Apua, kuukautisvuotoa (?) ihan keskellä kiertoa, vai keskenmeno?
Oon 32-vuotias, kuukautiset olleet säännölliset lähes aina.
Seuraavien kuukautisten pitäisi tulla ~4.12. (edelliset oli 5.11-8.11.)
Nyt mulla on vuotoa. Mahdollinen raskaus olisi saanut alkunsa 9.11., voiko niin "tuoreesta" raskaudesta tulla keskenmenovuotoa?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välivuotoa. Kävisin lääkärissä.
Ei varmaan päivystykseen tarvi?
Miksi pitäisi päivystykseen lähteä ? Ottakaa hyvät ihmiset selvää näitä välivuotoja tulee melkein kaikilla, siihen ei mitään lääkäriä tarvitse jos ei ole niin kipeä ettei sängystä ylös pääse. Ei ole ihme ettei lääkäriin pääse ihmiset joilla on oikeasti tarvetta kun tuollaisen takia siellä jonotetaan. Mene sitten jos alkaa joka kuukausi olemaan, ihminen ei ole kone.
Näin just! Ryntäillään lääkäriin jonkun hiton keskenmenon takia. Mitä se sitten enää auttaa? Liimataan se toukka takaisin vai mitä kuvittelette siinä tehtävän??
Kyllä sinne joskus on syytä rynnätä. Silloin kun on todella pahoja kipuja, kyseessä saattaa olla kohdunulkoinen raskaus ja se voi olla vaarallista. Toinen syy on todella pahat vuodot, sellaiset, mitä mikään side ei pidä, jolloin tekevät tarvittaessa kaavinnan, että saadaan voimakas vuoto loppumaan. Mutta mitkään pikkuvuodot (ovat tosi yleisiä raskaana ollessa) eivät ole syy päivystykseen mennä. Gynellä voi käydä tarkistuttamassa, oliko kyseessä keskenmeno vai jatkuuko raskaus ja sinnekään ei välttämättä kannata heti rynnätä, alkuvaiheessa voidaan todeta, että on siellä sikiö jäljellä, mutta sykettä ei vielä näy, mutta odotetaan miten käy, tule viikon päästä uudestaan.
Mene gynekologille selvittämään mistä on kyse. Näin tulee aina tehdä kun on epämääräistä vuotoa. Älä googlettele tai kysele täällä, asia selviää lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Mene gynekologille selvittämään mistä on kyse. Näin tulee aina tehdä kun on epämääräistä vuotoa. Älä googlettele tai kysele täällä, asia selviää lääkärissä.
Ei todellakaan mitään syytä mennä jos kuukautiset alkaa 3-4 päivää etuajassa. TÄYSIN NORMAALIA!
Joo nyt oon ihan varma, et menkat nää on. Oon ollut ja oon edelleen niin stressissä, en tosiaan oo tajunnut, et nyt on jo 29.11. ja seuravaat menkat ihan parin päivän päässä. Oon vaan yrittänyt selviytyä päivä kerrallaan ja kuvittelin, et nyt ois vasta marraskuun 20. päivä tms. :D