, että haluaisin 20v itseäni vanhemman miehen kanssa seksisuhteeseen. Parisuhdeosastolla onkin sitten hiljaisempaa, mutta seksiä siis saisi vaikka joka päivä. Onneksi nykyään on ihan ok elää seksittä ja sinkkuna, vaikka se nettiröllejä tuntuukin kaivelevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40-vuotiaana nainen voi hyvinkin saada miehiä parisuhteeseen, mutta ei enää 50-vuotiaana.
No ei pidä paikkaansa. Tiedän useita 50+ ikäisiä jotka ovat löytäneet uuden parisuhteen. Johan mä kerroin jo aloituksessa isoisästäni. Luulitko hänen menneen naimisiin jonkun paljon nuoremman kanssa? No ei kun aloitti 70+ ikäisenä parisuhteen kolme vuotta nuoremman naisen kanssa ja olivat kumpikin yli 80v. kun menivät naimisiin.
Ei se iästä ole kiinni saako parisuhdetta vai ei.
N43
Ei se ole iästä kiinni mutta persoonallisuudesta kyllä.
Nuorena sietää helposti ihan uskomattomia tyyppejä kun ei ymmärrä itseään, moni ei saa hyvää parisuhdemallia kotoaan valitettavasti. Toki ikäkään ei tuota automaattisesti korjaa mutta paine seurustella ja jopa muuttaa yhteen on ainakin a
Allekirjoitan täysin. Päädyin nuorena ja kokemattomana sellaisen miehen kanssa naimisiin että vieläkin jaksan ihmetellä miten en tajunnut minkälainen miehen häpeäpilkku oli. Tai ei oikeastaan mitään miestä hänessä ollut pelkkä halveksittava kakara. Petti jatkuvasti. Viina maistui, valehteli koko ajan ja oli väkivaltainen. Kun hänestä vihdoin pääsin eroon niin sitä vapauttani en mieheen vaihda jos ei löydy paljon parempaa. Niitä taitaa vaan olla harvassa täällä suomessa missä viinan aiheuttamat väkivallan teot näkyy otsikoissa ja poliisin tilastoissa jatkuvasti. Aivan liian yleistä suomalaismiesten väkivaltaisuus muihin kansalaisuuksiin nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei siis kasvokkainkin voi sanoa kelle vaan vaikka että saatanan ruma läski, ja ihmetellä miksi hän loukkaantuu. Eihän sen pitäisi satuttaa jos nuo asiat eivät ole totta. Ja jos ne ovat totta niin oma vika.Saathan sä noin sanoa kelle tahansa. Siitä vaan seuraa se sosiaalinen seuraus, että jäät yksin. Normaalit normaalipainoisetkaan ei halua hengata minkään 90-luvun mean girl wannabe kiusaahan kanssa.
Niin, siis vertasin vain tosielämään tuon kirjoittajan ajatusmaailmaa, jonka mielestä netissä kirjoitetuista pahoista sanoista ei saisi loukkaantua koska ne ovat kuviteltuja. Mutta ymmärrän miksi luulit minun olevan tosissani, koska tuollaisella ajatusmaailmalla olevia, tai ainakin niin jostain syystä esittäviä ihmisiä täällä todellakin on. S
Joo sarkasmia on hankala erottaa täällä, kun ihan miten hullun jutut keksii, joku trolli on vielä 30% sekopäisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40-vuotiaana nainen voi hyvinkin saada miehiä parisuhteeseen, mutta ei enää 50-vuotiaana.
No ei pidä paikkaansa. Tiedän useita 50+ ikäisiä jotka ovat löytäneet uuden parisuhteen. Johan mä kerroin jo aloituksessa isoisästäni. Luulitko hänen menneen naimisiin jonkun paljon nuoremman kanssa? No ei kun aloitti 70+ ikäisenä parisuhteen kolme vuotta nuoremman naisen kanssa ja olivat kumpikin yli 80v. kun menivät naimisiin.
Ei se iästä ole kiinni saako parisuhdetta vai ei.
N43
Ei se ole iästä kiinni mutta persoonallisuudesta kyllä.
Nuorena sietää helposti ihan uskomattomia tyyppejä kun ei ymmärrä itseään, moni ei saa hyvää parisuhdemallia kotoaan valitettavasti. Toki ikäkään ei tuota automaattisesti korjaa mutta p
No ei kaikki miehet tuollaisia ole ja väkivaltaisia miehiä on muuallakin kuin Suomessa. Myös naiset voivat olla väkivaltaisia, pettäjiä, juoppoja yms.
N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mistä niitä miehiä sitten löytää? Olen 44, sinkkuna reilun vuoden, eikä mulla ole mitään kosijajonoa oven takana. Deittisovelluksissa saan tykkäyksiä, mutta 95% häipyy ennen kuin uskaltavat treffata. Tänä vuonna olen käynyt treffeillä kolmesti, joista kahden kanssa kumpaakaan osapuolta ei kiinnostanut tavata uudestaan, kolmannen kanssa tapailin kuukauden kunnes hän ghostasi. Seksiä olen harrastanut vuoden sisään kahdesti.
En käy baareissa enkä ala käymäänkään, ei ole lapsia joten en juokse missään lapsitapahtumissa, ja työt teen etänä (eikä kuormasta edes kannattaisi alkaa syödä). Salilla käynyt vuosikymmeniä mutta ei siellä kukaan tule juttelemaan tai edes tervehdi, saatika jossain kävelylenkillä, museossa tai kaupassa. Eli missä te saman ikäiset niitä uusia miehiä oikein bongaatte?
Ihan samoja kokemuksia tinderistä. Suomalaiset miehet myös katoavat kesken keskustelun tai viimeistään siinä vaiheessa kun ehdotan tapaamista. Ne harvat treffeille selviytyvät sitten suorastaan änkyttävät hermostuksissaan, vaikka itse olen ihan puhelias ja rento. Eli ei tod ole tinder mikään karkkikauppa koulutetulle, hoikalle ja lapsettomalle nelikymppiselle naiselle. Seksiseuraa kyllä löytyisi vaikka joka illalle nuorista miehistä... Mutta tasapainoista terveellisesti elävää miestä parisuhteeseen ei ole tarjolla.
Pitäisikö se Tinderin käyttö sitten lopettaa? Miksi tasapainoiset terveelliset miehet olisivat Tinderissä, kun tuollaiset otetaan jo kauan ennen 40:ää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tämähän riippuu ihan missä päin Suomea asuu. Pk-seudulla on vaikea 40-50-vuotiaan naisen löytää samanikäistä miestä kun täällä on niin paljon naisia. Luulisin että esim. Turussa sama juttu. Sitten muualla päin paljon helpompaa.
Silloin harvoin kun baarissa käy niin lähestytään joo, voidaan sanoa kauniiksi mutta yleensä he on nuorempia miehiä. Joten aika monta vuotta tässä on mennyt ilman suhdetta. Eli en allekirjoita sitä että olisi helppo löytää mies tässä iässä.
Joo, täällä Helsingissä olisi tarjolla seksisuhteita laajalla ikäskaalalla. En tiedä miksi esim kuuskymppiset ukot kuvittelee, että haluaisin 20v itseäni vanhemman miehen kanssa seksisuhteeseen. Parisuhdeosastolla onkin sitten hiljaisempaa, mutta seksiä siis saisi vaikka joka päivä. Onneksi nykyään on ihan ok elää seksittä ja sinkkuna, vaikka se nettiröllejä tuntuukin kaivelevan.
Varmaan samasta syystä, miksi 45-vuotiaat naiset haluavat seksisuhteeseen 25-vuotiaan miesmallin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö se Tinderin käyttö sitten lopettaa? Miksi tasapainoiset terveelliset miehet olisivat Tinderissä, kun tuollaiset otetaan jo kauan ennen 40:ää?
Kaikki naiset eivät ole tasapainoisia ja terveitä ja jotkut hyvätkin miehet sellaisiin ensin haksahtaa.
Ei miehet ole aina niitä paskoja tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Me nelikymppiset ollaan siellä toisella kierroksella, kuten itsekin olin. Ainakin kaikki mätsit kenen kanssa juttelin ennen tinderistä "poistumistani", oli siellä erottuaan pitkistä suhteista. Aika monella, miehellä sekä naisella, oli lapsia ja etsivät seuraa kertoen olevansa eronneita.
Vierailija kirjoitti:
No mistä niitä miehiä sitten löytää? Olen 44, sinkkuna reilun vuoden, eikä mulla ole mitään kosijajonoa oven takana. Deittisovelluksissa saan tykkäyksiä, mutta 95% häipyy ennen kuin uskaltavat treffata. Tänä vuonna olen käynyt treffeillä kolmesti, joista kahden kanssa kumpaakaan osapuolta ei kiinnostanut tavata uudestaan, kolmannen kanssa tapailin kuukauden kunnes hän ghostasi. Seksiä olen harrastanut vuoden sisään kahdesti.
En käy baareissa enkä ala käymäänkään, ei ole lapsia joten en juokse missään lapsitapahtumissa, ja työt teen etänä (eikä kuormasta edes kannattaisi alkaa syödä). Salilla käynyt vuosikymmeniä mutta ei siellä kukaan tule juttelemaan tai edes tervehdi, saatika jossain kävelylenkillä, museossa tai kaupassa. Eli missä te saman ikäiset niitä uusia miehiä oikein bongaatte?
Tämä on outo ilmiö, että pitkäänkin jatkuneen kirjoittelun jälkeen toinen vain häipyy ennen tapaamista. Tottakai joku on voinut löytää kiinnostavamman, mutta osaako joku selittää, mikä muu voi olla taustalla. Itse mietin, että siellä on ollut joku aivan toisena esiintynyt, minkä vuoksi ei tietenkään voi tulla treffeille, kun väkisinkin paljastuu. Olisi kiva kuulla häipyjän selitys. Selkärankaisimmat sentään kertovat, ettei nyt kiinnostakaan jostakin syystä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on outo ilmiö, että pitkäänkin jatkuneen kirjoittelun jälkeen toinen vain häipyy ennen tapaamista. Tottakai joku on voinut löytää kiinnostavamman, mutta osaako joku selittää, mikä muu voi olla taustalla. Itse mietin, että siellä on ollut joku aivan toisena esiintynyt, minkä vuoksi ei tietenkään voi tulla treffeille, kun väkisinkin paljastuu. Olisi kiva kuulla häipyjän selitys. Selkärankaisimmat sentään kertovat, ettei nyt kiinnostakaan jostakin syystä.
Kirjoittamaton sääntö tinderissä on, että ei tarvitse kertoa muille poistuvansa apista. Jokainen tietää siellä että se on paikka missä ihmiset rupattelevat useiden ihmisten kanssa, tutustuakseen ja pariutuakseen. Mitä sitä toisen naamaan hieromaan, että minä löysin kuule omani, "onnea sinullekin etsintään 🥰". Lisäksi jos tuntuu ettei se toinen ole sopiva tai varsinkin jos tulee creepy olo toisesta, niin on oikeasti turvallisinta vaan poistua takavasemmalle.
Eli: kevyestä rupattelusta joka ei ole edes johtanut deitteihin, ei ole mitään velvollisuutta julistaa että minä lähden nyt pois tästä keskustelusta. Mitä hyötyä siitä olisi ilmoittaa asiaa? Alkaisit inttämään että etkä vielä lähde?
"Vastasin eilen ketjuun missä kyseltiin haittaako naisia karvainen ja isokätinen mies. Vastasin, että ei todellakaan haittaa ja että itsellä seksisuhde raksamiehen kanssa joka harteikas."
Hahaha. Oikeinko seksisuhde ja vieläpä raksamiehen kanssa joka on harteikas. HARTEIKAS!?
Mahtava saavutus!
Löytää kyllä. Toisella viimeisellä kierroksella yleensä sen oikean. On riittävästi elämänkokemusta jo ja tietää mitä tarvitsee. 40-vuotiaana yleensä erotaan ja eronneita miehiäkin on siis mukavasti liikkeellä.
En silti suosittele eroa vain, että löytäisi jonkun paremman. Erotaan aina itsensä vuoksi. Kun tyytyväinen elämäänsä, yleensä siihen kuin huomaamatta joku rinnalla kulkijakin löytyy. Jos ei, niin sitten ei. Aikuinen nainen nauttii elämästä itsekseenkin.