Mitä tehdä kun vouti vaatii myymään asunnon mutta sitä ei saa kohtuuhinnalla myytyä ja itse en ole edess veloissa vaan veljeni?
asuntoa on yritetty myydä 3 vuotta alkaen 120 000 e, sitten on alennettu jo 95 000, välittäjä sanoi että sitä ei osta kuin 60 000 eurolla, miksi siis pitäs edes mydä? vouti hiostaa myymään koska yksi osakas talossa on veloissa. itse taas asun tässä asunnossa, voiko vouti painostaa minut asumaan lumihangessa ja myymään asunto ihan naurettavaan pilkkahintaan?
entä jos enn suostu sanon että osa asuntoa on minun ja minä asun täällä! 2/3 osaa omistaa siis veljeni joka ulosotossa 100 000 e ja siskoni .
Kommentit (26)
Lunastatte veljenne osuuden.
Kiinteistönvälittäjältä hinta-arvio.
Asenne on kuin vouti olisi joku paholainen. Vouti on kuitenkin se hyvis.
Vierailija kirjoitti:
ei oo rahaa ostaa. mutta kuka se määrää että asunto pitäs myydä alihintaan? ei se vouti siitä juuri hyödy jos saa 100 000 e veloista 10 000 e pois, taitaa vouti vaan odottaa omaa palkkiotaan ahneudessaan
se veljen velka ei siitä lyhene vaan taas maksaa kohta enempi vaan korkoo
Vouti on määritellyn talon hinta-arvion talosta, minkä siitä voi saada pakkohuutokaupassa. Hinta voi olla jopa puolet tuosta tai 100.000€. Riippuu mitä ostajat huutokaupassa tarjoavat. Ja kyllä, perintötalo menee myyntiin, jos osakkaalla ulosotossa velkoja. Ainoa vaihtoehto on ostaa veli ulos, jos aikoo pitää talon.
Vierailija kirjoitti:
en mä saa 100 000 e lainaa pankista enkä mitään, 25 000 e mulla on tilille lainoja muutenkin, ja enempää en saa kun olen taas työtön paska ja töihin en mee
Etkö aloituksessa sanonut, ettet ole veloissa? Sitten asunto myydään, maksat omat velkasi ja muutat edulliseen vuokrakämppään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei oo rahaa ostaa. mutta kuka se määrää että asunto pitäs myydä alihintaan? ei se vouti siitä juuri hyödy jos saa 100 000 e veloista 10 000 e pois, taitaa vouti vaan odottaa omaa palkkiotaan ahneudessaan
se veljen velka ei siitä lyhene vaan taas maksaa kohta enempi vaan korkoo
Vouti on määritellyn talon hinta-arvion talosta, minkä siitä voi saada pakkohuutokaupassa. Hinta voi olla jopa puolet tuosta tai 100.000€. Riippuu mitä ostajat huutokaupassa tarjoavat. Ja kyllä, perintötalo menee myyntiin, jos osakkaalla ulosotossa velkoja. Ainoa vaihtoehto on ostaa veli ulos, jos aikoo pitää talon.
Voi sen talon myös huutaa siinä pakkohuutokaupassa. Jos talo ei mene millään hinnalla kaupaksi, sen voi saada halvallakin, ja jatkaa sitten siinä asumista. Veli sitten saamallaan kolmasosalla makselee osan veloistaan ja opettelee samaan aikaan menemään töihin.
eihän se sinun ole, jos et sitä omista! osta se veljesi osuus, niin sitten omistat ja ongelmat on ratkaistu