Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hidastuuko työelämän ulkopuolella?

Vierailija
28.11.2023 |

Onko muilla tunnetta, että päivässä ei ehdi tehdä juuri mitään?

Herään klo 7, kävelen parin tunnin lenkin, käyn kaupassa ja laitan ruokaa. Kuuntelen äänikirjaa ja seuraan uutisia. Päivä on jo mennyt.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Työelämästä pois jääneet kaverit ja tutut on kuin eri ihmisiä nykyään. Jaksavat vaivata päätään ihan ihme asioilla tuntikausia, siis jotain sellaisia jotka "normikiireinen" työssäkäyvä ihminen hoitaa suitsait siinä sivussa samalla muiden hommien kanssa. Tyyliin joku passin uusiminen on kuin mikäkin suoritus.

Ymmärrän toki, olen itsekin ollut työtön. Mutta joskus toivoisi pientä ymmärrystä myös työssäkäyville. Työttömät kamut valittavat että heitä väsyttää kun tuli herättyä jo kasilta, kun itse herännyt 5, painanut 8h duunipäivän ja raahautunut kahville.

Itsekin kyllä toivon että pääsisin pois oravanpyörästä! 

Työttömät saavat mm. huonompaa kohtelua. Se heijastuu heidän halukkuuteensa edes yrittää. Heidän unen laatunsa voi olla huonompi, koska elämässä ei ole mielekästä hommaa ja pystyvyyttä kuten 8h duunipäiväi

Olin työttömänä pari vuotta ja ihan taatusti olin jaksavampi ja pirteämpi. En ole mikään aamuihminen, joten nukun mieluusti klo 9-10 asti. Sitten rauhallinen aamupala, kävelylenkki tai kuntosali. Sitten normi kotihommia kaupat/ruuat jne. Ystäviä jaksoin nähdä. Ei työttömyys tarkoita, ettei elämässä ole mielekästä tekemistä. Ainoa syy mulla miksi mennä töihin on raha.

Vierailija
42/70 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäis edes tehdä mitään jossei ole mitään tehtävää. Parasta on kun ei tarvitse tehdä yhtään mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten olette päässeet takaisin työelämän rytmiin?

Menemällä töihin.

Ihan helposti kävi. Monta vuotta työttömänä ja nukuin vieläpä aamuisin pidempään. Sitten klo 8.00 työpaikalle 5 päivänä vkossa. Ei ongelmaa. En kyllä nauti aikaisista aamuusta.

Vierailija
44/70 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikainen, epäsäännöllinen keikkatyö on mukavaa. Ja ajattelen sen olevan jopa luontevaa meille ihmisille.  Ennenvanhaan hommia painettiin kesällä enemmän ja talvella oli sitten muuta kuin niitä peltotöitä ym.. sopivaa vauhtelua. Ja joskus pitempiä  pätkiä vaan huilattiin ja ladattiin akkuja.

Olen hypännyt oravanpyörästä ja löytänyt itselleni tämmöisen työn. Joskus on todella hektistä ja viikot kuluu hujauksessa. Toisinaan taas ei. Ja se on ihanaa.

Silloin sekä työstä, että vapaa-ajasta osaa nauttia.

Työelämä on nykyään tosi monella alalla tauotonta puurtamista. Siksi ihmiset palaa loppuun .

Vierailija
45/70 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pitkään työttömänä, niin kyllähän sitä jämähtää. Jotkut pienetkin asiat vaatii enemmän ponnistelua kuin hyvässä vireessä ollessa. Se kun löytää sen tasapainon ja itselleen sopivan työn.

Vierailija
46/70 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikatyö on ihanaa. Olen onnekas kun saan tehdä sellaista. Leikatkoon tuista, mulla on niin pienet menot ettei haittaa.

Vierailija
47/70 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa-aikainen, epäsäännöllinen keikkatyö on mukavaa. Ja ajattelen sen olevan jopa luontevaa meille ihmisille.  Ennenvanhaan hommia painettiin kesällä enemmän ja talvella oli sitten muuta kuin niitä peltotöitä ym.. sopivaa vauhtelua. Ja joskus pitempiä  pätkiä vaan huilattiin ja ladattiin akkuja.

Olen hypännyt oravanpyörästä ja löytänyt itselleni tämmöisen työn. Joskus on todella hektistä ja viikot kuluu hujauksessa. Toisinaan taas ei. Ja se on ihanaa.

Työelämä on nykyään tosi monella alalla tauotonta puurtamista. Siksi ihmiset palaa loppuun .

Mikä ala?

Vierailija
48/70 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoasta ruokaan. Sitten nukkumaan.

Vierailija
49/70 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama fiilis. Miten ennen ehdin omat ruoat ja vielä valmistaa ruoan ja syöttää muita ryhmäkodissa monta kertaa päivässä? 

Vierailija
50/70 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin, että sain töistä todella pahan burn outin, joka johti masennukseen ja nyt olen (ainakin toistaiseksi) työkyvytön ja kaikki aivan pientenkin asioiden tekeminen tuntuu todella rankalta.

Vierailija
51/70 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama fiilis. Miten ennen ehdin omat ruoat ja vielä valmistaa ruoan ja syöttää muita ryhmäkodissa monta kertaa päivässä? 

Miten voi olla työtön jos on joskus vilkaissutkaan ryhmäkodin suuntaan? Meillä on työntekijöiden kouluttamattomat perheenjäsenetkin auttamassa.

Vierailija
52/70 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala?

Mullekin tuollainen kausityö! Suositelkaa jotain?

Vierailija
53/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
54/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin sanaa seesteisyys. Eli mielen rauhaa.Voi käyttää enemmän aika itsereflektiion ja kehittyä ihmisenä.

Vierailija
55/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstailla ehtii.

Vierailija
56/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta kiinni niin alkaa ehtiä.

Vierailija
57/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla työtön jos on joskus vilkaissutkaan ryhmäkodin suuntaan? Meillä on työntekijöiden kouluttamattomat perheenjäsenetkin auttamassa.

Eli sinne pääsee kuka vain? Kaikki työhakemukset hyväksytään? Ei siis tarvitse olla lasten kanssa tekemisissä, töitä löytyy silti?

Vierailija
58/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi tuoreemmalla, mielellään korkeammalla tutkinnolla. Työkkäri ei ole koskaan pakottanut hakemaan aiemman, ylityöllistävän alan töitä. -eri

Vierailija
59/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai hidastuu, 5 v kotona ja työhön paluu alkaa olla tosi vaikeaa. Kyllä sen huomaa jo näin sairaslomalla, klo kohta 11 eikä edes vaatteita päällä vielä 

Sitten pikkujutuista tulee isoja juttuja, kun oikeasti isoja juttuja ei ole 

Vierailija
60/70 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään

6.30 heräsin itsestään, uutisten lukua peiton alla, ylös ja vaatteet päälle. Aamukahvi ja kirjan lukua.

9-12 kävely 5km, kauppa ja asiointia

12 aamiaista, kirjaa ja uutisia, lintujen ruokintaa ja tarkkailua

14 lounas

Nyt palstalla. Vielä kirjaa, hiusten pesu, jotain ruokaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan