Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostatko ihmstä joka kehuu itseään älykkääksi?

Vierailija
30.11.2023 |

Kysymys otsikossa. Ja lisäkysymys, millaiset ihmiset kehuvat itseään?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää mainostaa että on nero tai älykäs niin se on kuulijan alentamista. Olettamista että toinen ei tajua että olen älykäs. Miksi sitten pitää painaa alas toista tällaisella aliarvioimisella?

Vierailija
22/35 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on usein sanottu tyhmäksi. En ole korkeasti koulutettu ja olen usein liian kiltti. Haukkujat eivät ole mielestäni olleet itsekään älykkäitä, vaikka sitä kuvittelevat olevansa. Nyt herääkin sitten kysymys olenko oikeasti tyhmä, koska olen joutunut joskus puolustamaan itseäni. Koen olevani normaalilla älyllä varustettu, enkä ole niin tyhmä kuin jotkut väittävät. Sen sijaan älykäs en varmasti ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne 1: Henkilö toteaa ylimielisellä äänellä olevansa älykkäämpi kuin minä, ja katsoo nenänvarttaan pitkin.

Tulos: En hirveästi arvosta.

Tilanne 2: Henkilö toteaa iloisena, että jes jes jes olinpa älykäs kun ratkaisin pulman, jonka kanssa pähkäili kauan.

Tulos: Arvostan ja olen iloinen.

Tilanne 3: Henkilö vastaa kysymykseen joka hänelle osoitettiin, ja jossa tiedusteltiin hänen älykkyydestään.

Tulos: Arvostan enkä näe syytä että pitäisi halveksia.

Tilanne 4: Vauvapalstalla on älykkyyteen liittyvä ketju, ja henkilö toteaa siinä olevansa tutkitusti älykäs.

Tulos: En taaskaan näe syytä halveksia tai kokea mitään arvostuksen laskua.

Tilanne 5: Henkilö on nähnyt jonkun palstalla sanovan itseään älykkääksi, ja rientää siihen kiistämään asian, jonkun lapsekkaan perustelun kanssa.

Tulos: En arvosta tuollaista toimintaa, tai pidä älykkäänä ja fiksuna.

Vierailija
24/35 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
25/35 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää en arvosta edes ihmisiä, joita muut kehuvat älykkäiksi. Olen jo nähnyt liikaa.

Vierailija
26/35 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lähdetään siitä tilanteesta että on henkilö, joka on keskimääräistä älykkäämpi, ja se on fakta.

Niin minä arvostan enemmän sitä, että henkilö ei muka nöyrästi lässytä: "Olen niin tyhmä, en minä ole mitään," vaan uskaltaa todeta olevansa älykäs.

En arvosta sellaista itsensä vähättelyä, enkä arvosta toistenkaan vähättelyä. En arvosta sitä, että kateellisten pitää aina yrittää painaa alas niitä ihmisiä, jotka ovat heitä parempia jossain. Enkä arvosta itsensä vähättelyä ja alentuvaa nöyristelyä.

Siinä taas vastaus josta kuultaa läpi ettei aloituksen pointtia edes tajuttu. Ap ei puhunut mitään tyhmäksi lässyttämisestä, mistä ihmeestä sä tämän vedit tähän? Aloituksessa ei puhuttu yhtään mitään vähättelystä eikä kateellisista.Jos sulle tuottaa noin suuria ongelmia ymmärtää yksinkertaisia kysymyksiä niin pyydä va

Itse et ymmärrä lukemaasi pösilö. Ei tuossa missään väitetty että juuri Ap on lässyttänyt. Ihan sekopää olet kun tuollaista kuvittelet.

Vierailija
27/35 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiasta täytyy erikseen mainita...

Vierailija
28/35 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän kehuu. Ei se multa ole pois.

Vierailija
29/35 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tuossa itsensä kehumisessa on kyse pikemminkin huonosta itsetunnosta kuin älykkyyden tasosta. Älykäs ei välttämättä ole itsetunnoltaan kehittynyt tai ei esim. osaa sosiaalisia koodistoja.

Tyhmät ne vasta itseään kehuvatkin! Haluavat vielä, että muutkin kehuisi, kun ovat muka omasta mielestään jossain onnistuneet loistavasti, vaikka muut näkisi, että ihan keskinkertainen tai jopa ala-arvoinen saavutus. Silloin ei ole kyllä huonosta itsetunnosta kyse.

Vierailija
30/35 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten asia liittyy arvostamiseen? No arvostan kyllä rehellisyyttä, eli jos ihminen on oikeastikin älykäs niin siinä ei ole mitään pahaa että sanoo sen. Minä olen älykäs, huippuälykäs jopa joiltain osin, ja olen huomannut sen luovan sellaisen ilmiön, että ympärilläni olevat ihmiset yrittävät todistella minulle omaa älykkyyttään. Jotkut jopa toistelevat usein ihan ääneen, kuinka älykkäitä ovat. Valitettavasti asia ei pidä paikkaansa kovinkaan monen kohdalla. Mutta antaa heidän kehua itseään. Ei ole minulta pois. 

Vierailija
31/35 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkään ei tarvitse sanoa, että on älykäs - eikä hän sanokaan.

Ei sitä nyt normaalisti tarvitse tuoda esille koko ajan tai sillä ylpeillä että tiedostaa olevansa älykäs ihminen. Joissakin tilanteissa olisi taas rohkeaa sanoa se ääneen sillä miksi sitä ei voisi sitten sanoa? Toisaalta taas ymmärrän että esimerkiksi jopa kysyttäessä se saattaa tuntua epämiellyttävältä sanoa ääneen ja yksi syy on muiden ihmisten käytös joten tilanteet aina tilanteina. 

Älykkyys aiheuttaa hurjasti kateutta. Siksi sen ääneen julistamista moni varoo.

Vierailija
32/35 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tunne itseään kehuvia ihmisiä, pitäisin ehkä arveluttavina.

Vierailija
33/35 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oikeasti älykkään ihmisen huomaavat muut sanomattakin. Tyhmät itseään fiksuna pitävä korostavat "älykkyyttään".

Vierailija
34/35 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useita älykkäitä ihmisiä, mutten ole koskaan kenenkään heistä kuullut kehuvan itseään älykkääksi. Ehkä vastavalmistuneena on voinut sanoa työhaastattelussa itseään nopeaksi oppijaksi. Enkä tiedä heidän mensa-tasoistaan, mutta huomaan kyllä, miten kykenevät tulkitsemaan hiljaisia signaaleja, hahmottamaan laajoja kokonaisuuksia, selittämään vaikeita asioita ymmärrettävästi vähemmän tietäville yms. Joten sanoisin, että saa kehua, mutta jos joku kehuisi itseään älykkääksi epäilisin häntä tyhmäksi vähintään sosiaalisessa mielessä.

Vierailija
35/35 |
02.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asiasta täytyy erikseen mainita...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän