Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin iästäsi on erehdytty kunnolla?

Vierailija
27.11.2023 |

Tuli otsikon kysymys mieleen, kun kävin tänään apteekissa noutamassa 2 v lapsen lääkettä. Olin unohtanut lapsen kelakortin puolison lompakkoon ja kysyin, saanko omalla kelakortillani lapsen lääkkeet. Farmaseutti totesi, että saan kyllä lapselleni lääkkeet, jos lapsi on vielä alaikäinen. Auts, nimimerkillä olen 33 v ja nuorena olisin lapsen saanut, jos lapsi olisi jo täysi-ikäinen tai lähellä sitä. Ja kyllä, olen varmasti väsyneen näköinen, kun nukun huonosti ja on muuta terveysvaivaa. :D

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään luultiin helposti lapseksi tai teiniksi. Myytiin lastenlippua jne. Ja ovelle ilmestyneet kaupustelijat kysyneet usein, onko vanhemmat kotona, vaikka ihan oma asunto on. Viimeisin on parin vuoden takaa, kun olin lasteni kanssa, he ovat alakoulussa. Kysyttiin onko aikuista paikalla. No, olen aika pieni kooltani, saattaa sitä joku vielä alkuun erehtyä. 

N39

Vierailija
42/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin aikuisiällä. Olin harjoittelussa ja nuori miestyöntekijä kiinnostui minusta. En edes tajunnut mitään, koska olisin voinut olla hänen äitinsä iän puolesta. Ajattelin, että hän on tuttavallinen persoona.

En unohda sitä ilmettä, kun hän kysyi ovatko lapseni jo koulussa. Vastasin että vanhempi lapsistani on töissä. Hänen flirttaileva hymy hyytyi sekunnissa ja muukin kiinnostus. :D

Menin 50-v. uuteen työpaikkaan, jossa 20 v. nuorempi mieskollega tiedusteli, onko minulla vielä päiväkotiin vietäviä lapsia. Esikoiseni oli tuolloin 27 ja kuopukseni 24. Oli hieman hämillään, kun kerroin lasteni iät. 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ystäväni kanssa ns iltaa istumassa ja eräs mies kuuli, että olen äitini kanssa iltaa viettämässä. Ystäväni on minua 3v vanhempi...

Vierailija
44/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin alaikäisenä kunnalliseen hammaslääkäriin. Olisivat halunneet laskuttaa käynnistä, kun luulivat minua aikuiseksi. Olin kuitenkin ihan selvästi alaikäisen näköinen ja pukeuduin kuin teini, eli ei olisi pitänyt kuvitella aikuiseksi. 

Vierailija
45/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassalla useinkin. Yli-innokkaat kassatädit siellä.

Vierailija
46/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu isäni vaimoksi ja äitini siskoksi. Mihin olen todennut takaisin että kyllä ne voi sua kerran sutasta mutta niiden perunkirjoituksissa me ei istuta samaan pöytään.

Vierailija
47/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan aina alaikäiseksi ja sitä äänekkäästi kailotetaan närkästyneenä kun oikea ikä selviää. Ilmeisesti nolottaa se edeltänyt lässyttäminen ja äidillinen/isällinen käytös, vaikka on itse nuorempi. Olen 33v.

Vierailija
48/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovikello soi ja menin avaamaan oven. Siellä oli joku saman taloyhtiön asukas ( 3 taloa). Kysyi että onko sun vanhemmat kotona. Tuijotin suu auki kun ällistyin niin kovin. Olin silloin  n  36v ja meillä kaksi poikaa, 5v ja 11v.  No siinä se tyyppi sitten sai änkytettyä asiansa. Oli hieman outo olo.

Vierailija
49/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin ottamaan elämäni ensimmäisen tatuoinnin synttärilahjana itselleni. Kerroin asiasta tatuoijalle,hän onnitteli kun ja kysyi paljon täytän. Kun vastasin että 40 niin meni hämmästyneen näköiseksi ja tokaisi että olisi veikannut kymmenen vuotta enemmän!

Loukkasi,vaikka stressi ja  univelka olikin saaneet naaman rupsahtamaan ja lisäksi minulla oli oli toppahousut ja nastakengät kun kävelin paikalle 

Vierailija
50/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihanaa kun vielä joskus (harvoin) kysytään papereita viiniä ostaessa. Sisäisesti haluan uskoa että kysyjän mielestä näytän vielä 18-kesäisen hehkeältä.

Nuoremmat kollegat taasen luuli minua paljon vanhemmaksi verrattuna samana vuonna syntyneeseen toiseen kollegaamme. Kollegallani on semmoinen teinipojan pörrötukka, eloisa olemus ja hymyilee ja nauraa paljon, tuntee kaikki tiktokit ja uusimmat älylaitteet, siinä missä itse pukeudun tanttamekkoihin, harrastan neulomista, kotona remppaan perinnetaloa ja saatan intohimoisesti puhua asuntomarkkinoista ja jostain kuivista remppajutuista vanhempien kollegoiden kanssa. En yllättynyt mutt silti kirpaisi kuulla olevansa harjoittelijoiden mielestä vanha kääpä verrattuna samanikäiseen työkaveriin :D

t.N29

Olin tuon ikäisenä itse harjoittelijana ja vakkarit supisivat miten on voitu ottaa niin nuori töihin, eikö pitäisi olla vähintään täysi-ikäinen.

Vierailija
51/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sairaalassa potilaana ja samassa huoneessa oli nuori nainen jolla kävi paljon vieraita ja puhui usein puhelimessa. Kuulin kun hän jutteli huonetovereistaan ja sanoi että täällä on semmoinen samanikäinen  kuon hän. No siinä sitten aloin soittamaan kotiin ja sanoin että pitää herättää pojat kouluun. Se nuori tyttö katsoi ihmeissään ja kysyi että mitäh? Onko sulla LAPSIA? Kerroin että on , toinen jo yläasteella. No siinä ne taivastelivat sitten asiaa.   Ja näitä asioita sattui melko  usein, oli joskus tosi nolojakin tilanteita. No nyt olen jo vanha ja ryppyinen, ja onhan näitä juttuja hauska muistella, vieläkin naurattaa.

Vierailija
52/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi naapuri sanoi meille, että teillä ei vielä taida olla lapsia. Hieman hämmennyimme ja sanoimme, että lastenlapsia kyllä on ;). Sitä ei sanottu, että lapsenteko ei enää onnistu, kun vaihdevuodet kohta ohi. 

Vierailija
53/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli sairaalassa potilaana ja samassa huoneessa oli nuori nainen jolla kävi paljon vieraita ja puhui usein puhelimessa. Kuulin kun hän jutteli huonetovereistaan ja sanoi että täällä on semmoinen samanikäinen  kuon hän. No siinä sitten aloin soittamaan kotiin ja sanoin että pitää herättää pojat kouluun. Se nuori tyttö katsoi ihmeissään ja kysyi että mitäh? Onko sulla LAPSIA? Kerroin että on , toinen jo yläasteella. No siinä ne taivastelivat sitten asiaa.   Ja näitä asioita sattui melko  usein, oli joskus tosi nolojakin tilanteita. No nyt olen jo vanha ja ryppyinen, ja onhan näitä juttuja hauska muistella, vieläkin naurattaa.

Nuorellakin naisella voi olla jo teini-ikäiset lapset.

-ohis

Vierailija
54/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu tyttäreni siskoksi ja tytär oli tuolloin ehkä 8v 

Vierailija
55/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin silloin 39v

Vierailija
56/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 63. Miesystäväni kaveri luuliminua43-vuotiaaksi...

Vierailija
57/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 63. Miesystäväni kaveri luuli minua 43-vuotiaaksi...

Vierailija
58/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun luultiin minua nuoremman mieheni lapseksi (urheillessa).

Vierailija
59/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerran rouva väitti kivenkovaan etten ole vielä edes 50v.. Syytti että valehtelen.. Olen 60v.  Nuorena harmitti, alkossa kysyivät 30v papareita, aikuisena ei enää harmita, naurattaa välillä.. Ja on kyllä ihan aikuisen muodot aina olleet ettei siitä ole kiinni. 

Vierailija
60/75 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri luuli kymmenen vuotta nuoremmaksi,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi