Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******HUHTIhurmurit tammikuulle******

03.01.2007 |

[size=3][color=EE30A7]Syntyneet hurmurit:[/color][/size]

5.12.06 Net-ta sai pienen pojan rv 23+2 (klo 14.55, 592g, 32 cm)

[size=3][color=EE30A7]Lasketut ajat:[/color][/size]

30.3. violet82

19.4. Eikka99

21.4. annme

22.4. kesä1999 ja Possukka

24.4. jepuli

26.4. pimpula2

27.4. Avellana81

28.4. kevyt1

[size=3][color=EE30A7]Huhtihurmurit 2007[/color][/size]

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]annme[/color]

Oma ja miehen ikä: 27 ja 28 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 21.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color] Ehkäisy lopetettu noin vuonna 2000... Ukon kanssa oltu yhdessä jouluna 9 vuotta. Lapsettomuudesta kärsitty vajaa 7 vuotta... Huhtikuussa 2006 ensimmäinen ICSI. Tuoresiirto ->nega, 1.PAS ->kemiallinen raskaus ja nyt 2. PAS -> +.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]Avellana81[/color]

Oma ja miehen ikä: 25 ja 28 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 27.4. Synnytyssairaala: Hyvinkään aluesairaala

Taustat:[/color]Yhdessä ollaan oltu 7 vuotta ja lapsia on yritetty yli 3 vuotta. Kohdunulkoinen raskaus toisesta yrityskierrosta, joka jouduttiin leikkaamaan sisäisten verenvuotojen takia. Lääkäri epäili keväällä endometrioosia ja meille tehtiin perustutkimukset silloin. Jatkotutkimuksiin lähete oli jonossa siitä asti.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]Eikka99[/color]

Oma ja miehen ikä: 25 ja 25 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 19.4. Synnytyssairaala: KYS

Taustat:[/color]Lasta yritetty 8/04 lähtien. Hoidoissa oltu reilu vuosi, takana inssi, 2 ivf ja 2 pas:a, nyt hoitotauolla yksityiseltä julkiselle siirryttäessä luomuplussa yllätti.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]jepuli[/color]

Oma ja miehen ikä: 28 ja 28 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 24.4. Synnytyssairaala: TAYS

Taustat:[/color]Lapsettomuutta takana vuosia ja mieskin vaihtui matkan varrella. Esikoisemme lähti pelkällä clomikuurilla, kolmannesta kierrosta. Clomipoika syntyi 02/01/05 ja 12kuukautta ehdittiin toivoa pikkukakkosta. Toisesta clomikierrosta (mukana myös menogon ja pregnyl) tämä tärppi nyt sitten tuli.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]kesä1999[/color]

Oma ja miehen ikä: 22 ja 22 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 22.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Opiskelut ovat vielä kesken, toki valmistun jouluksi. Mulla todettiin kans kolme kuukautta sitten lievä PCO. Ja annettiin Terolutit, mutta kapinallisena ajattelin, että en vielä niitä ala... eli ilman mitään lääkkeitä olen nyt raskaana.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]kevyt1[/color]

Oma ja miehen ikä: 39 ja 30 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 28.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Yritettiin vuoden verran raskautta tuloksetta kunnes tärppäsi. Tutkimusajat oli varattu sekä kunnalliselle että yksityiselle puolelle. Yksi lapsi meillä jo on tullut luomuna ja ekasta kierrosta nappasi hän. Ihmetys oli siis kovin suuri kun en vuoden yrityksen jälkeen tullut raskaaksi.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]Net-ta[/color]

Oma ja miehen ikä: 26 ja 26 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 1.4. Synnytyssairaala: Keski-Suomen keskussairaala

Taustat:[/color]Viime vuoden toukokuussa mentiin naimisiin ja yhdessä on oltu 8 vuotta. Marraskuussa 2005 jätettiin lopullisesti ehkäisy, pillerit jo 8/05. Maaliskuussa PCO-diagnoosi ja toukokuussa saatiin Lugesteronit (ilmeisesti = Terolut) kiertoa tasaamaan/tuomaan. Syyskuulle suunnitteluaika. Periaatteessa kai lasketan ihan luomuksi tämä meidän raskaus.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]pimpula2[/color]

Oma ja miehen ikä: Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 26.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Meillä 1 tyttö, joka lähemmäs 3v. eikä olla minkäänlaista ehkäisyä käytetty sen jälkeen, kun tyttö syntyi. Tytön +:ssat tuli tosi nopeasti 3kk pillereiden lopetuksen jälkeen.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]Possukka[/color]

Oma ja miehen ikä: - Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 22.4. Synnytyssairaala: -

Taustat:[/color]Vauvaa yritetty elokuusta 2004, 1. ivf helmi-maaliskuussa 2006 -> hcg 104 pp14, meni kesken. Passiin ei päästy, saatiin vain kolme alkiota ja yksi siirrettiin, kaksi pakastettuja oli huonoja eikä selvinneet sulatuksesta. Nyt sitten 2. icsi tuoresiirrosta plussa. Kaksi alkiota siirrettiin.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]violet82[/color]

Oma ja miehen ikä: 24 ja 29 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 30.3. Synnytyssairaala: Tays

Taustat:[/color]Ollaan oltu naimisissa 5 vuotta ja meillä siis 8,5kk ikäinen suloinen tyttönen. Vauvaa alettiin toivoa 08/02, minulla pco ja sanottiin että ilman hoitoja ei lasta tule. Hoitona 4xclomifen, 2xclomifen+menogon, 1xIUI -> kaikista negaa. Clomeilla ei saatu edes ovista aikaan. Tulin raskaaksi syksyllä 04, mutta se meni kesken rv7+. Melkein heti sen jälkeen tulin uudelleen raskaaksi ja aloin odottaa meidän tyttöä, joka syntyi 12/05. Synnytyksen jälkeen ehti yhdet menkat tulla ja sitten... +++ Eli meille olisi kaikesta huolimatta tulossa toinen luomuvauva!!

Listasta puuttuvat tiedot:

Synnytyssairaala: annme, kesä1999 ja kevyt1 (jollakin oli tosin muutto vielä edessä)

Synnytyssairaala + oma ja miehen ikä: pimpula2

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä etelä- suomessa sataa ja samaa on luvassa huomiseksi. Kohta kolmatta kuukautta sisätiloissa pääsääntöisesti näitten ilmojen takia, mökkihöperöksi tulee pikkuhiljaa.Kyllä saa olla aika kekseliäs että saa homman jotenkin sujumaan täällä kotona. Hyvät ideat tervetulleita.

Avellana: kaikki ne vaivankammotukset on tosiaan ikäviä. Närästys pelottaa kaikista eniten illalla kun menee nukkumaan. Siihen ei ole kiva herätä kun polttaa ylävatsaa. Viime raskaudessa oli kans tämä närästys. Loppuvaiheessa kun otiin jo lasketun ajan tuntumassa, sain yöllä hirveän poltteen ja luulin jo että nyt se on menoa. Aamulla soitin terkkarille että mitä mitä ihmettä tämä on (joko tässä synnytys alkaa, en sanonut ääneen). Sanoi että närästystä on. Nolo juttu ;0). Nyt en ole uskaltanut ilman närästyslääkettä nukkumaan mennä.

Hyvää yötä!

Pitäkäähän pinoa pystyssä.

K1

Vierailija
2/39 |
09.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole kokemusta, kun meillä ei ollut edellisellä kerralla vielä autoa. Lulenpa, että se käyttötarkoitus on kunkin harkittava oman elämäntapansa mukaan. Riippuen siis siitä miten paljon liikutte ja missä.

K1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu nyt alkaa vissiin uusien oireiden aika tämän autuaan ihanan keskikolmanneksen lähestyessä loppuaan. Tai huippuihanaa aika on ollut kun vertaa alkukolmannekseen. :) Aamuherätys pohkeen kramppaamiseen ei ollut mukavimmasta päästä, mutta nekin taitavat vain yleistyä loppuraskautta kohti.

Kaukalo ja istuimet tulevat olemaan käytössä paljon koska kävelymatkan etäisyydellä on oikeastaan vain ruokakauppa ja neuvola. Kaikki kaverit ja sukulaiset asuvat hajallaan pitkien matkojen päässä (20-100 km). Käymme usein myös kaukana asuvien sukulaisten luona (250-500 km), joten matkustamista riittää. Meillä on myös kaksi autoa, toisen ollessa mieheni työauto, josta työkaluja harvemmin voidaan purkaa pois, mutta kuljemme aika usein myös sillä. Helppo kiinnitys ja siirreltävyys olisi siis plussaa. Kaukalo on kalliimmista alkuhankinnoista myös ainoa, jonka aiomme ostaa uutena ja turvallisuus on tietenkin etusijalla. On liikaa vaihtoehtoja ja minä olen huono valitsemaan. :)

Onko joku muu ottanut tai aikonut ottaa lapselle sen vakuutuksen ennen syntymää? Minullakin on enää 3 vko aikaa miettiä asiaa, mutta enköhän minä sellaisen hanki, kun meilläkin on tapaturmavakuutukset. Turhahan se vakuutus on jos kaikki menee hyvin, mutta ei kai sitä voi koskaan tietää.

Ainiin tekemisen puutetta minulla ei ole kun ajattelin vanhan pinnasängyn maalaamisen lisäksi ommella siihen sen verhon, pinnasuojan ja lakanoita. Tein eilen sellaisen sabluunan, jolla saan pinnasängyn umpinaisiin päätyihin maalilla kaksi kissaa ja sydämen. Samoja kuvioita ajattelin käyttää kankaisissa osissa joko erivärisiä kankaita tai kankaanpainantamaalia käyttämällä. Ajattelin myös maalata vanhan musiikkimobilen ja tehdä samanaiheiset roikkuvat eläimet esim. kankaasta siihen. Jos intoa riittää niin teen varmaan vaatteitakin. Minulla on myös kesken pitkä fantasiaromaanisarja ja katsomatta joululahjaksi saamani Lostin eka tuotantokausi. Liikuntaan olen yrittänyt itseäni myös innostaa, mutta nyt sateisilla keleillä se on rajoittunut kotioloihin. Innoittajana toimii pilates-dvd, jota sovellan nyt hankalien liikkeiden osalta perhevalmennuksessa saatujen jumppaohjeiden kanssa. Olen paljon kyläillyt myös ystävien luona. Viikonloppuna menemme isäni luo, jonne tulee myös 8-vuotias pikkusiskoni. Kuun loppupuolella menen tämän siskoni kanssa katsomaan sitä Disney on Ice - Ihanat prinsessat jääshowta. Jos jaksan niin voisihan sitä mennä kaverin muksujen (4 ja 5 v) ja siskon kanssa jonnekin, vaikka SeaLifeen tai muualle. Jos aika silti käy pitkäksi niin ajattelin joskus mennä mammajumppaan tai -uintiin tai johonkin muuhun kokoontumiseen mistä neuvolan seinillä ilmoitellaan. Ne voisikin olla hyviä kun minulla ei oikein ole tuttuja tässä kylällä. Viimeistään menen kyllä niihin vauvakerhoihin. Niin ja häitä ja oman talon rakentamistakin voi jo varmaan suunnitella myös. Ajattelin että se kastejuhlan aikaan naimisiinmeno voisi olla ihan hyvä juttu ja aikomuksena meillä on ollut ensi syksynä ostaa tontti. Rakennuslupiin tarvitaan ne talon piirrustukset ja kai kustannusarviokin. No lainaa haettaessa kustannusarvio pitäisi ainakin olla. Paljon riittää kyllä tekemistä, mutta olen päättänyt ottaa tämän raskausajan levon kannalta ja teen päivän aikana vaan sen mikä mukavalta tuntuu. Jos väsyttää niin nukun ja nyt olen selkäkivunkin takia ottanut rauhallisesti. Toivottavasti joku tekemisistä sopii myös sinulle K1 tai sait lukiessa oman idean mukavaan tekemiseen.

Nyt menen soittelemaan siitä selän tukivyöstä kun sain eilen vain uuden numeron mihin pitää soitella tänään 10 jälkeen.

Avellana 24+5

Vierailija
4/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avellana: juu en inspiroitunut niistä suunnitelmistasi kovin positiivisesti. Tuumasinpa vaan että pitäiskö munkin tehdä jotain? Olen minäkin ommellut pinnikseen uuden suojan ja miettinyt noita lakana ym. liinavaate-juttuja. Lisäähän niitää on hankittava ja parhaimmat mielestäni saa kun tekee itse. Äitiystoppahousut ompelin myös heti vuoden ekana päivänä. Suunnittelussa auttoi etevä tätini.

Tekeminen pitäisi olla lähinnä sellaista mitä 2,5 vuotiaan kanssa voi touhuta. Tänään ei ollutkaan mitään hätää kun aurinko paistoikin aivan mahtavasti vaikka yöllä oli myrskyisä tuuli joka riepotteli meidän peltikattoa. Meteli oli sen verran kova että tuli useamman kerran herättyä

Avellana vielä: minkälaisen tuivyön saat selällesi? Mulla on myös ikävät selkävaivat. Tänään tuli postissa yksi tukivyö, mutta en usko että tämä on tarpeeksi tukeva. Tarvisen tukea sekä selälle että alavatsalle, poikakin painaa kevyet 20 kg, mikä ei tietenkään auta asiaa parempaan suuntaan. Sitä vielä joutuu nostelemaan vaunuihin ja syöttötuoliin ym.

Kävin tänään leikkaamassa hiuksista latvat. Maksoi 25 e. Potuttaa tommoinen kun oli se arvonlisäveron alennuskin. Olisi luullut selviävän jo 20 eurolla. Enpä mene enää sinne kampaajalle kun on samat hinnat kuin keskustassa.

Toivottavasti kelit paranee!

K1

Vierailija
5/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pe olisi seuraava neuvola, saan ajan tuonne sokerirasitukseen, saa nähdä kuinka siitäkin selviää. Ravinnotta aamusta mentävä ja 3 tuntia menee koko hommassa.

Minä ostin kans lakanakangasta, teen lakanat huomenna, aikaisemmin ompelin jo 3 pussilakanaa ja tyynyliinaa. Samalla ostin tikkikangasta, josta teen leikkimaton lattialle, voi olkkarissa sen päällä löhöillä lapsen kanssa. Minä ostin valmiina sänkyyn pinnasuojat, ja samaan sarjaan suojan hoitopöydälle. Tänään äiti toi lapsen huoneeseen verhot, aika kivat niistäkin tuli.

Pienokainen on ollut tänään ihanan paljon liikkellä, ilahduttanut tulevaa äitiä voimakkailla potkuilla useaan.

-Eikka ja nöpönenä 25+6-

Vierailija
6/39 |
10.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikka99- toivottavasti on antibiootit alkanut vaikuttamaan. Minun pitää maanantaihin asti odottaa tuloksia kokeista. Jäin nyt sitten sairaslomalle ja lepo onkin vähentänyt supisteluja.

Avellana81- LA vaihtui jo aika alussa huhtikuulle, mutta nyt vasta tänne siirryin. Muutenkin alussa olen ollut niin väsynyt ja huolissani kaikesta, ettei ole oikein jaksanut kirjottelemaan ruveta.

Meillä ollaan siinä onnellisessa tilanteessa että joka neuvola käynnillä pääsee ultralla kurkistamaan vauvelia. Ja tosi ihana kun alussa pääsin parin viikon välein käymään ja tarkistamaan tilanteen. Mites teillä muilla?

Krampit ei tosiaan ole mitään mukavia herätyksiä. Magnesium niihin voisi auttaa. Oletko kokeillut?

Me laitettiin just eilen lapsivakuutushakemukset menemään. Toivottavasti pian tulee, jos sattuu ettei menekään läpi niin voi toisesta paikasta sitten hakea. Täällä tuolla paikallistoimistossa ei paljon osattu vastauksia antaa esim. vaikuttaako minun astma päätökseen, joten päätöstä odotan tulevan piakoin.

Sulla tuntuu tuota tekemisenergiaa olevan ihan kunnolla! Kadehtien luin tuota sinun suunnitelma listaa. Minä olen odotellut sitä energista keskiraskautta, mitä ei nyt näköjään tulekaan, kun kohta alkaa jo viimeinen kolmannes. Mut noi mun poskiontelot vetää voimattomaks. Olenkin alkanut miettimään tota synnytystä, että tuskin onnistuu normaalisti, kun ei henki kule kunnolla. Reilun 2 vk:n päästä on käynti äippäpolilla niin pitää siellä ottaa puheeks. Edellinen oli sektio perätilan takia ja haluaisin kokea luonnollisen synnytyksen nyt...

Jepuli- Meillä on samannimiset poitsut!

Meillä tuon ompelu puolen hoitaa minun äiti. Tänään kävi tuomassa pari pienen pientä bodya. Kaupoista ei tahdo löytyä neutraalin värisiä vaatteita. Vaan vaalean sinistä ja punaista. En uskalla vielä ostaa tytölle tai pojalle, vaikka kolme kertaa on samaa mieltä oltu ultrassa sukupuolesta...Jos se ei sitten pidäkään paikkaa.

Nyt pitää taas lähteä tuonne sohvalle köllöttelemään ja valmistautua henkisesti huomiseen poskiontelohuuhteluun. Siihen rääkkiin ei ikinä totu..

Blue 25+0

Vierailija
7/39 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola, kaikki hyvin. Hb oli noussut 130, nyt rautaa otettava vain 2-3 tbl/vko. Virtsa ok, RR 134/76. Kohtu kasvanut hyvin, sf mitta oli 24. Seuraava neuvola onkin sitten lääkäriveuvola, vaikka tosin terkkari ehdotti ettei välttämättä tarvitsisi vielä olla, itse olen sitä mieltä että haluan tarkistuttaa kohdunsuun silloin ja seuraava aika varattiinkin sitten lääkärineuvolaksi.

Meillä ei ole tarjolla synnytysvalmennusta, saimme vain aikoja joista valita itselle sopiva ja mennä KYSn kuuntelemaan kahden tunnin valmennustuokio auditorioon, tuo kuulemma hyvä käydä noin 34 vkon kieppeillä. Ajattelinkin että maaliskuussa käymme.

Samoin sain varattavaksi ajan sokerirasitukseen, tuonne sain ajan 22.1 maanantaille.

Miten teillä muilla on valkovuotoa? Onko se paksua vai ihan vetistä? Minulla valkovuoto on muuttunut ihan vetiseksi, alushousut saattavat olla toisinaan ihan kosteat. Lääkäri tarkisti silloin rakenneultran aikaan ettei kohdusta valunut lapsivettä. Tietty pientä virtsankarkailuakin voi olla, ainakin silloin jos vauva potkii rakon seutuun.

Muuten täällä vietellään rauhallista mammalomaa. Kävin tänään babystylessä katsastamassa uuden liikkeen. Tarjouksessa olisi matkasänky, porukat luvanneet sen ostaa, se oli ihan ok ja edullinen. Jotain pientä tarttui mukaankin.

-Eikka ja nöpönenä 26+1-

Vierailija
8/39 |
12.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikka99 - Kiva että neuvolassa kaikki oli hyvin. Mekin olemme maaliskuulla menossa kysille synnytysvalmennukseen kun meilläkään ei niitä järjestetä. Täällä on vain pari kertaa vuoteen perhevalmennus ensimmäistä odottaville. Mites muiden valmennuksen laita?

Täällä rinnat on taas alkanu paisumaan. Alussa niitä turvotti ja maitoa on tihkuttanu 16.rv:sta asti, mutta nyt tuntuu että ne halkeaa. Voikohan rintatulehdus tulla ennen imetyksen alkua? Ensimmäisen aikaan oli se tosi pahana enkä kyllä sitä vaivaa halua missään vaiheessa. Onko muilla jo alkanut tulemaan esimaitoa?

Eilen kävin ostamassa hoitopöydän. TEkis mieli se kasata, muttei näitten suppareitten takia uskalla ruveta riehumaan sen kanssa.

ENpä tässä tämän enenpää nyt jaarittele. Oikein mukavaa viikonloppua kaikille! Ainiin, meillä isäntäkin alkaa pikkuhiljaa ymmärtämään, että vauva on oikeasti tulossa. Hommas tänään kaappiin lisä hyllyjä, että vauvan vaatteet saadaan kaappiin.

Blue rv 25+2

Vierailija
9/39 |
13.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata, että muutama aktiivinen on pitänyt pinoa pystyssä :o)!

Minä olen ollut nettipimennossa kun näyttö vaihdettiin. Lisäksi on vähän ikävyyksiä enkä ole oikein kunnossa. Menee aika hankalaksi elämä enkä jaksa oikein kirjoitella. Mutta hengissä ollaan ja masussa kaikki hyvin.

Palailen taas linjoille kun jaksan ja pystyn. Pitäkää lippu korkealla.

Mukavempaa tammikuuta muille toivotellen jepuli rv26

Vierailija
10/39 |
15.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikka: mullakin on ollut joskus noit avuoto-ongelmia, en vaan ole kiinnittänyt niihin huomiota. kysyitkö asiaa neuvolasta. Minusta se ei ole mitään vakavaa, mutta kuten jo totesin en ole juuri asian kiinnittänyt huomiota. Samaa oli viime raskaudessa.

blue80: ota kuule rauhallisesti niiden supistusten kanssa. Puoliso tekee raskaammat hommat ja sinä vaan ristipistoja;). ...kannattaa varmaan laittaa vauvan vaatteet valmiiksi ajoissa (vitsi vitsi, älä pelästy). Mulla ei ole ainakaan tullut mitään maitoa. Viimeraskaudessakin vasta lopussa kirkasta esimaitoa. Tsemppiä lepoon!

tuumasin tänään etten osaa mitään vaatteita tulokkaalle hankkia kun en tiedä kumpi tulee. Jäänee selvittämättä kun ei kotihoidon tuki kaikkeen riitä, heh, siis jos nyt yleensäkään mihinkään. Ostin tänään kirpparilta kuomuvaunut, ettei tarvii nostella niin korkealle noihin yhdistelmiin. On niissä hyvin tilaa istua, saa kunnon asennon. Toivottavasti kestävät kevääseen. Ja on niitä kevyempi työntääkin. On ollut vähän kipuja ylämäissä.

natinati!

K1 25+2

Vierailija
11/39 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viikkoo jatku saikku näillä näkymin. Ultraa ei tällä kertaa otettu kun on jo ens pe äippäpolin aika. Paino oli pompannu viime käynnistä 2,2 kg/vk!!! Järkytys. Viime käynti oli viime vk:n ma. Huuli pyöreenä vaakaa katoin ja jäi vähän mietityttämään tuo painon nousu. Ei tuo lääkärikään mitään siitä sitten sanonu. Jospa sitä nyt seurataan. Sanoin että turvotusta kasvoissa ja sormissa aamuisin on. Verenpaine ja pissa ok. Miten sitä siellä neuvolassa ei nuo kysymykset tule mieleen...

Uusien vaatteiden ostaminen kyllä on vaikeeta, kun ei sukupuolesta ole 100%sen varma. Kaupoissa kun tuo valikoima on aika sukupuoleen sidottua.

Taidanpa ruveta kasaamaan 1000 palan palapeliä tässä ajan kuluks. Ei kai tässä muutakaan passaa nyt tehä.

Palaillaan.

Blue 25+6

Vierailija
12/39 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen todella tunnollisesti kirjoitellut, eikö totta.... Alkaa varmaan jo teitä kyllästyttämään, siirryn siis takavasemmalle jos maltan.

Blue80: ihan hyvä sairasloma. Oletkin sen loputtua jo vkolla 30. en minäkään koskaan muista mitään kysellä neuvolassa.

Olen tänään aivan rätti. Poika sai aamulla jonkun itku/inttämis/kiukku-kohtauksen. Sanoin etei ulos meno nyt onnistu kun paikat on jäässä, jää on veden alla (kauheet lätäköt) ja kaikenlisäksi satoi. Kohta alkoi huuto kun sanoin että mennään bussilla yhteen sisäleikkipaikkaan. Ihan kauheaa oli , uskotteko? Hirveä parku. Sanoi ettei halua ulos. Sain taottua osin huutamalla että ulos ei olla menossa. Siten itkettiin ettei pukua päälle: Sitten ei käynyt vaunut. Ja sitten ei käynyt sadesuoja vaunun päälle. Ja sitten itkettiin että miksi hänellä ei ole sateenvarjoa. Oli aivan pakko lähteä pois kotiseinien sisältä jos ymmärrätte. Piristyi tuo retkellä kun siellä oli kilpikonniakin. Ja sai syödä kuivatuja banaaneja. Nyt nukkuu tuolla eteisessä vaunussa poika. Epäilin että onko kipeä, táisi vain olla väsynyt. Kyllä taas tunnen itseni riittämättömäksi. Olen poikki, aivan joka kohdasta. Ihan kun olisi tehnyt suursiivouksen.

Hauskaa iltaa kaikille!

K1

Vierailija
13/39 |
16.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa sanoi että valkovuoto voi olla tosiaankin todella vetistä. Lauantaina olin kaverini kanssa kaupungissa ja tuota valkovuotoa oli tosi runsaasti, pikkupöksyt ihan märkänä. Joten minä tyttö se soitin sunnuntaina synnärille et tulenko tarkastuttaa tilanteen ja siellä sitten kävin. Tikulla tarkastivat ettei vuoto ollut lapsivettä, epäili että runsas vetinen valkovuoto voi osaksi johtua tuosta streptokokki bakteeristakin. Sainkin 2 vkon päähän äippäpolille ajan bakteerin tarkistusta varten, viimeisen antibiootin otin eilen maanantaina. Lekuri oli tosi kiva ja sanoi että aina kandee tulla tarkistuttaa epäselvät tilanteet, tuo vuoto olisi tosiaan voinut olla lapsiveden tihkumista, mutta onneksi ei sitä ollut. Aina on vaara että lapsi saa tulenduksen jos vettä ennen aikaisesti tihkuu.

Sain viime yönä aamuyöstä kokea ensimmäisen kipeän supistuksen, ja siihen onneksi jäi. Suppari kesti noin puol toista minuuttia. Yksittäisinähän noita saa olla, mutta jospa ne ei päivittäin alkaisi jo kummitella.

Tänään tuli äippäpakkauskin postissa. Josko alkaisi pestä noita pienokaisen vaatteita vähitellen ja laittaa lipastoon paikoilleen. Ei kerta tiedä että milloin se lähtö tulee, toivottasti ei vielä vähään aikaan kuitenkaan. Pitää yrittää ottaa vähän rennommin. Su synärillä tarkisti jälleen kerran kohdunsuun, ei onneksi nuo kivuttomat supparit ole minulla vaikuttaneet mitenkään, noin 3-4 sentissä pituus pysynyt. Vauva oli painoltaan 850 g.

Eilen oli kiva pakkasilma, satoi lunta.. Tänään jälleen plussakeli, liukkaaksi tiet menevät, leikkö jo vettä satelee ulkona.

Hyviä vointeja kaikille.

-Eikka ja nöpönenä 26+5-

Vierailija
14/39 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa! Varoitus jo alkuun, taitaa tulla pitkä kirjoitus.. :) Minä kun en niitä olekaan koskaan harrastanut..

Kiitos kaikille tuestanne! Voimia tarvitaan edelleen, vaikka pahin alkaakin olla jo takana.

Meidän pienelle perheelle kuuluu olosuhteet huomioiden aikalailla hyvää. Heikoin lenkki tässä vaiheessa taidan olla minä suriessani menetettyä loppuraskautta ja " käyttökelvotonta" maitoani. Tosin taitaa olla, kuten Avellana totesit, että vielä pääse sisupussini kanssa iso vatsa vaappuen ostoksille. Seuravissa raskauksissa tilannetta seurataan tosi tarkasti, ja todellakin on mahdollista sitoa kohdunsuu kiinni 13 viikon tienoilla. Tosin tuo toimenpide sisältää keskenmenoriskin, että täytyy miettiä tarkaan.. Pahimmalta tässä vaiheessa tuntuu tämä oma tila, kun pitäisi onnellisena kasvatella vatsaa ja kuunnella pikkuisen potkuja.. :( Mutta te kyllä valitatte niin hyvin kaikista vaivoista, et pitäis kai olla tyytyväinen. Vaan kateellinen kuitenkin...

Eli tästä voi päätellä pojan voivan oikein hyvin. Painoa on jo 900 grammaa (lähtö 592) ja pituuttakin tullut reilusti. Ihan silmissä kasvaa ja vahvistuu meidän kultahippunen. Pieni on päässyt jo hengityskoneestakin kevyempään ylipainekoneeseen. Tosin tänä aamuna oli hoitaja aamutoimilla pitänyt poikaa pari tuntia ihan vain happiviiksillä, minkä jälkeen oli herran meinannut ettei enää ylipainekoneeseen haluakaan! :) Vanhemmat alkaa hiljalleen vapista pojan tempperamentin edessä... Vaan jos kaksi pässiä on yhteen laitettu, niin ei kai sieltä muuta voi odottaakaan.. Mutta kaikkiaan on pojalla melko tasainen ja vakaa tuo vointi ollut. Keuhkojen ja hermoston kypsymättömyys ne on suurimmat ongelmat. Ihokin alkaa olla jo niin vahva ettei ihan joka hipaisua tarvi enää varoa. Ekan kerran pääsi poika oikeaan kylpyynkin jo viime lauantaina. Itse ollaan saatu molemmat kerran pitää pikkuista sylissä. Hiljalleen se tästä lähtee pienen ihmisen elämä (ja suurten vanhemmuus) käyntiin. Heräävän vanhemmuuden voi huomata myös siitä, että epäilee hoitajien tarkkaavaisuutta ja jopa ammattitaitoakin! Vaan kyllä nuo varmasti tietävät, mitä ovat tekemässä.. :) Että kyllä sitä äiti-ihmisiä taidetaan jo olla! olenhan minä äitiyslomallakin ollut jo yli kuukauden! Heh! Vanhempainrahakautta muuten jatketaan tälläisissä tapauksissa niin paljon kuin lapsi on syntynyt ennen laskettua aikaa. Eli loppuu meilläkin vasta tammikuussa 2008, kuten kai teillä muillakin?

Äitiyspakkausta en vielä tuolloin äitiysrahaa hakiessa uskaltanut ottaa. Nyt alkaa tämä tilanne näyttää jo siltä, että ehkä sen hakemuksen voisi jo täyttääkin. Eteenpäin en kyllä laita vasta ku ... taitaa olla tammikuun loppuun??? Hei nyt vähän apua, mihin mennessä hakemus todella pitää palauttaa?? Kaks kk ennen laskettua, onko siis jo tammikuun loppuun mennessä? Nyt iski epäusko, auttakaa! no, muita hankintoja ei ole pienen syntymän jälkeen tehty kuin maanantaina pino kankaita. Eikä meidän tarvitse paljon muuta ostaakaan kuin turvakaukalo. Muita tavaroita tosin pitäisi alkaa haalia sukulaisista tänne päin. Vaunut tekisi mieli käydä varastosta hakemassa ihailtavaksi.. Ja kun noita teidän juttujanne luen, niin minäkin haluan vauvalle oman huoneen!! Ei vain ole oikein tilaa... Avellana kyseli, onko aikarajaa jolloin saa huokaista helpotuksesta: ei kai sitä ole, mutta kyllä meillä pahin on jo takana. Oman käsitykseni mukaan poika pärjää itsensä kanssa jo niin hyvin, ettei hätää ole, mutta aina voi iskeä jokin infektio tai muu yllättävä seikka. Niistä sitten ei koskaan tiedä.. Ja noista vakuutuksista: ottakaa ihmeessä kun vielä voitte!!! Me saadaan vakuutus vasta kun poika täyttää 2vee. Sittenkään ei tiedä miten kattavasti se mitään korvaa..

Eikka kirjoitti streptokokkibakteerista. Mulle kanssa tuttu juttu; maidossani on niin suuret määrät tuota bakteeria ettei sitä pojalle voi antaa vielä pitkään aikaan. Eli pumppailen pelkästään pakkaseen ja pois. Onneksi sitten kun vointi vahvistuu ja viikkoja tulee lisää, niin suoraan suuhun voi imettää! Eli tuo perinteinen menetelmä onnistuu maidon puolesta. En muuten jaksaisikaan pumppailla, on nimittäin aika raskasta puuhaa tässä tilanteessa. Mutta jos sitä imetystä pääsisi kuitenkin jossain vaiheessa harrastamaan... Toiveikkaana odottelen! Ja kerrohan Eikka ihmeessä pureeko antibiootti bakteeriin! Nimittäin joku meillekin sitä ehdotti, muuta lääkärit oli tyrmänneet ajatuksen. Toivottavasti ainakin sinulle autta ja supistukset loppuu. Olkaahan muuten muutkin tarkkoja ja vaativia noiden supistustenne kanssa! Eihän mullakaan ollut paljon mitään muita oireita kuin supistukset ja luiskahduksen tunne...

Eipä tässä kai muuta. Teille kaikille toivotan oikein hyvää loppuraskautta (en toki mihinkään häviä) ja kirjoitelkaa vain rauhassa kaikista vaivoistanne. Yksi ainakin haluaa niistä lukea ettei olisi niin kateellinen mahoistanne ja muista muutoksista. Aika moni on tainnutkin jo osata rauhoittaa elämänsä raskaudelle, mutta muistakaa kuunnella kehoanne. Kyllä sitä ehtii touhuta myöhemminkin, eihän meistä nyt kukaan ole vielä niin vanha! Oli muuten hauska huomata, että muutkin on ommelleet vauvalle vaatteita ja muita juttuja. Minäkin kaivan upouuden, joulupukin utoman ompelukoneen laatikostaan, kunhan Kuopiosta lauantaina palaillaan. Niin ja sai se mieskin sen höylän joulupukilta; laitoin lopulta isäni asialle, ja hyvän koneen osti. Halvallakin vielä! Nyt tarvis enää miehen ryhtyä töihin, niin saatais hieo " uusi" lipasto hoitopöydän alle. Menee muuten tuo isukki maanantaina ekaa kertaa töihin, ollut tähän asti saikulla. Mitenkähän minä mahdan yksin päivät pärjätä... Hei haloo, yksin! Mitä se sitten on kun pikkuinen tulee kotiin ja mies takaisin töihin... :D

Kuulumisiin!!!

Net-ta ja pikkumies 6+1vko

(kai sitä vois nimenkin paljastaa, joka meidät tuntee, niin tunnistaa jo tarinastakin..)

Vierailija
15/39 |
17.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kuulla että kaikki on jatkunut mallikkaasti. Tsemppiä jatkoon!

Mun on ihan pakko kommentoida kun sanoit että: emme me vielä niin vanhoja ole etteikö aina voisi yrittää uudestaan, tai jotain sinne päin. Minähän poikkean joukosta ja todellakin olen niin vanha että ei tässä enää mitään suunnitella.

Eipä muuta kommentoitavaa tällä kertaa ;-)

K1 25+4

Vierailija
16/39 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netta, oikein kiva kuulla että perheellänne kaikki hyvin, pienokainen saanut kivasti painoa ja kasvanut hyvin. Jaksamista arkeenne, kirjoittelehan taas kuulumisia.

Minä olen jo pessyt pienimpiä vauvan vaatteita ja kaappitilaa järjestellyt vauvan tavaroille. Yllättävän paljon sitä on jo kaikkea kertynyt, pienellä iso omaisuus jo syntyessään.

Täällä savossa satanut lunta ainakin 30 senttiä tämän päivän aikana, kerran kävin pihan kolaamassa, mies saa toisen satsin hoitaa.

-Eikka ja nöpönenä 27+0-

Vierailija
17/39 |
18.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

K1: Harmi, ei ollut tarkoitus masentaa tehtävälistalla. En minäkään älyttömiä yhden päivän aikana saa aikaiseksi vaikka työttömänä kotona olenkin ja sinullahan on tosiaan siis vielä lapsikin. Se vaatiikin välillä tosiaan mielikuvitusta että mitä uutta tekemistä just vaikka kurjilla keleillä aina keksisi. Kaverini 4 ja 5 vuotiaat haluavat että keksisin heidän kanssaan jotain uutta ja kivaa tekemistä kun ollaan kylässä. :) Muovailuvaha, piirtäminen ja pelit ovat heille olleet tosi mieleisiä, mutta kotityötkin jo onnistuvat välillä. 2,5-vuotiaan keskittyminen yhteen asiaan ei taida vielä olla kovin hyvä, mutta vauhti sitäkin kovempi. Se tukivyö on Rehband-merkin SI-tukivyö mallia Dosi Sacro 1045, eli lantion SI-nivelen ja häpyliitoksen kiputiloihin tarkoitettu tarrakiinnitteinen malli. SI-tukivyö ei ole tarkoitettu vatsan tukemiseen, kuten yleisemmin raskausajan tukivöinä myytävät mallit ja hintakin Jumbon Instrussa oli 103 ja jotain euroa. Sama hinta on fysioterapian mukaan tuotetta myyvällä Respectalla. Ens keskiviikkona pitäis vyö palauttaa fysioterapiaan ja päättää että raaskiiko niin suuren investoinnin tehdä. Tällä hetkellä vyöstä on ollut niin suuri apu että luultavasti tulen vyön hankkimaan viimeistään kun seuraavan kerran olen taas rampana sängynpohjalla. :) Menen tänään fysioterapeuttien kehotuksesta mammajumppaankin ekakertaa ja tiistaina olisi mammauintiakin. Hiukan kalliiksi tulisi sekin kun 6 euroa/krt, mutta jospa sitä innostuisi liikkeitä tekemään kotonakin ja uimahallissa käymään ilman ohjausta. :) Minä kävin myös kirppiksellä kattelemassa neutraalimman värisiä vaatteita. Ruskee on aika hyvä ja sen voi sit yhdistää vihreisiin tai vaaleenpunasiin syntymän jälkeen, mutta onpahan edes jotain sit mitä voi valmiiksi pestä et saa vaatteita pienokaiselle. Minusta ainakin on mukava kun olet kirjoitellut usein. Minunkin pitäisi kirjoitella useammin niin ei tulisi ehkä niin pitkiä tarinoita.

Eikka: Minkä mittasia lakanoita olet tehnyt? Äitiyspakkaus tulee kahden viikon sisällä ja siinä varmaan oli jotkut lakanat ja petivaatteet joista mittoja voi ottaa. Itsekin ajattelin tehdä muutamia lattiahuopia, joita saa sitten pesuun usein kun meillä on kaksi kissaa ja karvoja on varsinkin kesäisin joka paikassa. Mullakin on välillä jo tosi kovia noi potkut että välillä oikeen istuessa hypähtää suoremmaksi kun vauveli ilmottaa että nyt kuule röhnötät jo mun päällä. Tilaa! Meillä ei neuvolassa ole vielä ollut puhetta synnytysvalmennuksesta, mutta tällä viikollahan oli vasta vika perhevalmennuskin ennen synnytystä. Mulla on ainakin valkovuotoa ihan tulvaksi asti välillä. Muistuttaa ihan kuukautisia toisinaan kun lorahtelee niin että sen tuntee ja suojia saa vaihtaa tosi tiuhaan. Vuokkoset menee 5 tunnissa säpäleiks et pitää muistaa aina kauppa- tai kyläreissuile varata suojia mukaan. Vuoto ei kuitenkaan ole muuten normaalista poikkeavaa enkä ole ollut huolissani, kun minulla taitaa olla normaalistikin välillä hiukan runsaammat valkovuodot. Täytyy kai ottaa kuitenkin puheeksi neuvolassa.

Blue: Oishan se kiva päästä ultraan joka neuvolakäynnillä, mutta meillä on vaan se doppler. Kyllähän sekin jo antaa tietty varmuutta että kaikki on kunnossa, mut ultra ois vielä kivempi. :) Pääsin alussa sen kystan ja kipujen takia usein ultraan mutta nyt kysta kontrolloidaan seuraavan kerran kesällä enkä tiedä pääseekö ultraan enää ennen synnytystä jos kaikki menee muuten hyvin. Pitää varmaan taas alkaa syömään magnesiumia. Olen joutunut kramppien takia jo ennen raskauttakin välillä syömään sitä, mutta vielä en ole raskauden aikana kokeillut sitä kun sitä on siinä multi tabsissakin. Täytyy kysellä neuvolassa ens viikolla varmaan asiasta. Hommasin sellaset polvipituset tukisukat jotka on hieman jeesannu asiaa ja tulee loppuajasta varmaan olemaan hyvät kun alkaa olee sitä turvotustakin. Mäkin kävin eilen viemässä ne täytetyt vakuutuslomakkeet ja se täti sano et voi sitten syntymän jälkeen keräillä vaikka vuoden ajan niitä kaikkia lääkärikuluja, vaikka flunssastakin aiheutuneita, ja laittaa sit yhteen hakemukseen kaikki. Menee sit vaan yks omavastuu. Pitäis korvata kuulemma keskosena syntyneenkin hoidon. Nii joo noista tekemisistä. Välillä saan energiapuuskia ja ajan itteni piippuun ja sit menee puoli vuotta et ei meinaa kyetä mihinkään. Olen kahteen kertaan suorittanut osan opiskeluista täyspäiväisen työn ohella enkä silti osannut sanoa ei monelle muulle lisähommalle. Nyt olen ottanut rauhallisesti ja päivän aikana ei tosiaan paljoa tapahdu. Noi on tollasia lyhytkestosia hommia eikä se haittaa jos kaikkea en saa tehtyä. Nyt en ole lupautunut mihinkään pitempiin projekteihin ja touhuan voimien ja virkeystilan mukaan. Energiaa on nyt keskikolmanneksella riittänyt ja olen nauttinut raskaudesta tosissaan. Toivottavasti sullakin noi tulehdukset helpottais! Mulla ei ole tullut esimaitoa kuin ehkä pari kertaa tippa, mut mun siskolla on tullu kans jo tosi aikasesta asti ja runsaasti ja sillä kans tulee välillä rinnat tosi kipeiksi. Viimeks valmennuksessa oli puhetta siitä ja se sano siellä et sitä maidon eritystä ei sais edesauttaa mitenkään ettei keho ala erittämään jotain hormonia. Se hormoni lisää supistuksia ja voi aiheuttaa ennenaikasen synnytyksen. Mun siskolla vaan saunassa rintojen kipeiden kohtien kevyt hierominen on ollu koviin kipuihin avuksi, mut en tiedä onko siitä haittaa.

