Olisi kiva tietää onko itsellä paljon velkaa verrattuna muihin
On niin arka asia että ei voi kysyä työkavereilta ym tutuilta.. itsellä 40000 talolainaa ja 30000 muuta lainaa..miten muilla?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä lainassa on? Ei se tarkoita, että henkilön raha-asiat olisivat pakkkasen puolella.
Menestyvillä henkilöillä on Suomessakkn usein satojen tuhansien, jopa miljoonan velat. Oikeastaan on meriitti, jos on paljon lainaa. Tyhjätaskuille sitä ei myönnetä.
En puhu omasta puolestani, sillä tällä hetkellä minulla on vain 30t€ lainaa. Sekin asuntoon, jossa en itse virallisesti asu eikä kukaan muukaan. Kuhan o.
Menestyvä ei ole sama kuin varakas. Varakkaan ja rikkaan ei tarvi ottaa lainaa. Ihmiset haluavat kaikkimulleheti liian isot lainat kerralla; järkevä kerryttää varoja ja ottaa tarvittaessa maltillisen lainan.
Jotain 15k. Sisältää auton ja vähän opintolainaa. Asun vuokralla ja tyytyväinen siihen.
Ei ole pääomaa ,saadakseen talo lainaa tai osake lainaa.Kun ei perintörahoja ei miestä ja miehen rahoja.Joten ei velkaa ei omaisutta ja halitsen rahan käytön,niin ei tarvii lainaa rahaa kavereilta ruokaan.
Vajaa 200k (yhdessä miehen kanssa). Eli suht tuore asuntolaina.
N40
61000€ sijoitusasuntolainaa 3900€ muuta lainaa ja 1200€ luottokortti.
3 asunto- osaketta joista kaksi velatonta. Sijoitusasuntolainaa vielä kuten yllä kirjoitin. Tulot netto 2800€/kk sis. vuokratulot. Sinkkutalous m52
Tilaatokeskus auttaa.
Itsellä 35000 sijoitusasunnon rempasta ja lunastamisesta.
55 000 euroa opintolainaa. 4500 luottovelkoja. Ikää 32.
Autolainaa 66 000, mutta vastapainona nopeasti rahaksi muutettavaa varallisuutta reilusti enemmän.
Ei autoa tuottavalla rahalla osteta vaan otetaan laina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä lainassa on? Ei se tarkoita, että henkilön raha-asiat olisivat pakkkasen puolella.
Menestyvillä henkilöillä on Suomessakkn usein satojen tuhansien, jopa miljoonan velat. Oikeastaan on meriitti, jos on paljon lainaa. Tyhjätaskuille sitä ei myönnetä.
En puhu omasta puolestani, sillä tällä hetkellä minulla on vain 30t€ lainaa. Sekin asuntoon, jossa en itse virallisesti asu eikä kukaan muukaan. Kuhan o.
Menestyvä ei ole sama kuin varakas. Varakkaan ja rikkaan ei tarvi ottaa lainaa. Ihmiset haluavat kaikkimulleheti liian isot lainat kerralla; järkevä kerryttää varoja ja ottaa tarvittaessa maltillisen lainan.
On eri asia tarvitseeko ottaa vai haluaako ottaa. Ei minun tarvitse ottaa lainaa mutta silti olen tänäkin vuonna nostanut uuden lainan. Sehän on paras tilanne kun sitä ei tarvitse ottaa niin voit neuvotella itsellesi paremmat ehdot lainalle ja näin käyttää lainaa vaurastumiseen.
130 t talolainaa puoliksi puolison kanssa, ei muita lainoja (korkeimmillaan lainaa on ollut 195 t), ollaan muutettu aina pienemmästä isompaan niin ei ole tarvinnut ottaa kauheasti lainaa (asutaan pk seudun kehyskunnassa omakotitalossa). Autot on vanhoja, ei haluta ottaa niihin lainaa, korjaillaan ite.
Asuntolainaa puolison kanssa noin 150 000. Ei muita velkoja.
52 vuotiaana maksoin talolainan pois. 110 000 sitä oli parhaimmillaan.
Ei ole koskaan ollut asuntolainaa, onneksi. Olen perinyt pienen maatilan.
Autolainaa / rahoitusta n. 5000€.
145 000 lainaa, joka lyhenee 350 euroa kuukaudessa, vaikka maksan 1800 asumisesta (vastike, tonttivuokra ja korot). Ei paljon naurata, mutta sitkutellaan. Keskituloinen ja elätettävänä yksi teini ja minä.
Asuntolaina on jo maksettu. Enimmillään sitä oli 220000€.
Nyt on auto- ja sijoitusluottoa yhteensä 65000€. Muuten en velalla sijoita, mutta kun tuli mahdollisuus työnantajani osakkuuteen niin tuohon tarjoukseen tartuin ja otin velkaa ostaakseni osakkeet.
Opintolainaa 10000. Ja se on paljon siihen nähden että työura on ollut vain lyhyttä pätkätyötä. Eikä osaaminen ole täten pysynyt ajantasalla. Ei olisi pitänyt ottaa koko opintolainaa.
Ei enää yhtään. 15 v asuntolaina oli, jäljellä oli vielä vajaa 6 v mutta keväällä kun korko nousi, maksoin lopun kertaeränä pois. Toivottavasti ei tarvitse enää koskaan lainaa ottaa.