Mitä mieltä tästä taulusta?
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/finnmari-metsa-80x80cm-taulu
Mitenkähän nämä tällaiset saadaan yllensä ripustettua seinälle? Kestääkö kevyellä taulukoukulla kiviseinässä? Porailemaan ei ole tarkoitus alkaa.
Kommentit (31)
Jos mielipidettä kysyt, niin en kyllä pidä taulusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos mielipidettä kysyt, niin en kyllä pidä taulusta.
Kyllä, mielipidettä juuri kysyin. Tämä tarkennuksena, jos sen olin jotenkin epäselvästi muotoillut kysymyksessäni muotoillut 😄.
Ja kiitos vastauksesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ennemmin ostaisin taidekaupasta oikean taulun. Sellaisen jonka arvo säilyy ja on tunnetun taiteilijan tekemä.
Tämä nyt ei vastannut kysymykseeni... En ole ostamassa "oikeaa" taulua.
Ap
Tuo on selvästi sisustukseen tarkoitettua tätitaidetta.
T:ammattikuvataiteilija
Taulu ei näytä ammattilaisen tekemältä. Uskon, että löydät hienomman jostain, vaikka kirpputorilta. Mutta jos itse pidät siitä, niin miksipä ei?
Vierailija kirjoitti:
Tuo on selvästi sisustukseen tarkoitettua tätitaidetta.
T:ammattikuvataiteilija
Ok. Sisustamisesta tässä onkin kyse.
Onpas täällä fiksua porukkaa tänään 😁.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Taulu ei näytä ammattilaisen tekemältä. Uskon, että löydät hienomman jostain, vaikka kirpputorilta. Mutta jos itse pidät siitä, niin miksipä ei?
Nykyään on jos jonkin sorttista ammattilaista ja monelta niiltä en taulua huolisi... Olen katsellut kirpputoreja ja eri taidetta ja tauluja myyviä sivustoja enkä ole löytänyt niistä mieluista ja tänne sopivaa. Tässä taulussa on jotain mikä minuun vetoaa ja pidän noista pienistä vaaleanpunaisista läikistä, sopivat sisustuksen väreihin. Mietin muuten tuota yleisilmettä, onko se vähän ankean oloinen?
Ap
Taulu ei ole sama kuin halpoihin kehyksiin laitettu juliste (jota printattu miljoona kpl). En ottaisi tuollaista ilmaiseksikaan. Tekee kodista jotenkin halvan luukun oloisen.
Minusta tuo on ihan nätti.
Nykyään on tarrakiinnityksiä tauluille jne. Jotka kestävät monta kiloakin painoa. Ei tarvitse tehdä reikää seinään ja saa helposti pois.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on tarrakiinnityksiä tauluille jne. Jotka kestävät monta kiloakin painoa. Ei tarvitse tehdä reikää seinään ja saa helposti pois.
Kiitos. Tapettiseinälle ei ehkä taida nuo tarrakiinnitykset oikein sopia? Pitää ottaa selvää noista.
Ap
Jos osaa sisustaa, niin voi tuokin taulu näyttää seinällä ihan ok:lta, mutta tuollaisenaan, siis kun kuvan näin, niin en ostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on jos jonkin sorttista ammattilaista ja monelta niiltä en taulua huolisi... Olen katsellut kirpputoreja ja eri taidetta ja tauluja myyviä sivustoja enkä ole löytänyt niistä mieluista ja tänne sopivaa. Tässä taulussa on jotain mikä minuun vetoaa ja pidän noista pienistä vaaleanpunaisista läikistä, sopivat sisustuksen väreihin. Mietin muuten tuota yleisilmettä, onko se vähän ankean oloinen?
Ap
Kyllä, mielestäni se on ankea. Ei tarpeeksi realistinen, mutta ei myöskään tarpeeksi surrealistinen. Jotain puuttuu, ja vaikutelma on banaali. Tulee mieleen joku ydintuhon jälkeinen maisema.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/3m-command-sahalaitainen-tauluk…
Vaikka tuollaisella saa seinälle. Näitä on vaikka minkälaisia. Googlaan tarrakoukku vaikka ? Eivät jätä jälkiä seinään.
Minusta ihan kiva! Nätti. Luulisi että on aika kevyt joten tuskin tarttee porailla. Ehkä pieni naula tms. Jos asut vuokralla, yleensä on ohjeet millä kannattaa kiinnittää.
En missään nimessä laittaisi kaksipuolisella tauluteipillä. Itse juuri sellaista irrottelin ja lähti pala seinää irti vuokra-asunnosta. Eli jos käytät sellaista niin edes jotain väliin, maalari teippiä seinään päin tms. Älä tee samaa virhettä kuin minä. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Tapettiseinälle ei ehkä taida nuo tarrakiinnitykset oikein sopia? Pitää ottaa selvää noista.
Ap
Mitä itse katsoin äsken, noita oli myös tapetille sopivia.
Kyllä sen kesämökin ulkohuussiin voi laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Joo varovasti niiden teippien kanssa, tai alle vähintäänkin sitä maalari teippiä. Ne jää todella tiukkaan nimittäin.
Hsnki tauluja varten ns. taulukisko. Se on pysyvä ratkaisu, mutta siisti ja mahdollistaa taulujen siirtelyn ja seinien tai tapettin vahingoittumattomuuden. JOs olet vuokralla, niin lupa siihen vuokranantajalta ja sen yhteydessä kannattaa vihjata, että se pitää asunnon paremmassa kunnossa, kun ei tarvitse porailla sitten seiniin ja nostaa arvoakin, koska sitten tulevienkaan asukkaiden ei tarvitse porailla seiniin.
Ennemmin ostaisin taidekaupasta oikean taulun. Sellaisen jonka arvo säilyy ja on tunnetun taiteilijan tekemä.