Miksei ikinä Etelä-Karjalassa saa olla rauhassa, vaan kohta on joku hölöttäjä kertomassa
Elämäntarinaansa ja turisemassa jonnenjoutavia.
uimahallin saunassakaan ei saa olla omine ajatuksineen kun kaikki elämöi ja puhuu suoraan sinulle. Mattopyykillä et saa olla rauhassa, kaupassa, hiihtoladulla, kaikkialla, ihmiset puskevat iholle. Ärsyttävää.
Hämäläinen
Kommentit (58)
Muuta länsi-Suomeen. Siellä on lähes kaikki introverttejä ja kirjolla. Saat olla rauhassa.
Miten olet sinne eksynyt. Sun pitää siirtyä sieltä muualle. Mutta Tampereella on aina ollut kauheat ruuhkat ja melut.
Vierailija kirjoitti:
Miten olet sinne eksynyt. Sun pitää siirtyä sieltä muualle. Mutta Tampereella on aina ollut kauheat ruuhkat ja melut.
No jos onkin eksynyt:
Ainakii tääl o paljo meit, jotka nii kovi mielellää auttaa ja haastaakii vaik sopiva hetke! Eiku kysyt vaa rohkeest!
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Kyllä minusta ihan samalla tavalla sielläkin jurnutetaan kuin muuallakin Suomessa. Umpimielisiä ovat suomalaiset aina.
Ei umpimielisyydessä tai jurnuttamisessa mitään vikaa ole. Korvat vain väsyy jatkuvasta puhumisesta.
muuta keski-suomeen. Saat olla rauhassa ja jos olet yhtään iloluontoisempi, niin heti katsotaan pitkään ja naama norsunsillä
Aina sitä hämettäkin haukutaan ja hämäläisiä mutta silti vasn muuttoliikettä on kovasti tännepäin. Puolet väestä muuttanu muualta suomesta että tuntuu kumminkin kelpaavan
Kulttuurishokki varmaan lännestä/etelästä itäiseen Suomeen muuttaville, että siellähän suomalaiset jopa puhuvat toisilleen! Myös Lapissa ja Kainuusa on tapana jutella muiden kylän ihmisten kesken. Vastaavasti itse savolais-karjalaisena suorastaan masennuin asuessani työn takia Varsinais-Suomessa Uudellamaalla, kun oli ihan mahdotonta keskustella kenenkään kanssa yhtään mistään. Outoja katseita sai heti osakseen, jos sanoi vaikka naapurille päivää. Näin se on kulttuuri erilaista eri maakunnissa.
Ei kannata muunpaikkakuntaisen karjalaan mennä. Voit tulla joku juttelemaan ja voi tulla rauma ja ikiaikainen henkinen vamma. Ainakin on syytä pelätä, että alkaa sopimattomia ehdottaa ja varastaa pankkitunnukset ja lompsan perstaskusta. Ei siellä ulkopaikkakuntalisen kannata selkäänsä natiiveille kääntää, kauheita tapahtuu. Olen kuullut ja ottannut ITSE asioista selvää.
Vierailija kirjoitti:
Hämäläiset ne varsinaisia sisäänpäin suuntautuvia juntteja ovatkin, Tampereella varsinkin.
Tänne muuttaa kyllä ympäri Suomea porukkaa.
Hiljaisia ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hämäläiset ne varsinaisia sisäänpäin suuntautuvia juntteja ovatkin, Tampereella varsinkin.
Tänne muuttaa kyllä ympäri Suomea porukkaa.
Hiljaisia ovat.
Ruumisautollako ne niitä sinne kuskaa ?
Etelä-Karjalaiset pettävät aina, älä luota.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata muunpaikkakuntaisen karjalaan mennä. Voit tulla joku juttelemaan ja voi tulla rauma ja ikiaikainen henkinen vamma. Ainakin on syytä pelätä, että alkaa sopimattomia ehdottaa ja varastaa pankkitunnukset ja lompsan perstaskusta. Ei siellä ulkopaikkakuntalisen kannata selkäänsä natiiveille kääntää, kauheita tapahtuu. Olen kuullut ja ottannut ITSE asioista selvää.
+100
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan parhaat ihmiset asuu Etelä-Karjalassa. Vieraanvaraiset, iloiset ja eloisat. Vihaavat myös antaumuksella russia.
Mä en ole tätä Etelä-Karjalaista iloisuutta kyllä kojdannut. Varmaan keskenään ovat, mutta keskusteluun eivät kyllä ulkopuolisia ota.
Kai niilläkin joku kriteeri on...
Vierailija kirjoitti:
Aina sitä hämettäkin haukutaan ja hämäläisiä mutta silti vasn muuttoliikettä on kovasti tännepäin. Puolet väestä muuttanu muualta suomesta että tuntuu kumminkin kelpaavan
Järsisin ennemmin kaikki raajani irti, kun muuttaisin Hämeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurishokki varmaan lännestä/etelästä itäiseen Suomeen muuttaville, että siellähän suomalaiset jopa puhuvat toisilleen! Myös Lapissa ja Kainuusa on tapana jutella muiden kylän ihmisten kesken. Vastaavasti itse savolais-karjalaisena suorastaan masennuin asuessani työn takia Varsinais-Suomessa Uudellamaalla, kun oli ihan mahdotonta keskustella kenenkään kanssa yhtään mistään. Outoja katseita sai heti osakseen, jos sanoi vaikka naapurille päivää. Näin se on kulttuuri erilaista eri maakunnissa.
Niin, meillä länsi- ja lounais-Suomessa puhutaan kun on asiaa. Jos te siellä idässä keskittyisitte samaan, niin saattaisitte joskus saada ne kuntanne nousuun.
Meist o kato mukava haastaa ja vähä jututtaa uusiikii naamoi tääl päi, ni iha eri viisii voip sit tuntee issesä tervetulleeks tänne meijä kotikylil.
Jos mei tapa nyt jottai hämäläist sit harmittaa ja hää naamaa nuri kääntää, ni ehä se silviisii meit varsinaisest haittaa, myö haastetaa vaa vähä lissää!