Siis nuo pullossa kiinni olevat korkit! Mitä mieltä?
Korkki milloin nenässä, milloin silmässä tai poskessa. Sietämätöntä!
Kommentit (150)
Kukahan tästä kaikesta päättää? Todellakin me.
Vähän ärsyttäviä. Ja en oikein ymmärrä pointtia esim. pahvisessa maitotölkissä, kun se lähes poikkeuksetta irtoaa koko korkkisysteemi pohjapahveineen siitä tölkistä, kun litistää sitä tölkkiä roskiin.
En tykkää yhtään. Sen kiinnitysjutun pitäisi olla paljon pidempi, jos korkki halutaan välttämättä kiinni pulloon. Vaikea juoda, kun korkki niin lähellä sitä pullon suuaukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina kierrättänyt pullot ja tölkit. Ja aina niin, että korkki on kierrätettäessä paikoillaan pullossa. Ja näin on tehnyt, ihan tutkimuksien mukaan, 96 % pullojen kierrättäjistä Suomessa. Joten Suomen kannalta tästä uudistuksesta ei ollut mitään hyötyä. Ärsyttäviä nuo uudet korkit ovat kylläkin.
Mehu- ja maitotölkkejä en ole kierrättänyt, vaan pannut sekajätteeseen. Sen ennen irrallisen muovikorkin olen kyllä pannut myovin kierrätykseen. Nykyään se menee tölkin mukana sekajätteeseen.
Ja kun joku kuitenkin kysyy, miksi en niitä maitotölkkejä kierrätä: asun syrjässä ja tilat ovat tosipienet. Maitotölkit pitäisi huuhtoa ja säilyttää jossain ennen kierräryspisteelle raahaamista. Ei riitä tilat kaikkeen, enkä halua tuhlata vettä tölkin huuhtomiseen.
Mut jos asut niin syrjässä, eikö ulkoa löydy tilaa tölkeille? Tämä toki vain ehdotus,
Houkuttelevat mm rottia kyläreissulle. Muutkin elukat saattavat kiinnostua.
Minun kaikki ostamat jaffa ja cocacola 1.5L pullot ovat olleet vanhoilla korkeilla. Olen odottanut koska pääsee leikkaamaan korkit pois. Heitän korkit roskikseen ja palautan tyhjät pullot kauppaan. Tähän ei tule muutosta ilman vastarintaa.
Tykkään han älyttömästi :)
Ei enää lattialle pudonneita korkkeja, jotka pitäisi pestä ennen takaisinlaittoa!
Ai jaa? Mä luulin ensin saaneeni viallisen kappaleen kun korkki ei avautunut kunnolla.
Repäsin korkin irti jolloin se ei enää mene kunnolla kiinni. Tölkin renkaassa repsottava korkki on pirulaisen keksintö. Onneksi on näppärä leikkuri millä sen saa sievästi irti. Mutta miksi niin simppelistä asiasta kuin tölkin avaamisesta piti tehdä vaikeaa? On kai tarkoitus että kuluttaja suivaantuu ja etsii paremmin pakatun tuotteen.
Kostoksi turhasta hankaluudesta heitän tölkin korkkeineen roskikseen. 💯
Juuri tulin Espanjasta ja siellä oli vesipullon korkki kiinni pullossa. Kun avatun korkin taivutti taaksepäin, kuului klik ja se jäi siihen asentoon pullonsuun taakse. Halleluja! Toimi vielä moitteettomasti sen jälkeenkin eikä vuotanut tai roiskinut.
Suomessa täysin turhaa joka tapauksessa.
Irrotan korkit, sen verran ärsyttäviä ovat.
Joka kerta muistan myös paasata samalla, että on vain ulkomaalaisten takia! Me täällä Suomessa olemme palauttaneet 95% pulloista korkkeineen. Tämä on vain holhousta niiden typerämpien yksilöitten takia.
Todellakin irrotan korkit myös jatkossa. Pitäkää paskat innovaationne.
alkuun häiritsi, mutta nyt menee jo. Tuohonkin varmasti tuotekehitystä tulossa. Ajatus tämän takana on tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä keksintö, ei ole mitään ongelmaa noista ja luonto kiittää.
Luonto kiittää, kun pullo korkkineen heitetään mereen, tai metsään.
Enpä ole moisia nähnyt. Missä pulloissa niitä on? En juo mehuja enkä muita litkuja.
Vierailija kirjoitti:
Täysin turhia ja todella ärsyttäviä. Eniten ihmettelen, että miksi niitä piti lisätä esimerkiksi kermapurkkeihin? Kävikö useinkin niin, että joku teki kotonaan kaikessa rauhassa ruokaa ja heitti kermapurkin roskikseen/pahvin keräykseen, mutta säästi korkin myöhemmäksi jotta voi viskata sen mereen rannalla käydessään?
Minä irroitan muovikorkit aina mehu- yms. pakkauksista ja laitan ne muovijätteisiin.
Tämä korkkirumba on paras päätös, mitä EU on ikinä saanut aikaan. Se ei tarkoita, että tämä olisi hyvä päätös, ne kaikki tuhannet muut päätökset ovat vain vieläkin typerämpiä kuin tämä.
Juuri kiroilin maitopurkin kierrekorkkia joka on näköjään laitettu ei irroitettavaksi. Joutuu vääntelemään pois tieltä ettei maito roisku ympäriinsä kaataessa. On siinä taas keksintö.
Vierailija kirjoitti:
Täysin turhia ja todella ärsyttäviä. Eniten ihmettelen, että miksi niitä piti lisätä esimerkiksi kermapurkkeihin? Kävikö useinkin niin, että joku teki kotonaan kaikessa rauhassa ruokaa ja heitti kermapurkin roskikseen/pahvin keräykseen, mutta säästi korkin myöhemmäksi jotta voi viskata sen mereen rannalla käydessään?
Jep, ja pitäisi matkustaa vaikka Intiaan, kun siellä on rannat täynnä niitä korkkeja.😅
Aivan pasqaa! Uuniin se joka noi keksi x(
Ostan nykyään kaikki maitotuotteet tai mehut pakkauksissa, jotka ovat vanhanaikaisella pahvinokalla. Alkakaa nuutkin suosimaan niitä. Itse asiassa niitä korkkeja en saa ilman apuvälinettä kierrettyä edes auki, mutta pahvinokan saan ihan hyvin.
Aina revin sen irti.