Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin iästäsi on erehdytty kunnolla?

Vierailija
27.11.2023 |

Tuli otsikon kysymys mieleen, kun kävin tänään apteekissa noutamassa 2 v lapsen lääkettä. Olin unohtanut lapsen kelakortin puolison lompakkoon ja kysyin, saanko omalla kelakortillani lapsen lääkkeet. Farmaseutti totesi, että saan kyllä lapselleni lääkkeet, jos lapsi on vielä alaikäinen. Auts, nimimerkillä olen 33 v ja nuorena olisin lapsen saanut, jos lapsi olisi jo täysi-ikäinen tai lähellä sitä. Ja kyllä, olen varmasti väsyneen näköinen, kun nukun huonosti ja on muuta terveysvaivaa. :D

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs nainen luuli minua siskoni lapseksi. Meillä on 6 vuotta ikäeroa. Olin n. 40 silloin ja siskoni 46v

Vierailija
2/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi mies kysyin kerran pärjäänkö varmasti yksin kotona kun ei ole vanhempia. (äiti joutu putkaan) olin silloin 25v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu teinipojan tyttöystäväksi ja toisella kertaa isosiskoksi. Kerran luultiin eksäni tyttäreksi.

Vierailija
4/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 25-vuotias ja harjoittelussa koulussa. Opettaja luuli mua yhdeksi oppilaista, eli seiskaluokkalaiseksi.

Vierailija
5/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta keskiolutta ostaessani kassa kysyi minulta henkkarit, mutta ei kahdelta kaveriltani. Ja minä olen 3-5 vuotta noita vanhempi ja nekin oli yli 20-v silloin.

Vierailija
6/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääneni perusteella usein. Jopa oma isäni kysyi kerran, että pyydätkö äitiä puhelimeen. Lapseni oli tuolloin 5, minä 25. Lehtikauppiaat ovat kyselleet myös vanhempaa puhelimeen. 

Vierailija
7/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin reilusti päälle parikymppisenä töissä rippileirillä. Keittiön emäntä luuli minua rippikoululaiseksi.

Vierailija
8/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupasta keskiolutta ostaessani kassa kysyi minulta henkkarit, mutta ei kahdelta kaveriltani. Ja minä olen 3-5 vuotta noita vanhempi ja nekin oli yli 20-v silloin.

No tässä tapauksessa kavereiden iästä erehdyttiin, ei sun, koska ohje on pyytää henkkarit jos näyttää alle kolmekymppiseltä :D

Vierailija
9/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kun sain vakkaripaikan valmistumisen jälkeen, tein jonkin aikaa keikkahommia vähän missä nyt sattui töitä löytymään. Aloitin uudessa paikassa ja perehdytystä tehnyt kollega jutteli niitä näitä ja kysyi muiden kysymysten ohella, että niin sulla on nyt koulu ohi sitten vissiin. Vastasin sen enempiä lisäämättä ja miettimättä, että joo, niinhän tuo nyt on. Seuraava kysymys oli, että oliko hyvä ylioppilastodistus ja mitä olen ajatellut lähteä seuraavaksi opiskelemaan. 

Hetken aikaa taisin nikotella ennen kun sain todettua, että niin minä olen siis yli kolmenkymmenen ja sain just väikkärin tehtyä, tässä oman alan työpaikkoja haen.

Vierailija
10/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin junassa 19-vuotiaana. Vieressäni oli tyhjä paikka, johon myöhemmin vaihtoi istumapaikkaa eräs vaunussa jo valmiiksi ollut poika. Poika siis matkusti vanhempiensa kanssa, mutta vaihtoi paikkaa viereeni ja rupesi juttelemaan. Kyseli minulta kaikenlaista uteliaasti. Kun kysyi ikääni ja kerroin sen, hämmentyi ja luikki takaisin vanhempiensa viereen istumaan. Kuulin äidin sanovan jossain vaiheessa ääneen, että poika on 14-vuotias.

Ymmärsin itse tilanteen niin, että 14-vuotias tuli iskemään minua. Enkä mielestäni ollut mitenkään erityisen lapsekkaan näköinen. Ehkä poika oli kuvitellut minun olevan suunnilleen ikäisensä.

Vierailija
11/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42. Tänä vuonna multa on kolme kertaa kysytty henkkareita kun on olen ostanut alkoholia.

Vierailija
12/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkin on erehdytty, mutta viimeisin oli sairaalassa, kun olin menossa rintasyöpäleikkaukseen ja plastiikkakirurgi jutteli vielä siinä ennen leikkausta. Hän ei ilmeisesti ollut katsonut potilastietoja kunnolla, kun kysyi, mikä ehkäisy mulla on käytössä. Vastasin, että ei ole tarvetta ja hän vaikeni ihan, kun katsoi tietojani. Olin 60-vuotias silloin. 

Vierailija
13/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 34v ja mentiin kaverin kanssa alkoon. Myyjä sitten papereita kyselemään, no minähän näytin kun pyydettiin. Voi voi että poika punastui.

Tapahtui kauan ennekuin tuli tää 30v.

Vierailija
14/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle yritettiin myydä lasten, alle 17v, bussilippua ollessani 24v.

Vierailija
15/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luultu 18v poikani tyttöystäväksi kaksikin kertaa. On minua pidetty töissä opiskelijana ja jatkuvaa tytöttelyä. Olen 44v sairaanhoitaja. 

Vierailija
16/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama on luullut tyttäreni siskoksi.

Ja kerran olin kuskina vuotta vanhemmalle naiselle, niin yksi mies kysyi "onko tuo sun äiti?"

Vierailija
17/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan tuota tapahtunut 18-29v välillä. Nyt en enää tiedä kun en käy usein paikoissa. 

Vierailija
18/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle yritettiin myydä lasten, alle 17v, bussilippua ollessani 24v.

Mun 30-vuotiaalle tytölle yritettiin myös viime kesänä. Olin mukana, kun itse ostin ensin oman lipun ja tyttö tuli perässä. Kuulin tuon keskustelun. 

Vierailija
19/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin aikuisiällä. Olin harjoittelussa ja nuori miestyöntekijä kiinnostui minusta. En edes tajunnut mitään, koska olisin voinut olla hänen äitinsä iän puolesta. Ajattelin, että hän on tuttavallinen persoona.

En unohda sitä ilmettä, kun hän kysyi ovatko lapseni jo koulussa. Vastasin että vanhempi lapsistani on töissä. Hänen flirttaileva hymy hyytyi sekunnissa ja muukin kiinnostus. :D

Vierailija
20/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

40v baarissa tanssimassa ja liityin johonkin nuorten likkojen porukkaan, luulivat ikäisekseen, siis jotain 20-25v. 

Nainen olen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä