Joululahjaketju 2023
Ajattelin, että voitaisiin koota joululahjaideoita ja kertoa samalla, mitkä lahjat ovat edellisinä vuosina olleet hittejä tai huteja. Jos olet keksinyt jo mainion joululahjan, tai tiedät, että ystäväsi/lapsesi/äitisi/pappasi/kollegasi on pitänyt hurjasti jostain jutusta viime aikoina, kerro mistä, niin voimme varastaa ideasi!
Itse etsin lahjaa 1.5v poikalapselle: mistä teidän lapset tykkäävät/tykkäsivät tuossa iässä?
Joulumieltä ja -rauhaa kaikille av-laisille!
Kommentit (122)
Vauvoille: huppupyyhe, purulelu
3-7 -vuotiaille: lautapeli, palapeli, kirja, oppi&ilo -puuhakirjoja
Aikuisille lapsille: kahvipapuja, glögiä, suklaata, kynttilöitä (kaikki parempaa laatua tyyliin "mitä ei itselleen raaskisi ostaa")
Vanhemmille: merinovillaa ja silkkiä (mitä eivät itse raaski ostaa)
Ostin lapsenlapsille 7 ja 9 collegepaidat ja kalsareita (laatu) citymarketista 30% alesta, miniälle itse lahjaksi saamani Jokipiin pellavan pellavakassi, pojalle kalastuskirja ja toinen haluaa ehkä rahana. Miehen kanssa emme ole ostaneet toisillemme vuosiin lahjoja. Hyvä mieli tuli kun ostin aiemmin miehelle kotimaiset laatu talvinahka kengät, vanhat 30-40 vuotta vanhat.
Samaa mieltä. Meillä lasten joululahjat ovat jotain ekstraa, ei perustarvikkeita. Ihmettelin aiempaa kommenttia applen airtageista. Kuka teini tuollaisesta innostuu? Jes, tällaista mä oon aina halunnut.. miksi näitä ei voi ostaa ihan normaalissa arjessa? Lahjan pitäisi ilahduttaa, olla spesiaalimpi kuin se saippuaan verrattavissa oleva kirjoituspöydän alusta.
aikuisille ostamme arjen tuotteita, mutta laadukkaampia versioita. Sellaisia, joita ei muuten raaskisi ostaa, kuten joku aiemmin kommentoi.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Meillä lasten joululahjat ovat jotain ekstraa, ei perustarvikkeita. Ihmettelin aiempaa kommenttia applen airtageista. Kuka teini tuollaisesta innostuu? Jes, tällaista mä oon aina halunnut.. miksi näitä ei voi ostaa ihan normaalissa arjessa? Lahjan pitäisi ilahduttaa, olla spesiaalimpi kuin se saippuaan verrattavissa oleva kirjoituspöydän alusta.
aikuisille ostamme arjen tuotteita, mutta laadukkaampia versioita. Sellaisia, joita ei muuten raaskisi ostaa, kuten joku aiemmin kommentoi.
lainaus jäi nyt jonnekin bittiavaruuteen.
Ideoita 11 v. pojan joululahjaan? Pää lyö ihan tyhjää, varsinkin kun vast'ikään ostettiin tarpeelliset harrastustarvikkeet niin ei niistäkään nyt löydy mitään mitä tarvitsisi.
Sain yksi vuosi lahjaksi juomatölkeistä tehdyn "kuusen". Se oli mielestäni niin kiva idea, että varastin sen ja tänä vuonna annan itse moisen virityksen "ihmiselle, jolla on jo kaikkea".
Oli vähän vaikeaa miettiä 9-vuotiaalle pojallemme lahjoja kun hän ei juuri mitään toivonut. Ostin kuitenkin sellaisen setin, jonka avulla voi itse tehdä kivoja videoita, 1000 palan palapelin sekä palapelimaton mihin kääriä se säilöön, tiedesetin, kirjoja, bumerangin, jalkapallon jossa on kuminauha niin voi potkia itsekseen, valo-alustan piirtämiseen, Prime-avaimenperän, sellaisen koottavan, palapelimäisen mallin Colosseumista ( mennään Roomaan sitä kesällä katsomaan). Mies ostaa pojalle lisäksi uuden kännykän.
