Työmarkkinatuen odotusaika, voiko olla totta?
Onko tosiaan niin että en saa työmarkkinatukea kuin vasta 5 kuukauden odotusaika jälkeen? Olen yli 25 vuotias, mutta ei ammatillista koulutusta. Kaksi vuotta olen ollut työttömänä ja tulottomana. Hakeuduin työkkäriin viime vuonna mutta pyysivät selvitystä puolison yrityksestä ja se selvityspyyntö oli sellainen jota en osannut täyttää. Joten jäi täyttämättä ja minut katsottiin yrittäjäksi vaikka miehen firmaan minulla ei ole osaa eikä arpaa.
Nyt sitten pari kk sitten ilmoittauduin uudestaan työkkäriin ja mies pitkin hampain täytti sen selvityskyselyn. Tuli päätös työkkäristä että ei ole estettä työttömyysedun maksamiseen. Mutta luin nyt Kelan sivuilta että on 5 kk:n odotusaika työmarkkinatuessa. Mies on ihan raivona. Minun päätöstä Kela ei siis ole vielä tehnyt, mutta voiko olla niin että joudun vielä useamman kuukauden odottamaan että saan mitään rahaa?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Laiska loinen vinkuu kun ei saa lisää ilmaista rahaa. Ukkos on jo sua elättänyt etkä itse ole nähnyt vaivaa edes hankkia ammattia ja lähestyt jo kohta 30v, haloo!
Mä en ole ap mutta mua on ukko elättänyt viisikymppiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no voi voi.mä saan 2vk välein palkkaa töistä 1400e käteen.kohta eläkettä kattoo mite se tulee
Sulla oli jokin tarve avautua ja miksi?
koska huvittaa noi tukia vinkuvat pellet ku itkee et tukia tulee liijan vähä tai myöhässä.mut töitä ei kyl olla ikinä tehty.ai saakeli huomenna viimone päivä myös vuokralaine maksaa vuokran.kyl on kivaa ku on tilil monta kymment tonnii rahaa eikä eurookaa velkaa.
Ainakin olet rohkaiseva esimerkki ap:lle miten täysin lahjattomanakin voi Suomessa hankkia omaisuutta ja luultavammin suhteilla hommatun työn, koska mitään lahjoja sinulla on tuskin mihinkään.
olen hyvä työssäni.vituttaako perseaukinaine elämä.tee jotain sille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiska loinen vinkuu kun ei saa lisää ilmaista rahaa. Ukkos on jo sua elättänyt etkä itse ole nähnyt vaivaa edes hankkia ammattia ja lähestyt jo kohta 30v, haloo!
Mä en ole ap mutta mua on ukko elättänyt viisikymppiseksi.
Vain av mamma ylpeilisi tuollaisella asialla. Ei yllätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no voi voi.mä saan 2vk välein palkkaa töistä 1400e käteen.kohta eläkettä kattoo mite se tulee
koska huvittaa noi tukia vinkuvat pellet ku itkee et tukia tulee liijan vähä tai myöhässä.mut töitä ei kyl olla ikinä tehty.ai saakeli huomenna viimone päivä myös vuokralaine maksaa vuokran.kyl on kivaa ku on tilil monta kymment tonnii rahaa eikä eurookaa velkaa.
Älyä tai kirjoitustaitoa et kuitenkaan ole saanut. Minusta kaltaisesi idiootit ovat huvittavia. Elätätkö itsesi elämäm_kolulla ja enkelihoidoilla?
työtä tekemällä onko vaikea käsittää et jotkut käy töissä?
Sinun on ilmeisesti vaikea käsittää kysymyksiä. Mutta toki pidän hyvänä asiana sitä, että heikkolahjaiset ja kehitysvammaisetkin käyvät töissä mahdollisuuksiensa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi se ollakkin 5 kuukautta. Minulla se oli 3 kuukautta vaikka asun yksin ja määräaikainen työ päättyi niin meni 3 kk että sain työmarkkinatukea.
