Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis nuo pullossa kiinni olevat korkit! Mitä mieltä?

Vierailija
29.11.2023 |

Korkki milloin nenässä, milloin silmässä tai poskessa. Sietämätöntä!

Kommentit (150)

Vierailija
61/150 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina kierrättänyt pullot ja tölkit. Ja aina niin, että korkki on kierrätettäessä paikoillaan pullossa. Ja näin on tehnyt, ihan tutkimuksien mukaan, 96 % pullojen kierrättäjistä Suomessa. Joten Suomen kannalta tästä uudistuksesta ei ollut mitään hyötyä. Ärsyttäviä nuo uudet korkit ovat kylläkin.

Mehu- ja maitotölkkejä en ole kierrättänyt, vaan pannut sekajätteeseen. Sen ennen irrallisen muovikorkin olen kyllä pannut myovin kierrätykseen. Nykyään se menee tölkin mukana sekajätteeseen.

Ja kun joku kuitenkin kysyy, miksi en niitä maitotölkkejä kierrätä: asun syrjässä ja tilat ovat tosipienet. Maitotölkit pitäisi huuhtoa ja säilyttää jossain ennen kierräryspisteelle raahaamista. Ei riitä tilat kaikkeen, enkä halua tuhlata vettä tölkin huuhtomiseen.

Vierailija
62/150 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

* ihmiset sysätään tt-tuelle, jolloin ei voi esim.säästää josta tehtiin velvoittava (Orpohan sanoi ettei palkalla tarvitse elää)

* eläimet sirutetaan ja rekisteröidään

*asiakastietolakia muutetaan niin, että kelalla, työkkärillä ja poliisilla on pääsy asiakkaansa kaikkiin tietoihin, myös terveystietoihin

* sairaaloita ja terveyskeskuksia lakkautetaan, koska keskittäminen

* lapset eivät opi koulussa, käyttävät huumeita,tappavat toisiaan ja itseään

* poliisi hakee lupaa salakuunnella-ja katsella kansalaisia halutessaan

* palkan sijasta on alettu puhumaan panoksesta, arvosta ja tuotosta

* digiId ja digivaluutta ovat pian täällä

* Suomi on ennallistettava

* ulkomaiset kaivosyhtiöt ryöstävät Suomen

* pullonpalautusjärjestelmä romutetaan 

* vaatteita saa 85 kpl/vuosi, mukaanlukien kengät. Alusvaatteiden määrää ei rajoiteta

* ruokajakelu lopetetaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/150 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina kierrättänyt pullot ja tölkit. Ja aina niin, että korkki on kierrätettäessä paikoillaan pullossa. Ja näin on tehnyt, ihan tutkimuksien mukaan, 96 % pullojen kierrättäjistä Suomessa. Joten Suomen kannalta tästä uudistuksesta ei ollut mitään hyötyä. Ärsyttäviä nuo uudet korkit ovat kylläkin.

Mehu- ja maitotölkkejä en ole kierrättänyt, vaan pannut sekajätteeseen. Sen ennen irrallisen muovikorkin olen kyllä pannut myovin kierrätykseen. Nykyään se menee tölkin mukana sekajätteeseen.

Ja kun joku kuitenkin kysyy, miksi en niitä maitotölkkejä kierrätä: asun syrjässä ja tilat ovat tosipienet. Maitotölkit pitäisi huuhtoa ja säilyttää jossain ennen kierräryspisteelle raahaamista. Ei riitä tilat kaikkeen, enkä halua tuhlata vettä tölkin huuhtomiseen.

Mut jos asut niin syrjässä, eikö ulkoa löydy tilaa tölkeille? Tämä toki vain ehdotus, jos oikeasti olet itse kiinnostunut kierrättämään. Muussa tapauksessa jatkat kuten ennenkin. 

Vierailija
64/150 |
31.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Bonnen tuotteissa itse korkkia on vaikea saada auki ilman, että koko korkkiviritys irtoaa pahvista. Siitä aukosta onkin kiva kaataa lasiin, kun mehu valuu pitkin purkkia pöydälle.

Vierailija
65/150 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ärsyttävää! Tarvii pitää korkista kiinni jos kaataa vaikka limua lasiin. Revin ne aina irti ja kerään muovikassiin jonka heitän mereen kun on täynnä, niin paljon ärsyttää! Ja pahvipurkeissa muovikorkit, mitä ihmettä! Espanjassa oli irtoamattomat korkit jo edellisvuonna ja limut valui kassiin kun korkkia pienennety eikä pitänyt. Siellä ei ole panttejakaan, onko ennen pullot laitettu muoviroskikseen ja korkki heitetty olan yli? Kierrätys toimii siellä kuitenkin melko hyvin.

Vierailija
66/150 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihiriät tykkää. Itse vmp.

Vierailija
67/150 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitushan on että juomia ostettaisiin vähemmän

Vierailija
68/150 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksen idea?

Vierailija
69/150 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullonkorkit eivät ole merien mikromuoviongelman syy vaan kalastusverkot.

Mikromuovin syy on ihminen

Vierailija
70/150 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä korkilla on tarkoitus tehdä? Eikö siitä ole jotain haittaa siellä pahvin kierrätyksessä, kun on kuitenkin muovia? Itse olen aina aiemmin heittänyt muovikorkin sekaroskiin (kun se siis oli irtonainen), mutta nyt menee muovikorkit kartonkikeräykseen.

Vierailija
71/150 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla avaimenperässä pieni linkkari, ei mikään ongelma katkaista.

Vierailija
72/150 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla avaimenperässä pieni linkkari, ei mikään ongelma katkaista.

Tuolla vetää käteen helposti

Vierailija
73/150 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi näitä korkkeja ei ole ollut aiemmin??

Vierailija
74/150 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä paskaa. Revin ne irti ja heitän korkit luontoon.

Vierailija
75/150 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täyttä paskaa. Revin ne irti ja heitän korkit luontoon.

Sama, saata nan vihiriät

Vierailija
76/150 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävetkää!! XD lol minulla on autismi ja leikkaan sukista resorit pois, mutta pullon uusi kortti ei haittaa minua enemminkin päinvastoin, koska ei tarvitse lattialta lähteä nukkumaan pudonnutta korkkia yöks.

Huokaa lasista ! Jos noin häiritsee mutta jos mt ongelmainen autisti voi juoda nauttien niin voitte tekin normot

Vierailija
77/150 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

revin ne pois, lähtee aika helposti, kun oppii tekniikan

Vierailija
78/150 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hävetkää!! XD lol minulla on autismi ja leikkaan sukista resorit pois, mutta pullon uusi kortti ei haittaa minua enemminkin päinvastoin, koska ei tarvitse lattialta lähteä nukkumaan pudonnutta korkkia yöks.

Huokaa lasista ! Jos noin häiritsee mutta jos mt ongelmainen autisti voi juoda nauttien niin voitte tekin normot

Vaikea on siitä lasiinkaan kaataa, kun se saamarin korkki kierähtää sitten aina juuri siihen juoman alle ja sitten läikkyy pitkin pöytää ja lattiaa. Pitäisi sitten toisella kädellä pitää kiinni korkista, toisella pullosta.

Vierailija
79/150 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU-määräys. Typerähkö meidän oloissa, mutta ehkä niitä muovipaloja jatkossa on vähemmän pitkin tantereita jauhautumassa mikromuoviksi ja myrkyttämässä koko maailmaa.

Sopeutukaa, käyttäkää pilliä tai juomalasia. Pillejä on teräksisinä.

Vierailija
80/150 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätköhän ne poistu käytöstä jos vaikkapa turhapaiqanhaqijoiden uskonto ei hyväksy niitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme