Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma äitini on käytännössä lopettanut normaalin elämisen johtuen koronasta

Vierailija
29.11.2023 |

Hän on jo iäkäs, eläkkeellä. Mutta ero on todella iso ennen ja jälkeen koronan. Hän ei suostu poistumaan asunnosta ollenkaan. Tätä on jo jatkunut vuosia. Ymmärrän toki, että kuuluu riskiryhmään, tarkoittaako se sitä, että ihminen ei tee enää loppuelämän aikana muuta kuin katso tveetä ja istu kotona.

Rupesin vain miettimään, onko muilla samanlaisia kokemuksia? Olen käynyt useita keskusteluja, kaikki ovat hyödyttömiä, hän kokee että eristäytyminen on paras vaihtoehto. Mitä tälle voi tehdä, voiko asialle tehdä mitään, tuntuu surulliselta jos ihminen haluaa viettää loppuelämänsä neljän seinän sisällä.

Kommentit (31)

21/31 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt, kun koronatartunnat ovat huipussaan, ymmärrän riskiryhmäläisten eristäytymisen. Tartunnat kuitenkin kääntyvät jossain vaiheessa taas jyrkkään laskuun, ja sitten pitäisi voida elää suht huolettomasti. Olisin hieman huolissani, jos joku läheiseni haluaisi vaikka kesäisinkin eristäytyä.

Vierailija
22/31 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen 2 ihmistä, jotka ovat erakoituneet koronan takia. Molemmilla oli vaikeuksia jo ennestään ja korona antoi syyn käpertyä kotiin. Koti on tavallaan mukavuusalue, kun taas ihmisten kohtaaminen ulkomaailmassa vähän jännittävää.

Mitäs vikaa siinä, jos haluaa erakoitua?  Meitä on niin moneksi. Monen haave on ollut olla rauhassa vaikka sukulaisten käynneiltä, ja voilaa, korona. mikä ihana tekosyy olla osallstumatta esimerkiksi suvun joulukutsuihin tai itse järjestää sukulaisille joulua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme puolisoni kanssa tehneet saman. Koko koronan ajan olemme käyttäneet sokeripalamaskeja kauppareissuilla, minulla on lisäksi kertakäyttöhanskat. Emme käy kuin kirjastossa, apteekissa, kaupassa, lääkärissä ja omalla mökillä. Olemme molemmat pahasti riskiryhmää, emmekä kaipaa muita ihmisiä. Lapsia ja lapsenlapsia olemme nähneet ulkona ja lomilla muutenkin, kun ovat ensin olleet karanteenissa parikolme päivää kotioloissa. Soittelemme skypepuheluita usein. Kaikille sopii tämä. Olemme terveinä, onnellisina ja ennen kaikkea elossa. Miksi riskeeraisimme sen jonkin matkan tai kahvilakäynnin vuoksi? Onneksi ei tarvitse kutsua vieraitakaan!

Vierailija
24/31 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua koronaa, jos voin sen estää. Ensinnäkin jo tiedetään, että se aikaistaa esim. muistisairauteen sairastumista noin vuodella, koska siitä jää aina jonkun verran virusta elimistöön.

Sain juuri ensimmäistä kertaa rokotteet ikäni vuoksi. Ja tietenkin kävin ottamassa.

Vielä vähemmän tietysti haluan tartuttaa itse koronan jollekin toiselle ja ehkä välillisesti vielä aiheuttamaan hänen ennen aikaisen kuolemansa.

Siksi käytän nyt taas maskia väkijoukoissa, enkä mene mihinkään joululaulutilaisuuksiin, koska ne ovat juuri pahoja tartuntapaikkoja. Silloin korona-ajan alussa kuoli yhdestä laulukuorosta monta henkilöä koronaan. Silloin ei tarvinnut olla alfa-viruksen aikana edes vanha.

Vierailija
25/31 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme puolisoni kanssa tehneet saman. Koko koronan ajan olemme käyttäneet sokeripalamaskeja kauppareissuilla, minulla on lisäksi kertakäyttöhanskat. Emme käy kuin kirjastossa, apteekissa, kaupassa, lääkärissä ja omalla mökillä. Olemme molemmat pahasti riskiryhmää, emmekä kaipaa muita ihmisiä. Lapsia ja lapsenlapsia olemme nähneet ulkona ja lomilla muutenkin, kun ovat ensin olleet karanteenissa parikolme päivää kotioloissa. Soittelemme skypepuheluita usein. Kaikille sopii tämä. Olemme terveinä, onnellisina ja ennen kaikkea elossa. Miksi riskeeraisimme sen jonkin matkan tai kahvilakäynnin vuoksi? Onneksi ei tarvitse kutsua vieraitakaan!

Mikä on sokeripalamaski? T.hoitsu

Vierailija
26/31 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sokeripalamaski? T.hoitsu

Se jossa on filtteri, jonka läpi ilma suodattuu.

Vierailija
27/31 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010025541.html

Koronakuolemien määrä kasvaa vain.

He eivät kuole koronaan vaan siihen rokotteeseen. Tämä on tarkoituskin, depopulaatio.

Vierailija
28/31 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnen. Surullista se on. 

Vierailija
29/31 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010025541.html

Koronakuolemien määrä kasvaa vain.

He eivät kuole koronaan vaan siihen rokotteeseen. Tämä on tarkoituskin, depopulaatio.

:D

Vierailija
30/31 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille kommenteista. Itse vierastan ajatusta, että eristäytymisestä tulee normaali olotila. Ihminen elää loppuelämän, käytännössä tekemättä yhtään mitään. Minulla ei ole vastauksia kuinka voitaisiin välltyä siltä, niin moni kuitenkin tuntuu ajattelevan. Täydellinen yhteiskunnasta ja elämästä vieraantuminen on normi. Aika surulliselta kuulostaa.

-aloittaja

Vierailija
31/31 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaksi ystävääni kuoli koronaan, toinen 62-vuotias nainen ja toinen 65-vuotias mies. Siksi olen varovainen, käytän aina maskia ja hanskoja, käyn vain välttämättömissä paikoissa. Ikävöin heitä kovasti.

Kotonakin voi elää täyspainoista elämää. Kirjat, taide, käsityöt, musiikki, tanssi, jooga, maalaaminen, pitkät puhelut ystäville. En tunne ollenkaan eristäytyneeni ja olevani yhteiskunnasta pois. Sähköisesti hoidan asioita, ei tarvitse mennä paikalle.