Kirjoja kaiken ikäisille. Lukutaito ei saa romahtaa! Kannustakaa ihmisiä lukemaan. Kaikille löytyy kiinnostavia aiheita faktaa ja fiktiota.
Nuorelle lahjakortti johonkin pikaruokapaikkaan tai leffalippuja
Vierailija kirjoitti:
miksi menee kompostiin kaikki itse tehty herkku? keksit, toffeet yms? apuaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
Minäkään en halua mitään itse tehtyä. Ainakaan tietyiltä ihmisiltä, kun olen nähnyt heidän kotinsa hygieniatason.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi virkattu huivi
Iskä virkattu huivi
Iskän naisystävä korusetti
Kaveri virkattu huivi
Kummipoika tuubihuivi ja kirja (ostettu)
Kaveri 2 pussukka ja neulemerkit
Kummipoika 2 virkattu pehmo
Kaveri 3 tuubihuivi ja koru
Lapsi 6v: pussukka
Lapsi 7v: pipsa possu-pussukka ja pinkkibtuubihuivi
Lapsi 6v : tuubihuivi
Lapsi 9v : tuubihuivi + panta-setti
Sukulainen noin 30v: pikku mariskooli +2 kivituikkua mieleisessä värissä
Sisko lämpöponcho ja korusetti
Mies pokemon pehmo (ostettu)
Omat lapset :
7v : palapeli, virkattu pehmo 6v: muroja 2 pkt (oma toive), muovailuvahaa (toive) ja vesivärivärityskirja. Yhteiseksi herätyskello. 2v: vesivärivärityskirja
Mummolle taittelen kirjasta joulukuusen, edelliset kuuset on aina esillä
Yhdelle kaverille ostan vielä jotain ko
Miksi iskällekin on virkattu huivi? En tiedä yhtään miestä, joka pitäisi huivia, mutta kai sekin mahdollista on?
Vierailija kirjoitti:
Oli vähän vaikeaa miettiä 9-vuotiaalle pojallemme lahjoja kun hän ei juuri mitään toivonut. Ostin kuitenkin sellaisen setin, jonka avulla voi itse tehdä kivoja videoita, 1000 palan palapelin sekä palapelimaton mihin kääriä se säilöön, tiedesetin, kirjoja, bumerangin, jalkapallon jossa on kuminauha niin voi potkia itsekseen, valo-alustan piirtämiseen, Prime-avaimenperän, sellaisen koottavan, palapelimäisen mallin Colosseumista ( mennään Roomaan sitä kesällä katsomaan). Mies ostaa pojalle lisäksi uuden kännykän.
Miksi opettaa kulutukseen ja tuollaiseen määrään tavaraa kun toinen ei edes pyytänyt varsinaisesti mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille lahjakortti kasvohoitoon jossa saaja voi valita erilaisia hemmotteluvaihtoehtoja.
EIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIIEIEIEIEIEIEIEIE!!!!!!!!!
Ei herranjumala mitään tuollaisia, ei kasvohoitoja, hierontaa, jalkahoitoja! Hitto mä oksennan ajatuksestakin, että joku (vieraampi) ihminen koskee muhun. Jos on PAKKO hankkia lahjakortti tuollaiseen, niin sitten sellainen, joka sisältää myös mahdollisuuden ostaa tuotteita eikä vaan niitä hoitoja.
Voi mikä lumihiutale taas 🙄
Mä niin haluaisin lahjakortin hierontaan tai kasvohoitoon, kun itsellä ei ole varaa. Eiköhän sillä voi ostaa vaikka tuotteita, jos noin vaikeaksi menee.
Minä olen saanut kasvohoito ja jalkahoitolahjakortteja, hierontalahjakortteja. Kaikki ovat olleet mieluisia. Tytär ja pojan perhe ovat niitä ostaneet. Olisiko tuolla edellisellä kirjoittajalla syytä jutella psykiatrin kanssa, jos häntä inhottaa toisen ihmisen kosketus? Miten parturi, kampaaja, hammashoito, synnytys ym. onnistuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille lahjakortti kasvohoitoon jossa saaja voi valita erilaisia hemmotteluvaihtoehtoja.
EIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIEIIEIEIEIEIEIEIEIE!!!!!!!!!
Ei herranjumala mitään tuollaisia, ei kasvohoitoja, hierontaa, jalkahoitoja! Hitto mä oksennan ajatuksestakin, että joku (vieraampi) ihminen koskee muhun. Jos on PAKKO hankkia lahjakortti tuollaiseen, niin sitten sellainen, joka sisältää myös mahdollisuuden ostaa tuotteita eikä vaan niitä hoitoja.
Voi mikä lumihiutale taas 🙄
Mä niin haluaisin lahjakortin hierontaan tai kasvohoitoon, kun itsellä ei ole varaa. Eiköhän sillä voi ostaa vaikka tuotteita, jos noin vaikeaksi menee.
Edellä kirjoittavalle ohjeeksi: myy tuo lahjakortti jollekin ja tilaa itsellesi psykologin tai psykiatrin aika.
Ei saa kaikilla ostaa tuotteita, kaikilla, esim. hierojallaei edes ole
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä ostaisin 9v pojalle?
Legoaika on ohi. Lautapeleistä hän tykkää, mutta niitä on tarpeeksi. Samoin vaatteita. Mikä mahtaa olla tämän joulun hittituote tuon ikäiselle?
Siis miten 9-vuotiaalla legoilla rakentelun aika on jo ohi? Ihanko ite sen keksi vai vanhemmat? Ehkä joku kausi voi olla kun ne ei kiinnosta, mutta voiko kehittävämpää ja luovempaa olla kuin legorakentaminen. Niitä settejä on niin erilaisia, kannattaa perehtyä. Ehkä poika innostuukin jostain haastavammasta projektista.
Ehkä legoilla varsinainen leikkiminen on ohi. Meillä kohta 11-vuotias tyttö. Ennen rakasti legoja ja niillä leikkimistä. Nyt toivoi vain yhtä pakettia, jonka luultavasti vaan rakentaa hyllyyn pölyttymään.
Mutta legoja tosiaan on kaiken ikäisille, joten ehkä alkuperäisen kirjoittajan kannattaa katsoa niitä vähän vanhemmille tarkoitettuja bokseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppi virkattu huivi
Iskä virkattu huivi
Iskän naisystävä korusetti
Kaveri virkattu huivi
Kummipoika tuubihuivi ja kirja (ostettu)
Kaveri 2 pussukka ja neulemerkit
Kummipoika 2 virkattu pehmo
Kaveri 3 tuubihuivi ja koru
Lapsi 6v: pussukka
Lapsi 7v: pipsa possu-pussukka ja pinkkibtuubihuivi
Lapsi 6v : tuubihuivi
Lapsi 9v : tuubihuivi + panta-setti
Sukulainen noin 30v: pikku mariskooli +2 kivituikkua mieleisessä värissä
Sisko lämpöponcho ja korusetti
Mies pokemon pehmo (ostettu)
Omat lapset :
7v : palapeli, virkattu pehmo 6v: muroja 2 pkt (oma toive), muovailuvahaa (toive) ja vesivärivärityskirja. Yhteiseksi herätyskello. 2v: vesivärivärityskirja
Mummolle taittelen kirjasta joulukuusen, edelliset kuuset on aina esillä 
Mun iskä kyllä käyttää kylmällä säällä esim lenkillä tai puuhommia tehdessään huivia.
Mun mies käyttää myös talvisin välillä huiveja.
Yritin tehdä kaikille tarpeellisia juttuja tai sellaisia, joista ovat aiemmin tykänneet, esim diy koruja niille, jotka ovat niistä tykänneet ja olen nähnyt käytössä.
Huonoja lahjoja älkää ostako ainakaan
- pörrösukkia
- pukkikynttilöitä
- viinalahjoja ja taskumatteja
- liian suuria vaatteita
- pöytäliinoja
- tuikkukippoja
- leipägrillejä tai kapselikahvikoneita
- tehottomuia varsi- imureita sysihuonolla akulla
- joulukoristeita
- huumorimukeja
- tulitikkuaskeja
- rihkamakoruja
- sokeripusseja ja siirappipulloja
Työkaverille annan puolikkaan vihreän kuulan
Minäkin tiedän. Lisäksi hän toivoi pokemon-villasukkia (niihin oli ohje), joten mummo kutoi toiveen mukaan.