Työnhakuvelvoite osa-aikatyötä tekevällä,
onko velvoite hakea edelleen 4 paikkaa kuukaudessa?
Kommentit (62)
Eikös tuo soviteltu leikata huhti toukokuussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soviteltua päivärahaa leikataan ensi vuonna ja asumistukea.
Soviteltua päivärahaa ei leikata mutta 300e suojaosa poistuu
Niin eli leikataan 50 senttiä jokaista soviteltua euroa kohden. Haluatko linkin?
Ansiosidonnaisesta poistetaan lapsikorotukset ja se porrastetaan, se koskee myös osa-aikatyötä tekeviä.
"Niin eli leikataan 50 senttiä jokaista soviteltua euroa kohden"
Soviteltu päiväraha pysyy ennallaan. Jatkossa sovitellaan ensimmöisestä palkkaeurosta ja ennen soviteltu vasta 300e suojaosan yli menevistä palkkaeuroista.
Ei pysy ennallaan. Laitan pyykkikoneen päälle ja haen sulle linkit.
Minua ei ole pyydetty aikoihin hakemaan/tekemään mitään näistä velvotteista. Aluksi piti esim.pyytää lisätunteja mutta eipä ole sen jälkeen mitään kuulunut ja etuudet tulevat.
"Pienituloiselta yksinhuoltajalta leikataan jopa 400 euroa kuukaudessa"
https://www.ku.fi/artikkeli/4915154-hallitus-on-tyontamassa-lapsiperhei…
Oon vuoden tehnyt 25 tuntia vko työaikaa, ja mulla hakuvelvoite on ollut yksi paikka hakujaksolle. ja siihe on riittänyt, että olen ilmoittanut työnantajalle tekeväni lisätunteja ( ja olen niitä paljon tehnytkin, kun on ollut sijaistamisia)
"Suojaosan poistaminen tarkoittaa sitä, että jokainen sinulle maksettu euro vähentää ansiopäivärahaa 50 sentillä."
https://ytk.fi/tietoa-meilta/ajankohtaista/kuinka-lapsikorotusten-ja-su…-
"300 euron suojaosa sovitellusta päivärahasta poistuu"
https://www.supertk.fi/ansiopaivaraha/lakimuutokset-2024.html
Vierailija kirjoitti:
On, jos haluat hakea yhteiskunnan etuuksia palkkasi lisäksi. Jos luovut oikeudesta työttömyysetuuteen, vapaudut työnhakuvelvollisuudesta. Poikkeuksena on, jos olet palkkatuella, silloin tästä velvollisuudesta ei vapaudu.
Voi olla toimeentulotuella, välillä siitä leikataan siivu ja välillä ei. Maksusitoumus apteekkiin on aina, lääkärikäynnit, hammashoito, sähköt ja kotivakuutus menee sen piikkiin. Miksi kukaan kiduttaa itseään työkkärillä kun helpommallakin pääsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla mitään velvoitetta ole jos haet osa-aikaisten töiden tulojen päälle tt-tukea.
Elin vuosia pelkillä hajanaisilla töillä tienaten 700e-1000e/kk ja muutaman satasen sain sitten vielä tt-tukea.
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite.
Keitä kaikkia tämä koskee?
Onhan tuossa aina ollut "työvelvoite" niille jotka ei tienaa mitään eli täytynyt olla työkkärin kirjoilla.
Erikseen sitten ne jotka ei ole tullut palkallaan toimeen ja sen päälle pitänyt nostaa tt-tukea
Koskee kaikkia työkykyisiä. Niin kannustetaan kokoaikatyöhön.
Vierailija kirjoitti:
"300 euron suojaosa sovitellusta päivärahasta poistuu"
https://www.supertk.fi/ansiopaivaraha/lakimuutokset-2024.html
"Viime vuonna noin puolet Super työttömyyskassan päivärahan saajista sai soviteltua päivärahaa"
"Hallituksen leikkaukset ovat viemässä satoja euroja palvelualan työntekijöiltä"
https://www.pam.fi/artikkelit/orpon-purran-hallituksen-leikkaukset-koht…
Vierailija kirjoitti:
"Hallituksen leikkaukset ovat viemässä satoja euroja palvelualan työntekijöiltä"
https://www.pam.fi/artikkelit/orpon-purran-hallituksen-leikkaukset-koht…
"Jopa 500 kuukaudessa yksinhuoltajalta leikataan"
Vierailija kirjoitti:
No, jos sulla on edellytyksiä ja kykyjä hakea neljää paikkaa, niin se on neljä paikkaa.
On kyllä sellaisiakin ihmisiä, joilla velvoite on nolla tai vaikkapa yksi paikka per kk.
Milloin tämä velvoitehaku muuten päättyy? Satonen on kai sanonut, että se poistetaan käytänteistä. Toki jotakin muuta tulee tilalle...
Ja tämän päivän lehdessä oli juttua, että nyt tätä tehostettua TE-toimiston kontaktointia työttömiin päin on pidetty voimassa, niin itse asiassa se mihin TE-toimisto käyttää aikaa, ovat ne jotka pärjäävät työnhaussa ominpäinkin, kohdistetaan huomiota, toimia ja palveluja näihin, kun taas sitten ne jotka ovat heikoilla eli pitkäaikaistyöttömät, niin heistä ei edelleenkään juuri piitata...
Muistaakseni oli Hesarissa tämä juttu.
Näinhän se on ollut viimeisten 20-30 vuoden aikana. Yksi otetaan silmätikuksi, ylipalvellaan, tarjotaan samoja koulutuksia useampaan kertaan päällekkäin suorittamaan samaa tutkintoa miljoonia kertoja yhä uudestaan ja uudestaan, revitään menneisyydestä jokin vanha työnantaja ja vanha ammatti ja työnnetään sinne, annetaan överisti huomiota ilman mitään syytä, revitään kesken kaiken paikasta paikkaan töihin lahjomalla potkuja ja kieroilemalla selän takana, maalitetaan, stalkataan, vainotaan, tarjotaan heti överisti vaikka mitä, ylityöllistetään, kaadetaan kaikki työtehtävät yhden niskaan tietysti alipalkalla tai palkatta muiden työntekijöiden täysin vapaamatkustaessa, heti työttömäksi jäädessä on jo kuukausia jopa vuosia aikaisemmin katsottu selän takana seuraava työpaikka, vaaditaan vaikka mitä yliluonnollisia ja mahdottomia suorituksia ja toisaalta taas on niitä, joilta ei vaadita yhtään mitään, ei siis mitään. Vielä viisikymppisenä ei ole ainuttakaan koulutusta eikä ensimmäistäkään työpaikkaa eikä vaadita mihinkään koulutuksiin, ei työkokeiluihin, ei töihin, ei palkkatukitöihin, ei minnekään. Yksinkertaisesti jätetään huomioimatta täysin eikä olla kiinnostutta tipan tippaa.
Mahtaako moni edes tajuta kuinka paljon heiltä leikataan ensi vuonna rahaa.
Yhtiölaina /rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin eli leikataan 50 senttiä jokaista soviteltua euroa kohden. Haluatko linkin?
Ansiosidonnaisesta poistetaan lapsikorotukset ja se porrastetaan, se koskee myös osa-aikatyötä tekeviä.
Tulee yleislakko
Itse teen 80 prosenttista työaikaa omasta halustani. En saa yhteiskunnalta mitään tukea. Olen itseni herra, eli ei koske minua koska en ole riippuvainen tuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee yleislakko
No, mä en näitä leikkauksia toivo. Ostokset on jo jäissä. Olen määräaikaisena töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sulla mitään velvoitetta ole jos haet osa-aikaisten töiden tulojen päälle tt-tukea.
Elin vuosia pelkillä hajanaisilla töillä tienaten 700e-1000e/kk ja muutaman satasen sain sitten vielä tt-tukea.
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite.
Keitä kaikkia tämä koskee?
Onhan tuossa aina ollut "työvelvoite" niille jotka ei tienaa mitään eli täytynyt olla työkkärin kirjoilla.
Erikseen sitten ne jotka ei ole tullut palkallaan toimeen ja sen päälle pitänyt nostaa tt-tukea
Koskee kaikkia työkykyisiä. Niin kannustetaan kokoaikatyöhön.
Ei niitä ole
"Niin eli leikataan 50 senttiä jokaista soviteltua euroa kohden"
Soviteltu päiväraha pysyy ennallaan. Jatkossa sovitellaan ensimmöisestä palkkaeurosta ja ennen soviteltu vasta 300e suojaosan yli menevistä palkkaeuroista.