Etkö saanut peruspäivärahaa? Itse olisin sitä viime vuonna saanut mutta se yritysselvityspyyntö pilasi koko jutun, kun mies ei silloin siinä halunnut auttaa. -ap
Mene nyt sillä välin vaikka miehesi yritykseen työkokeiluun. Saat työmarkkinatukea ja 9 euroa päivässä kulukorvauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älyä tai kirjoitustaitoa et kuitenkaan ole saanut. Minusta kaltaisesi idiootit ovat huvittavia. Elätätkö itsesi elämäm_kolulla ja enkelihoidoilla?
työtä tekemällä onko vaikea käsittää et jotku
vituttaako tyhjätasku?kohta leikataan sitten voit ulista lisää
On totta, ehkä tarvitset oikeasti apua jos et osaa edes kirjoittaa oletko ollut miehesi yrityksessä töissä vai miksi et ole ollut työnhakija jos et ole ollut missään muuallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi se ollakkin 5 kuukautta. Minulla se oli 3 kuukautta vaikka asun yksin ja määräaikainen työ päättyi niin meni 3 kk että sain työmarkkinatukea.
Etkö saanut peruspäivärahaa? Itse olisin sitä viime vuonna saanut mutta se yritysselvityspyyntö pilasi koko jutun, kun mies ei silloin siinä halunnut auttaa. -ap
En yhtään ihmettele, että miehelläsikin menee hermot sinuun. Oletko todella noin avuton? Onko sinulla jokin diagnoosi, kehityshäiriö tms?
Vierailija kirjoitti:
On totta, ehkä tarvitset oikeasti apua jos et osaa edes kirjoittaa oletko ollut miehesi yrityksessä töissä vai miksi et ole ollut työnhakija jos et ole ollut missään muuallakaan.
äikän opeksi haaveileva työtön pätee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vituta, käyn töissä ja osaan lisäksi kirjoittaa. Käykö sinulla äiti auttamassa että saat kirjoitettua palstalle? Laittaa myös ruuat tulemaan ja siivoaa? Ai niin, ei sen tarvitse tulla kylään, koska asut sen kellarissa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai sen osasin kirjoittaa! Mutta se yritysselvityslomake on n.9 sivun pituinen ja kysymykset yrityksestä sellaisia mitä en herran tähden voi tietää. Esimerkiksi että: yrityksen itse omistamien osakkeiden lukumäärä ja onko yrityksessä käytössä osakelajeja joiden äänimäärät eroaa toisistaan, yrityksen osakkaiden kokonaisäänimäärä yms. En voi tuollaisia tietää kun en siinä osakkaana tai mukana ole. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit ollut työnhakijana, niin se 5 kk olisi jo aikapäiviä kulunut. Saat kyllä työmarkkinatukea jos menet vaikka työkokeiluun tai työvoimakoulutukseen. Ammatti nyt joka tapauksessa kannattaa hankkia.
Tammikuussa menen työkokeiluun.
No sitten alkaa työkkäriraha juoksemaan. Eipä mitään hätää. Olet nyt vihdoin mukana systeemissä.
Vierailija kirjoitti:
Mene nyt sillä välin vaikka miehesi yritykseen työkokeiluun. Saat työmarkkinatukea ja 9 euroa päivässä kulukorvauksia.
En mene. Olen ollut siellä joskus töissä ja se oli ihan hel vettiä. Työkkärin kanssa on sovittu että mennä kuntakokeiluun tammikuussa. -ap
ihan normaalia vissii et elelee työttömyys korvauksilla koko elämän ja välillä vinkuu ku ei ole rahaa.on kiva kuulla et työttömät on perseauki. t:4200e kuukaudessa käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai sen osasin kirjoittaa! Mutta se yritysselvityslomake on n.9 sivun pituinen ja kysymykset yrityksestä sellaisia mitä en herran tähden voi tietää. Esimerkiksi että: yrityksen itse omistamien osakkeiden lukumäärä ja onko yrityksessä käytössä osakelajeja joiden äänimäärät eroaa toisistaan, yrityksen osakkaiden kokonaisäänimäärä yms. En voi tuollaisia tietää kun en siinä osakkaana tai mukana ole. -ap
Miksi et vastannut vaan jokaiseen kysymykseen, että en tiedä kun en ole yrityksen osakas tai työntekijä? Kun kysytään montako osaketta kenties omistat, ja tiedät että et omista yhtään, niin mitä vaikeaa on vastata että nolla?
Ja mieskin mieluummin elättää sinut kuin olisi noissa auttanut? No siinähän elättää sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En yhtään ihmettele, että miehelläsikin menee hermot sinuun. Oletko todella noin avuton? Onko sinulla jokin diagnoosi, kehityshäiriö tms?
Osaisiko itse vastata kysymyksiin jostain yrityksen osakelajeista sun muista sh*teistä, jos et kyseisessä yrityksessä ole osakkaana tai muutakaan?-ap