Ne-ta: Ihana kuulla kuulumisia teiltäpäin ja että kaikki on sujunut noin kivasti! Kohta teillä vietellään jo kilojuhliakin! Ihana varmaan päästä jo kylvettämään pikkuista. Äitiyspakkaus on joo haettava 2 kk ennen laskettua aikaa, mut sun kantsii varmaan kysyä vielä kelasta tarkemmin jos ne vaikka tarvii erilaisia liitteitä teidän tapauksessa. Normaalistihan siihen liitetään se raskaudenkestotodistus. Toivottavasti pääset muutaman viikon päästä jo imettämään! Eikös se helmikuussa ollut kun mahdollisesti pääsisi jo kokeilemaan ainakin. Hyvä että saitte sen hiomakoneenkin hankittua. En arvannut siitä enää mainita silloin kun teille ehti se vauva syntyä ja varmasti ajatuksissa oli tärkeämpiäkin ajatuksia silloin. Nyt on varmasti jo kiva tehdä kaikkea lapselle kun äitiyslomallakin on ja pahin on takana!

Avellana 25+6

Vierailija
18/39 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikka99- onneksi ei ollut lapsivettä se " tihkuminen" . Ja onneksi ei supparit ole vaikuttaneet. Minulla on sen verran, että lyhentynyt on sentin. Kuulema tilanne siis ihan hyvä...

Net-ta- tosi kiva että teidän pikkuinen on kasvanut ja voinut hyvin. Ihana kun olette saaneet jo sylitellä ja kylvyssäkin oli pikkuinen käynyt.

Tänneppä ei sen kummempia..sairaslomalla levon merkeissä ja vauvan vaatteita pikku hiljaa pesen. Muutama kipeä suppari on ilmestynyt kuvioihin. Perjantaina on äippäpolilla käynti. Tarkistavat pikkuisen mitat, koska jouduin kortisoneihin turvautumaan nokkani takia. Hassua, että vieläkin tulee outo tunne, että onko tämä sittenkään totta. Jos vaan jotain unta on nähny..tai jotain. Odottelen jo kovasti huhtikuun loppua!

Hyviä vointeja kaikille! Palailen sitten varmaan loppuviikosta.

Blue 26+5

Vierailija
19/39 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avellana; lakanoista taisin tehdä noin 145x115.

BLUE: Minulla on kans aina ajoittain tunteita, että onko tämä odotus tosiaan totta, siis saammeko todella sen kauan kaivatun ja halutun lapsen kotiimme kolmen kuukauden päästä. Potku mahasta kertookin sitten kaiken olevan tosiaan totta, eikä vain minun kuvitelmaa. Kovasti jo odotan vauvantuoksuista arkea vaipanvaihtoineen.. On tätä odotettu, monet itkut hoitojen aikaan itketty ja lasta toivottu. Ihana että toive toteutuu.

Tänään oli sokerirasitus, ihan ok meni. Paastoarvo oli 4.4, kun raja on 4.8, muutkin arvot olivat viitearvojen alapuolella, joten diabetestä ei pitäisi olla. Odotus aika labrassa meni tosi nopsasti ja ei juotava litkukaan niin pahaa ollut kuin pelkäsin. Nyt illasta tosi väsy olo ollut, hoitaja sanoikin että illasta

voi väsyttää. Tosin viime yö meni aika harakoille. Heräsin kahden tunnin välein pissille ja jostakin syystä valvoin klo 4-5 välisen ajan.

Kuinka te muut joudutte juoksemaan yöllä vessassa? Minä ennen raskautta heräsin kerran yössä vessaan, nykyään 2-3 tunnin välein vessaan herätys, saan tosin yleensä hyvin unen päästä kiinni. Iltaisin menen nukkumaan klo 22 aikoihin rättiväsyneenä ja herään 7-8 aikoihin. Unta todella tarvitsee enemmän vaikka en töissäkään ole pitkään aikaan käynyt. Kotona olokin rasittaa ihan tarpeeksi, tosin puuhailen pitkin päivää kaikkea ja useana päivänä olen lähiaikoina päikkäritkin vielä päälle nukkunut.

To olisi hammashoitaja, varasin ajan lähes heti kun kuulin että olen raskaana, jonossa sai olla elokuusta lähtien. Jospa ei reikiä olisi, pelkään muutenkin hammaslääkäriä, poraamista..

Nyt suihkuun ja lepäämään, kuulumisiin..

-Eikka ja nöpönenä 27+4-

Vierailija
20/39 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avellana: ei tosiaan näin pienen kanssa paljon kummoisia voi suunnitella. Vauhtia on aina enemmän kuin harkintakykyä. Ollaan onneksi päästy ulos jo. Yli 2 kk sairasteluputki takana ennen vuoden vaihdetta, joten kaikki tekemiset oli tehty jo moneen kertaan.

Ai sinäkin Jumbossa käyt. Mekin käydään. Ollaan sellainen pariskunta jonka lapsi juoksentelee täysillä siellä ja jompi kumpi perässä, jos satut näkemään..

No sen verran minäkin sain aikaiseksi että fleecehousut ompelin lapselle kun en kaupasta hetimiten löytänyt sopivaa vaatetta. Fleecepaita oli, joten housut oli vaan tehtävä. Lakanoita pitäisi ommella isompaan säkyyn. Tulokas perii isoveljensä vanhat. Pikkuhiljaa...

Se kannattaa varmaan se kalliimpi vyö ottaa jos vähemmillä ' kärsimyksillä' pääsee. Ne häpyliitoskivut oli tosi inhottavia.

Palailen taas!

K1

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän