Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1v4kk tyttö sai vahingossa kokonaisen annoksen influenssan tehosterokotetta. Seuraukset?

Vierailija
03.01.2007 |

Kyseessä Flupar-influenssarokote, jota hän sai 4 viikkoa sitten puolikkaan annoksen. Terveydenhoitajan piti antaa samansuuruinen tehosteannos tänään, mutta hän antoikin vahingossa rokotteen kokonaan.

Lääkelaitoksen sivuilla lukee, ettei yliannostuksesta ole todennäköisesti mitään haittaa. Onko teillä tietoa/kokemuksia vastaavasta tilanteesta? Mistä tätä asiaa kannattaisi varmistaa? Itsellä kävi mielessä ainakin KTL, Fluparin valmistaja Orion sekä yksityinen lastenlääkäri.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaanhan monille rokotuksia varmuuden vuoksi, kun ei olla varmoja onko vanha rokotussuoja voimassa tai onko sellaista laisinkaan. Esim. maahanmuuttajille ja pakolaisille. Eikä siitä ole haittaa.

Vierailija
2/17 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis tehoste 4 viikon kuluttua samansuuruisena. Käytäntö vaihtelee, kuka antaa ja miten paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulet vielä katumaan, kun lapsestasi tulee herkästi sairasteleva, koska ei mitään luontaista vastustuskykyä.

Ja eikös se ole sen terkkarin tehtävä selvittää omat virheensä?

Vierailija
4/17 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen mokansahan se oli. Paikkaisi.

Vierailija
5/17 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kaikki rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet ja tietenkin tietyt reissussa vaadittavat rokotteet mutta influenssarokotus tai vesirokkorokotus sellaiselle joka ei kuulu riskiryhmään on mielestäni äidin laiskuutta. Mikä hemmetin järki on estää lapsen luontaisen vastustuskyvyn kehittyminen?

Joo ja moni varmaan sanoo et ollaan oltu koko syksy jo kipeinä ja sen takia rokotetaan että saadaan sairastelukierre katkeamaan. Ikävä tuottaa pettymys mutta päinvastoin te juuri ruokitte sitä kierrettä!

Vierailija
6/17 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokottamista suositellaan, koska hän kuuluu riskiryhmään kuten veljensäkin (astma).

Ap

Vierailija
7/17 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyseessä Flupar-influenssarokote, jota hän sai 4 viikkoa sitten puolikkaan annoksen. Terveydenhoitajan piti antaa samansuuruinen tehosteannos tänään, mutta hän antoikin vahingossa rokotteen kokonaan.

Lääkelaitoksen sivuilla lukee, ettei yliannostuksesta ole todennäköisesti mitään haittaa. Onko teillä tietoa/kokemuksia vastaavasta tilanteesta? Mistä tätä asiaa kannattaisi varmistaa? Itsellä kävi mielessä ainakin KTL, Fluparin valmistaja Orion sekä yksityinen lastenlääkäri.

Vierailija
8/17 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako keuhkota noin ilman minkäänlaista tietoa asiasta, hyvä 7?

Ap

Vierailija
9/17 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskiryhmään kuuluvat mm elinsiirtopotilaat, astmaatikot, vanhukset, sydänvikaiset, down-syndroomaiset, munuaispotilaat, diabeetikot jne. Suurin osa heistä saa rokotuksen lisäksi maksutta ja se on erittäin suositeltava.

Vierailija:

Tulet vielä katumaan, kun lapsestasi tulee herkästi sairasteleva, koska ei mitään luontaista vastustuskykyä.

Ja eikös se ole sen terkkarin tehtävä selvittää omat virheensä?

Vierailija
10/17 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olen ainakin itse ymmärtänyt. Ja KTL suosittelee niitä myös riskiryhmään kuulumattomille, käykää vaikka itse lukemassa ;)

Vierailija
11/17 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lääketehdas suosittelee rokottamista.

Vierailija
12/17 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisit, et täällä lässyttäisi.

Vierailija
13/17 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nkaan ja se jos mikä on vaarallista!

Vierailija
14/17 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoinkin jos ei kuulu riskiryhmään! Liian moni rokottaa lapsiaan nykyään liian heppoisin perustein ja siitä syystä sairaudetkin lisääntyvät. Varmasti rokotusohjelmassakin on ns turhia rokotteita mutta kun en ole lääkäri niin saavat myös minun lapseni kyseiset rokotteet. Jos influenssarokotus siihen joskus lisätään niin meinaan siitä kieltäytyä.

Samaa mieltä olen rotavirusrokotteesta, jos välimatkat sairaalaan ovat pitkiä kannattaa rokotus antaa, jos taas ei niin jättäisin rokottamatta. Meiltä ajaa sairaalalle n. 30min jonka vuoksi en lapsilleni rokotetta antanut.

Korostan vielä että nämä ovat vain minun mielipiteitäni eikä minulla ole taustalla lääkärin kouolutusta!

Vierailija
15/17 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotkos sitten WHO:ta? Ovat jo jonkin aikaa suositelleet ihan tavallisia, riskiryhmään kuulumattomiakin ihmisiä hankkimaan omakustannerokotteen.

Vierailija
16/17 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositteli korvaklinikan lääkäri. Minulla menee helposti jälkitaudit poskionteloihin.

Vierailija
17/17 |
03.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä apteekki vannotti ja korosti, että vain puoli annosta, lääkäri oli alleviivannut sen reseptiin ja terkkari hoki sitä moneen kertaan. Miksi, jos ei sillä ole väliä?