Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies yrittää ovelasti suostutella toisen koiran hankintaan

Vierailija
28.11.2023 |

Meillä on vanha koira, elää tuurilla ehkä vielä pari vuotta, mutta todennäköisesti vähemmän.  Mies on pariin otteeseen ottanut puheeksi toisen koiran hankinnan. Kertoo tutuistaan joilla kaksi koiraa. Lähettää linkkejä söpöihin koiravideioihin ja kuviin.

Mutta kun siinä ei ole mitään järkeä tässä vaiheessa eikä myöhemmässäkään vaiheessa sitä toista koiraa laittaa. Jos nyt hankittaisiin koira, se tottuisi koirakaveriin ja sitten , kun vanhempi koira tassuttelee sateenkaarisillalle, pitää hankkia kaveriksi toinen koira.

Jos laittaisimme uuden koiran sitten myöhemmin, kun vanha koira kuollut, emme edelleenkään pääsisi lomamatkoille emmekä harrastuksiin ja rahaa menisi liikaa, sillä tulot pienenevät joskus viiden vuoden päästä, kun molemmat eläkkeellä.  Emme henno tätä nykyistäkään koiraa jättää ikinä yksin kotiin saatikka kellekään hoitoon niin yhteiset riennot ovat vähissä.

Mutta mies haaveilee pienestä valkeasta koiranpennusta ja yrittää ovelasti kääntää minunkin järkevän pääni

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeiässä ei kannata koiraa ottaa.

Olen itse ihan ehdottomasti sitä mieltä. Voihan sitä kuitenkin toisinaan hoitaa jonkun tuttavan koiraa, se ei rajoittaisi liikaa elämää eikä kustannuksia tulisi. Varsinkin nyt, kun koira on yli 10-vuotias, eikä koiralle enää saa vakuutusta, eläinlääkärikulut ovat vanhalla koiralla tosi suuret. Tänäkin vuonna mennyt pitkästi toista tonnia. Ja jos koiran laittaa 65-vuotiaana , ei ole mitenkään varmaa, että itse elämme niin kauan, että koira ehtii kuolla ennen molempien poismenoa. 

Mutta miten saisin  miehen vakuuttuneeksi asiasta?

ap

Vierailija
22/23 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu kyllä ihmisestä, eli eläkeläisestä. Ei kaikki eläkeläiset rientele harrastuksista ja turistikohteista toisiin. Joskus ajattelen, että muuten hyväkuntoiselle mutta aika yksinäiselle tädilleni olisi mahtavaa ottaa koira. Se veisi ulos säännöllisille kävelyille ja toisi seuraa. Ei kuulemma voi, koska "sitoo liikaa". Mihin? Ei täti edes matkustele.

Kun hankin ekan koirani n 15 vuotta sitten olin aivan ällistynyt siitä sosiaalisesta ulottuvuudesta jonka koiran ulkoiluttaminen toi! Tietysti pennun kanssa sai valtavasti huomiota minne sitten kulkikin (ja pentu elintärkeää sosiaalistamista). Sen jälkeenkin tuli kaikki naapuruston koirat ja kävelyttäjät vähintään hyvänpäiväntutuiksi. Ja koirallisten naapureiden kanssa on aina jutunjuurta.

Oma koirani ei viihdy koirapuistoissa, mutta sieltäkin löytyy juttukaveria, ja koiralle kavereita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trophy husband, pidä kiinni!

Yleensähän mies ei voi sietää naisia joilla on koira.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi