Saisiko Kalevalasta luotua ihan aidon kotimaisen Raamatun
Eikös Kalevalassa ole kaikki se mitä Raamatussakin. Kaiken lisäksi tarina sijoittuu lähialueelle eikä minnekään palmumaahan.
Kommentit (12)
Teoreettisesti ajateltuna olisi mahdollista käyttää Kalevalan tarinoita ja myyttejä inspiraationa ja luoda niistä uusia tarinoita, jotka seuraavat Raamatun tyyliä ja rakennetta. Tällainen kirja voisi sisältää opetuksia ja moraalisia opetuksia, jotka perustuvat Kalevalan hahmoihin ja tapahtumiin.
Kuitenkin, on hyvä huomata että Raamatun tyyppinen kirja perustuu tietylle uskonnolle ja sen uskomuksille ja traditioille. Joten jos tällainen kirja pohjaisi Kalevalaan, se olisi enemmänkin kuvitteellinen teos kuin uskonnollinen kirja. Lisäksi, kun käytetään olemassa olevaa materiaalia, kuten Kalevalaa, on tärkeää kunnioittaa tekijänoikeuksia ja varmistaa, että käytetty materiaali on lisensoitu oikein.
Lopuksi on hyvä muistaa, että uskonnollinen kirja on hyvin henkilökohtainen ja tärkeä uskonnonharjoittajille. Siksi on tärkeää ottaa huomioon eri kulttuurit ja uskonnot ja varmistaa, että uusien teosten kirjoittaminen kunnioittaa näitä perinteitä ja arvoja.
Tuonela oli kilpailijan tuotteeseen nähden ikävämpi paikka, mutta ei kaikki tietysti tykkää ruotsinlaivameiningistä virsikaraokella.
Vierailija kirjoitti:
Teoreettisesti ajateltuna olisi mahdollista käyttää Kalevalan tarinoita ja myyttejä inspiraationa ja luoda niistä uusia tarinoita, jotka seuraavat Raamatun tyyliä ja rakennetta. Tällainen kirja voisi sisältää opetuksia ja moraalisia opetuksia, jotka perustuvat Kalevalan hahmoihin ja tapahtumiin.
Kuitenkin, on hyvä huomata että Raamatun tyyppinen kirja perustuu tietylle uskonnolle ja sen uskomuksille ja traditioille. Joten jos tällainen kirja pohjaisi Kalevalaan, se olisi enemmänkin kuvitteellinen teos kuin uskonnollinen kirja. Lisäksi, kun käytetään olemassa olevaa materiaalia, kuten Kalevalaa, on tärkeää kunnioittaa tekijänoikeuksia ja varmistaa, että käytetty materiaali on lisensoitu oikein.
Lopuksi on hyvä muistaa, että uskonnollinen kirja on hyvin henkilökohtainen ja tärkeä uskonnonharjoittajille. Siksi on tärkeää ottaa huomioon eri kulttuurit ja uskonnot ja varmistaa, että uusien teosten kirjoittaminen kunnioittaa näitä perinteitä ja arvoja.
Kyllä Raamattukin on kuvitteellinen teos. Ei se ole Jeesuksen kirjoittama omaelämänkerta tai suoraan Jumalan sulkakynästä.
Olennaista on, että siihen liittyy vuosisatojen traditio ja merkitys, jota on vaikeaa noin vain päältä kaataa johonkin Kalevalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teoreettisesti ajateltuna olisi mahdollista käyttää Kalevalan tarinoita ja myyttejä inspiraationa ja luoda niistä uusia tarinoita, jotka seuraavat Raamatun tyyliä ja rakennetta. Tällainen kirja voisi sisältää opetuksia ja moraalisia opetuksia, jotka perustuvat Kalevalan hahmoihin ja tapahtumiin.
Kuitenkin, on hyvä huomata että Raamatun tyyppinen kirja perustuu tietylle uskonnolle ja sen uskomuksille ja traditioille. Joten jos tällainen kirja pohjaisi Kalevalaan, se olisi enemmänkin kuvitteellinen teos kuin uskonnollinen kirja. Lisäksi, kun käytetään olemassa olevaa materiaalia, kuten Kalevalaa, on tärkeää kunnioittaa tekijänoikeuksia ja varmistaa, että käytetty materiaali on lisensoitu oikein.
