Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, kuukautisvuotoa (?) ihan keskellä kiertoa, vai keskenmeno?

Vierailija
29.11.2023 |

Oon 32-vuotias, kuukautiset olleet säännölliset lähes aina.

Seuraavien kuukautisten pitäisi tulla ~4.12. (edelliset oli 5.11-8.11.)

Nyt mulla on vuotoa. Mahdollinen raskaus olisi saanut alkunsa 9.11., voiko niin "tuoreesta" raskaudesta tulla keskenmenovuotoa?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Poikkeava vuoto on aina aiheellinen syy käydä lääkärissä. Oire voi johtua vaikka syövästä. 

Saattaa se olla tippurikin yhtä hyvin. Se on aika yleinen jos on yh äiti.

Vierailija
22/44 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovulaatiovuoto 

Juu. Se tulee just kuukautisten välissä. Voi vuotaa päivän tai pari, tehdä kipeää ja määrä sama kuin niukoissa kuukautisissa.

Ovulaatiovuoto tapahtuu harvoin, mutta se tulee vuorenvarmasti mahdollisimman sopimattomaan aikaan. Kuten juhlissa, joihin olen pukeutunut valkoisiin housuihin. Tai retkellä skuttassa, kun olit varma että nyt ei kuukautiset varmasti ala, eikä mitään suojia ole mukana😑

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 vuotias kysyy kesken nosta tälläiselta vauva palstalta.. 🙈

Vierailija
24/44 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut, jos sinulla tosiaan on ollut aina hyvin tarkka ja täsmällinen kuukautiskierto. On kuitenkin täysin normaalia että pieni määrä vuotoa voi tulla kuukautisten välissä ("välivuoto"), tai jopa alkaa koko kuukautisetkin aivan liian ajoissa. Tämä ei vaaranna terveyttäsi.

Minulla oli aina säännöllinen kierto. Sitten tuli kaksi kertaa välivuoto. Menin lääkäriin. Löytyi kohdun runko-osan syöpä. Olin kolmivitonen. 

Enkä nyt halua ketään pelotella, mutta jos jotain normaalista poikkeavaa tulee, niin se kannattaa tutkia. Ei kannata vähätellä. Kohtusyöpä on naisten kolmanneksi yleisin syöpä Suomessa. Siihen sairastuu vuosittain 900 naista. Kun se todetaan ajoissa, siihen ei kuole. Jos sen päästää kasvamaan ja leviämään, siihen voi kuolla. 

Vierailija
25/44 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuukautiset on vasta loppuneet 8.11 ja olitte 9.11 yhdynnässä niin raskaus on kyllä todella epätodennäköinen. Ovulaatio tapahtuu keskimäärin 14-16 kiertopäivän kohdalla ja siittiöt ei kyllä noin pitkään elä että olisivat siellä vielä odottelemassa irronnutta solua. 

Vierailija
26/44 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraisin pari kuukautta ja sitten tarvittaessa gynelle, jos epäsäännöllisyys edelleen vaivaa.

Vierailija
27/44 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen tuossa iässä minulla alkoi tulla ovulaatiovuotoa silloin tällöin. Muutaman vuoden ajan sitä on tullut noin 8 kertaa vuodessa, terve olen ja kuukautiset on aika säännölliset vieläkin. 

En ollut kuulllutkaan välivuodosta tai ovulaatiovuodosta... Tätäkö on vanhentuminen...

Vierailija
28/44 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voi nyt ovulaatio sentään... 

Vierailija
29/44 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. Poikkeava vuoto on aina aiheellinen syy käydä lääkärissä. Oire voi johtua vaikka syövästä. 

Saattaa se olla tippurikin yhtä hyvin. Se on aika yleinen jos on yh äiti.

En oo yh äiti.

Ja ihan kaikille: miks täältä tulee nyt näin vittumaisia vastauksia? Oikeesti säikähdin tota yhtäkkistä vuotoa.

Vierailija
30/44 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovulaatiovuoto 

Juu. Se tulee just kuukautisten välissä. Voi vuotaa päivän tai pari, tehdä kipeää ja määrä sama kuin niukoissa kuukautisissa.

Ovulaatiovuoto tapahtuu harvoin, mutta se tulee vuorenvarmasti mahdollisimman sopimattomaan aikaan. Kuten juhlissa, joihin olen pukeutunut valkoisiin housuihin. Tai retkellä skuttassa, kun olit varma että nyt ei kuukautiset varmasti ala, eikä mitään suojia ole mukana😑

x) kai pitää nykyään _aina_ olla suoja mukana, ei vain pari päivää ennen kuukautisia.

Vierailija
31/44 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut, jos sinulla tosiaan on ollut aina hyvin tarkka ja täsmällinen kuukautiskierto. On kuitenkin täysin normaalia että pieni määrä vuotoa voi tulla kuukautisten välissä ("välivuoto"), tai jopa alkaa koko kuukautisetkin aivan liian ajoissa. Tämä ei vaaranna terveyttäsi.

Minulla oli aina säännöllinen kierto. Sitten tuli kaksi kertaa välivuoto. Menin lääkäriin. Löytyi kohdun runko-osan syöpä. Olin kolmivitonen. 

Enkä nyt halua ketään pelotella, mutta jos jotain normaalista poikkeavaa tulee, niin se kannattaa tutkia. Ei kannata vähätellä. Kohtusyöpä on naisten kolmanneksi yleisin syöpä Suomessa. Siihen sairastuu vuosittain 900 naista. Kun se todetaan ajoissa, siihen ei kuole. Jos sen päästää kasvamaan ja leviämään, siihen voi kuolla. 

Pitää kai mennä gynelle. Olin papakokeessa noin vuosi sitten, se oli ihan puhdas. 

Vierailija
32/44 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista vuoto on ja miten paljon?

Todennäköisesti ovulaatiosi on ollut joskus 20.11. aikoihin, joten pieni vuoto voi olla esimerkiksi kiinnittymisvuotoa, mikäli raskaus on mahdollista. 

Odottaisin sinuna nyt niitä mahdollisia kuukautisia ja tekisin raskaustestin. Jos tulos on negatiivinen ja kuukautiset tulevat, niin varaisin ajan lääkärille, jotta katsoisivat, että kaikki on kunnossa. 

Alkuvaiheen keskenmenossa tulee ihan samalla tavalla verta kuin kuukautisten aikana mutta vuoto voi olla runsaampaa ja mukana kramppeja. Toki jos normaalistikin kärsii kuukautiskivuista, niin eroa ei välttämättä huomaa.

Vierailija
33/44 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti ovulaatiosi on ollut joskus 20.11. aikoihin, joten pieni vuoto voi olla esimerkiksi kiinnittymisvuotoa, mikäli raskaus on mahdollista. 

Odottaisin sinuna nyt niitä mahdollisia kuukautisia ja tekisin raskaustestin. Jos tulos on negatiivinen ja kuukautiset tulevat, niin varaisin ajan lääkärille, jotta katsoisivat, että kaikki on kunnossa. 

Alkuvaiheen keskenmenossa tulee ihan samalla tavalla verta kuin kuukautisten aikana mutta vuoto voi olla runsaampaa ja mukana kramppeja. Toki jos normaalistikin kärsii kuukautiskivuista, niin eroa ei välttämättä huomaa.

Verta tulee ihan samalla tavalla kuin kuukautisissa ja alaselkään sattuu (mulla sattuu melkein aina menkkojen ekana päivänä alaselkään.) 

Ihmettelinkin yllättävää selkäkipua treeneissä ja pelkäsin jo venäyttäneeni selästä jotain, mut paro tuntia tästä kotona sit paljastuikin verta alushousuissa.

Vierailija
34/44 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verta tulee ihan samalla tavalla kuin kuukautisissa ja alaselkään sattuu (mulla sattuu melkein aina menkkojen ekana päivänä alaselkään.) 

Ihmettelinkin yllättävää selkäkipua treeneissä ja pelkäsin jo venäyttäneeni selästä

Voi myös olla, että sinulle osui vain normaalia lyhyempi kierto tähän. Sekin on ihan tavallista, vaikka kierto olisikin aina ollut tarkka. 

Kiinnittymisvuotoa tuo sitten tuskin on. Se on enemmänkin sellainen pyyhkäistäessä paperiin jäävä tahra kuin kunnon vuotoa. 

Vierailija
35/44 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynelle tsekkaamaan.

Vierailija
36/44 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikit ovat sotkeneet monella nämä systeemit. Ja paljon muitakin haittoja väestökadosta turbotauteihin.

Vierailija
37/44 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se rokote otetaan!

🤔🙄🧐

Vierailija
38/44 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa olet raskaana, jos yhdyntä on tapahtunut neljä päivää kuukautisten alkamisen jälkeen. Joku normaali välivuoto se on. Niitä tulee ja menee. Mene lääkäriin, jos alkaa olla jatkuvasti.

Vierailija
39/44 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä nää oli vain ajoissa olleet menkat, en tajunnut et nyt on jo 29.11., eli neljä tai viis päivää etuajassa. Jotenkin ajattelin, et seuraaviin menkkoihin ois vielä 10-15 päivää x)

Oon ollut todella stressaantunut töistä ja elämästäkin, ehkä se vaikutti kiertoon?

Vierailija
40/44 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nää oli vain ajoissa olleet menkat, en tajunnut et nyt on jo 29.11., eli neljä tai viis päivää etuajassa. Jotenkin ajattelin, et seuraaviin menkkoihin ois vielä 10-15 päivää x)

Oon ollut todella stressaantunut töistä ja elämästäkin, ehkä se vaikutti kiertoon?

Stressi voi vaikuttaa kiertoon ja tosiaan, ei tässä ole kyse kuin muutamasta päivästä. On tosiaan ihan normaalia mutta jos kierto alkaa paljon heitellä, niin kannattaa selvittää mistä johtuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän