Ehdoton EI, kun katselet asuntoilmoituksia
Itse tykkään välillä katsella asuntoja lähialueilta. Ihan siis saavutettavissa olevia, ei mitään ökyfantasioita. Mitkä ovat sinun EI- reaktion aiheuttavat ratkaisut, joiden/jonka takia lakkaat katsomasta kyseistä ilmoitusta. Itsellä olisi:
- saunan kylpytilassa WC-pönttö. Eli niin että löylyistä näkee ja kuulee.
- kylpytilassa kaksi suihkua. Mielestäni tuplasuihkuttelu on outoa.
- saunassa muodin mukaisesti koko se etuseinä maasta kattoon lasia
- hieman häiritsee kokomustat keittiöt
Kommentit (466)
Ehdoton ei: uudistuotanto, keittiö olohuoneen seinällä, ikkunasta näkymä parkkipaikalle tai betoniseinään, vessan ovi suoraan olohuoneeseen, vuokratontti, sijainti vilkkaan autotien varrella, baarin yläpuolella tai bensa-aseman vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vuokratontti, olkoompa sitten omakotitalo tai osakehuoneisto.
Kirvesvarsitontti tai muuten sellainen persesilmän kokoinen.
Tarjouskauppa kohteet. Oikeasta huutokaupasta voin ostaakkin, mutta tuo Kiinteistömaailman leikki huutokauppa ei kiinnosta.
Minullakin on hakuvahdista ruksittu "ei tarjouskauppakohteita", koska en tosiaankaan ala vakavissani perehtyä sellaisen asunnon ostamiseen, jonka myyntihinta ei edes ole tiedossa. Sen verran kova homma kuitenkin. Ihmettelen kovasti kuka noihin oikein haksahtaa.
Etelä/länsisuuntaiset, isot ikkunat ilman mahdollisuutta läpivetoon. 80-90 luvun talo ilman putkiremonttia.
Liian moderni, kliininen asunto. Valkoista, harmaata persoonatonta. Tontti pelkkä nurmikko, ilman istutuksia. Itse tykkään vanhoista rintamamiestaloista, joissa puutarha.
Ehdoton ei: Liian lähekkäin rakennetut, postimerkkipihat. Ei puutarhaa, pelkkä betonialue ns. puutarhana. Ei mitään yksityisyyttä, ei vihreyttä, joku purkki pihalla. Näitä kutsutaan " omakotitaloiksi".
Inhoan näitä liian lähekkäin rakennettuja, ns. omakotitaloja. Pieni betonipiha, jossa 2 kukkapurkkia. Naapurin seinä heti edessä. Ei vihreyttä, ei kukkia. Minä rakastan vanhoja omakotitaloja, joissa oikea puutarha, omenapuineen, kukkapenkkeineen, voikukkien peittämien nurmikkoineen.
No, mä kattelen, jos on joku muu lämmitysmuoto kuin ilmalämpöpumppu. Ei sitä niskaan puhallusta kestä Erkkikään, ja huolto vaikuttaa tämmöiselle yksin asuvalle naisihmiselle työläältä. Plus säännöllisestä uusimisesta huolehtiminen, tulee kalliiksi. Kaukolämpökohde saisi mieluummin olla.
En myöskään liioin arvosta korkeita eteis- ja keittiötiloja, jotka antavat asunnosta kylmän kalsean kuvan. Ja ne sauna- suihkutilojen vesiroiskeille alttiit sileät lasipinnat, nou nou.
- Vuokratontti, koskee kaikkia asumismuotoja, erityisesti nyt kerrostaloja Helsingissä.
- Paritalot.
- Liian lähellä vilkkaasti liikennöityjä väyliä, junaratoja.
- Lentomelualueella.
- Ilman että teetän kuntotarkastusta.
- En ottaisi nyt tällä hetkellä isoa asuntolainaa.
- En ostaisi asuntoa jossa suuri yhtiölaina.
Lattiasta alkavat näyteikkunat, never.
Laattalattia, harmaata kiveä oleva varaava takka, koko piha yhtä komposiittiterassia. Hyi.
Laminaatti- tai vinyylilattia ja muut feikkimateriaalit, "muodikas" umpiseinäinen aamiaiskaappikeittiö, jossa ei ole laskutilaa ja ilmeisesti tarkoitettu vain wolttaajijlle, pienet ikkunat joissa ei laadukkaita kehyksiä ja lattiasta alkavaa korkeutta. Ahtaus (alle 5 isoa makuuhuonetta), säilytystilan puute, lämpöpatterit lattialämmityksen sijaan. Vanha käytetty asunto tai muuten vanhanaikaista tyyliä. Sekatyyli, jossa jokainen kylpyhuone ja muu tila eri tyyliä. Vitivalkoisuus tai yletön kesämökkimäinen puumaisuus ilman tasapainoa. Järjettömät materiaaliyhdistelmät, kuten kylpyhuoneen seinä arvokiveä ja lattia halpaa klinkkeriä. Sekasotkutyylit, joissa esim. kylpyhuoneissa kolmea neljää eri laattaa sekaisin. Päätypontatusta listasta tehdyt katon ja turha kattolistat. Irvistelevät valkoiset lattialistat. Kelmeän harmaaksi plankatut lattiat, vaikka olisikin oikeaa puuta.
Vaikea tästä maasta ostaa valmiina kunnollista taloa jos ei itse rakennuta kovalla rahalla. Riittävän isoja tonttejakaan ei tahdo ainakaan kaupunkialueilta löytää. Suomessa asutaan ahtaasti ja ankeasti.
Sijainti! Lähestulkoon kaikkea muuta voi OK talossa mieleisekseen muuttaa, pihaa, sisustusta, materiaaleja, neliöitä, mutta sijainti on se mikä on. Mieluiten sellainen remonttikohde, jossa keittiö, lattiat, seinät yms vaatii päivitystä. En halua maksaa "väärin" remontoidusta kodista, vaan valita itselle mieluisat värit ja materiaalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oikein malliesimerkki väärin sijoitetusta vessasta: https://www.etuovi.com/kohde/v67263?haku=M2016865759
ei tuossa vois käydä koskaan,ellei asu yksin.
Onhan siinä talossa toinen vessa. Kylpyhuoneen vessaa käytetään tietysti vain silloin, kun kukaan muu ei ole yhtä aikaa suihkussa tai saunassa. Muulloin käytetään sitä erillistä toista vessaa. Ja kylpyhuoneen oven saa yleensä myös lukkoon, ettei sinne tule muita. Kyllä tuo kakkosvessa on ihan tarpeellinen ja kätevä saunan yhteydessä.
Js saunoessa tulee iso hätä niin ei tarvitse märkänä lähteä oikeaan vessaan. Vessapaperitkin säästyy kun voi suihkuun heti mennä.
Käytkö siis oikeasti siinä saunan yhteydessä olevassa vessassa kesken saunan, siis muut istuu lauteilla kun yksi p*skoo siinä kaikkien edessä?! Joo ei, silloinhan sitä just joutuu lähtemään sinne talon toiselle puolelle vessaan jos ei ole erillistä vessaa kylpytilojen läheisyydessä/yhteydessä. Ehkä ihan pikkulapset voi käyttää sitä kylppäripönttöä kesken saunomisen.
Vierailija kirjoitti:
Liian moderni, kliininen asunto. Valkoista, harmaata persoonatonta. Tontti pelkkä nurmikko, ilman istutuksia. Itse tykkään vanhoista rintamamiestaloista, joissa puutarha.
Kummallista, ettet tiedä, että omassa kodissaan sisustuksen saa päättää itse. On huomattavasti nopeampi maalata valkoinen seinä lempivärilläsi eli kirkkaanpunaisella, kuin käyttää kymmenen kerrosta valkoista maalia saadakseen punaisen pinnan piiloon.
Nunnauunit ja harmaat laminaattilattiat.
Vastauksissa ilahduttaa se, kuinka moni haluaa oikean keittiön takaisin. Pätkä huonolaatuista keittiökalustetta olohuoneen seinällä ei ole keittiö tai edes avokeittiötkään.
Asunnot joissa on vain yksi vessa. En ostaisi sellaista. Mielellään 2-3 erillistä vessaa, ei siis niin että WC-pönttö on kylppärissä.
Se että naapurin ikkuna näkyy omastani. Ei ikinä lähiöihin eikä omakotitaloalueelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummallista, ettet tiedä, että omassa kodissaan sisustuksen saa päättää itse. On huomattavasti nopeampi maalata valkoinen seinä lempivärilläsi eli kirkkaanpunaisella, kuin käyttää kymmenen kerrosta valkoista maalia saadakseen punaisen pinnan piiloon.
Ohiksena, miten saa maalattua seinät nätisti niin ettei tule raitoja. Tekisi mieli maalata valkoiset seinät toisella sävyllä mutta taidot puuttuu. -ohis
Pienet asunnot.
Ystäväpiirissäkin tuttuja, jotka asuvat perheineen pikkuisissa asunnoissa.
Yhtä ihmistä kohti täytyy olla yli 50 neliötä tilaa. Mielellään yli 100.
Itse asuimme ennen Yhdysvalloissa ja talossamme oli yli 400 neliötä.
Kahden lapsen kanssa se toimi juuri ja juuri.
Kun muutimme takaisin Suomeen, oli todella vaikeaa löytää sopivaa kotia.