Lopuksi on hyvä muistaa, että uskonnollinen kirja on hyvin henkilökohtainen ja tärkeä uskonnonharjoittajille. Siksi on tärkeää ottaa huomioon eri kulttuurit ja uskonnot ja varmistaa, että uusien teosten kirjoittaminen kunnioittaa näitä perinteitä ja arvoja.
Kyllä Raamattukin on kuvitteellinen teos. Ei se ole Jeesuksen kirjoittama omaelämänkerta tai suoraan Jumalan sulkakynästä.
Olennaista on, että siihen liittyy vuosisatojen traditio ja merkitys, jota on vaikeaa noin vain päältä kaataa johonkin Kalevalaan.
Totta, Raamattu on kirjoitettu ihmisten toimesta ja siinä käytetty kieli ja kirjoitustyyli ovat aikakaudelleen ominaisia. Raamattu on kuitenkin uskonnollinen teksti, joka kertoo uskonnon perusteista, opetuksista, historiallisista tapahtumista ja arvoista.
Joo, uutta uskontoahan tämä maailma erityisesti onkin kaivannut...
Vanha himokas mies ajaa nuoren naisen itsemurhaan.
Siitä on hyvä rakentaa uudet moraaliohjeet?
Vierailija kirjoitti:
Joo, uutta uskontoahan tämä maailma erityisesti onkin kaivannut...
Vanha himokas mies ajaa nuoren naisen itsemurhaan.
Siitä on hyvä rakentaa uudet moraaliohjeet?
Isä uhrasi oman poikansa. Siitä oli hyvä rakentaa uudet moraaliohjeet?
Karjalais-itä-suomalaisen eepoksen.
Länsi-suomalaiset ja pohjoisen saamelaiset ovat olleet eri kansaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, uutta uskontoahan tämä maailma erityisesti onkin kaivannut...
Vanha himokas mies ajaa nuoren naisen itsemurhaan.
Siitä on hyvä rakentaa uudet moraaliohjeet?
Kyllä, vanha mies joutuu katumaan tekoaan ja nainen pelastaa itsensä marttyyrina kuollen.
Ainon veli lupasi naisen vanhalle Väinämöiselle puolisoksi ja Ainon äiti oli siitä hyvillään. Aino hukuttautui, muuttui kalaksi ja ilmestyi vielä kerran paettuaan ongittuna kalana Väinämöisen veneestä veteen. Väinämöinen katui ja kielsi vanhoja ottamasta nuoria puolisoita.
Katumoiksi nainen kaunis kainun miehen kainalossa, huoleksi hyvä heponen, huonon miehen seimen päässä.
Kaikkiansa se katuvi, joka nuorta naimistansa, lasna lapsen saamistansa, pienenä perehtimistä.
Vierailija kirjoitti:
Karjalais-itä-suomalaisen eepoksen.
Länsi-suomalaiset ja pohjoisen saamelaiset ovat olleet eri kansaa.
Molemmat on suomalais-ugrilaisia kansoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, uutta uskontoahan tämä maailma erityisesti onkin kaivannut...
Vanha himokas mies ajaa nuoren naisen itsemurhaan.
Siitä on hyvä rakentaa uudet moraaliohjeet?
Kyllä, vanha mies joutuu katumaan tekoaan ja nainen pelastaa itsensä marttyyrina kuollen.
Ainon veli lupasi naisen vanhalle Väinämöiselle puolisoksi ja Ainon äiti oli siitä hyvillään. Aino hukuttautui, muuttui kalaksi ja ilmestyi vielä kerran paettuaan ongittuna kalana Väinämöisen veneestä veteen. Väinämöinen katui ja kielsi vanhoja ottamasta nuoria puolisoita.
Katumoiksi nainen kaunis kainun miehen kainalossa, huoleksi hyvä heponen, huonon miehen seimen päässä.
Kaikkiansa se katuvi, joka nuorta naimistansa, lasna lapsen saamistansa, pienenä perehtimistä.
Nainen kuoli, kaikki hyvin.
Väinämöinen: "älkää tehko niinkuin minä tein, vaan niinkun minä sanon".
Ei tuo hirveästi Raamatusta poikkea, ei.
Jos olet lukenut, osaat vastata. Mitäs palvoisimme, karhua?