Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin iästäsi on erehdytty kunnolla?

Vierailija
27.11.2023 |

Tuli otsikon kysymys mieleen, kun kävin tänään apteekissa noutamassa 2 v lapsen lääkettä. Olin unohtanut lapsen kelakortin puolison lompakkoon ja kysyin, saanko omalla kelakortillani lapsen lääkkeet. Farmaseutti totesi, että saan kyllä lapselleni lääkkeet, jos lapsi on vielä alaikäinen. Auts, nimimerkillä olen 33 v ja nuorena olisin lapsen saanut, jos lapsi olisi jo täysi-ikäinen tai lähellä sitä. Ja kyllä, olen varmasti väsyneen näköinen, kun nukun huonosti ja on muuta terveysvaivaa. :D

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme ystäväni kanssa menossa pussikaljalle. Yllättäen myyjä kysyikin papereita ja oli jotenkin tosi epäluuloinen. En tiedä hämäsikö isot aurinkolasit ja rastat mutta olen 46vuotias.

Vierailija
62/75 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 25-vuotias ja harjoittelussa koulussa. Opettaja luuli mua yhdeksi oppilaista, eli seiskaluokkalaiseksi.

Sama, mutta itselläni ikää 34v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54 v ja mua yritti vähän aikaa sitten iskeä 26- vuotias mies, luuli n kolmekymppiseksi ja oli haaveillut "vähän" vanhemmasta naisesta- no joo olen kyllä VÄHÄN vanhempi lol. Järjestäen luullaan n nelikymppiseksi, jotkut 35 v:ksi.

Vierailija
64/75 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No AP:n esimerkistä on kyllä paha sanoa, että erehdyttiinkö iästä ylipäätään, tai mihin suuntaan erehdyttiin jos erehdyttiin.

Saattoihan tuo olla sellainen "automaattivastaus" ettei ap:n ikää edes mitenkään erityisesti arvioitu (Tai sanottiin noin ihan siksi että sitten ei tarvitse edes yrittää arvioida). T

ai sitten varmuuden vuoksi sanottiin, jos onkin vaikka nuorekkaan näköinen nelikymppinen kyseessä, eikä, kuten ap tulkitsi, että arvioitiin vanhemmaksi kuin on. 

Vierailija
65/75 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronakeväänä ostin tupakkaa maski naamalla. Kysyttiin marketissa paperit. Olen viisikymppinen ja ihan normaalipituinen ja muutenkin pukeudun normaalisti.

Vierailija
66/75 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta päiväkodista hakiessa tämän isosiskoksi, olin päälle 40 :) Bussissa yritettiin myydä lastenlippu, naapurin lapsi ihmetteli että missä mun isä on kun mieheni on tuon toisen lapsen isä, teiniä ja mua pidetty kavereina ja siskoksina. En meikkaa, pukeutuminen verkkarit+huppari ja naamassa varmasti perusmäärä ryppyjä. Ihmiset kai kattoo niin eri lailla. N50

Vierailija
67/75 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tapahtuu aina kun tutustun uusiin ihmisiin, olen aina ollut huomattavasti nuoremman näkönen, joten sitä on ihmetelty. Viimeksi 15 vuotta nuoremmaksi luultiin. 

Vierailija
68/75 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 vuotta on joskus heittänyt ikäarvio. Siis niin päin, että luultiin nuoremmaksi kuin olen.

Vierailija
69/75 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelin Espanjassa rantakadulla vaimoni kanssa, ikäeroa meillä 1 vuotta. Naapuritalon asukas tuli ja rupesi juttelemaan vaimoni kanssa, kävelin hieman edempänä itse ja luuli minua vaimoni pojaksi. Ei näkynyt sitä naapuria enää sen loman aikana kertaakaan :)

Vierailija
70/75 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 42. Tänä vuonna multa on kolme kertaa kysytty henkkareita kun on olen ostanut alkoholia.

Mieheltäni portsari kysyi joskus papereita vaikka mieheni oli jo nelikymppinen. Sanoi syyksi, että halusi nähdä kuinka humalassa oli eli saisiko paperit nätisti taskusta. 

Vierailija
71/75 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin alaikäisenä kunnalliseen hammaslääkäriin. Olisivat halunneet laskuttaa käynnistä, kun luulivat minua aikuiseksi. Olin kuitenkin ihan selvästi alaikäisen näköinen ja pukeuduin kuin teini, eli ei olisi pitänyt kuvitella aikuiseksi. 

Ei oikein kuulosta uskottavalle. Hammaslääkäreillä on käytössään potilaiden henkilötiedot, aina henkilötunnuksesta alkaen. 

Vierailija
72/75 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan tapauksessa voin lohduttaa, ettei tuossa välttämättä ollut kyse mistään ikäolettamasta vaan se työntekijä on vaan toistanut asian niinkuin se on ohjeisiin kirjoitettu, ajattelematta sen tarkemmin.

Itselle on käynyt vastaavanlaisia mokia apteekissa joskus, kun en ole tullut tarkemmin katsoneeksi ja ajatelleeksi ihmisen ikää ja olettanut hakevan lääkettä itselleen, kun onkin hakenut lapselleen tai vanhemmalleen. On siitä varmaan joku voinut pahastua jos on ajatellut, että luulin 50-60v ikäistä kahdeksankymppiseksi, mutta yritin kyllä aina pahoitella että en vaan tullut katsoneeksi ikää 😅

Vierailija
73/75 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan usein vähän päälle parikymppiseksi, vaikka olen 37 v. Joskus kyllä harmittaa, kun joutuu kuulemaan tytöttelyä. Vaikka kannattaisikin varmaan olla tyytyväinen vielä kun voi, jossain vaiheessa se rupsahtaminen varmasti tapahtuu ihan jokaisen kohdalla.

Vierailija
74/75 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 42. Tänä vuonna multa on kolme kertaa kysytty henkkareita kun on olen ostanut alkoholia.

Mieheltäni portsari kysyi joskus papereita vaikka mieheni oli jo nelikymppinen. Sanoi syyksi, että halusi nähdä kuinka humalassa oli eli saisiko paperit nätisti taskusta. 

Kaverille kävi sama, portsari halusi vähän tarkemmin katsoa kuntoa ja siksi kysyi paperit.

Vierailija
75/75 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menin alaikäisenä kunnalliseen hammaslääkäriin. Olisivat halunneet laskuttaa käynnistä, kun luulivat minua aikuiseksi. Olin kuitenkin ihan selvästi alaikäisen näköinen ja pukeuduin kuin teini, eli ei olisi pitänyt kuvitella aikuiseksi. 

Kyllähän siellä pitäisi tiedoissa sinun syntymäaika olla. Ennemmin epäilen tuossa jotain tietojärjestelmäbugia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi