YTK Työttömyyskassa on ensimmäistä kertaa historiassa ohittanut SAK:n palkansaajajäsenmäärän.
Kommentti: Nyt se sitten tapahtui Loimaan kassa selätti mahtijärjestö SAK:n juuri lakkosyksynä
YTK Työttömyyskassa on ensimmäistä kertaa historiassa ohittanut SAK:n palkansaajajäsenmäärän. Jos vielä JHL:n eroaa SAK:sta, entisestä mahtijärjestöstä tulee lilliputti, arvioi politiikan erikoistoimittaja Timo Haapala.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010018572.html
Kenelle tämä tuli yllätyksenä?
Nykyisin ammattiliitot on liian kalliita,ne ajaa epätasa-arvoa eli mitä isompi palkka niin sitä isommat korotukset, ammattiliitot on demarien "apupuolue"... jne
Samalla voidaan kysyä että miksi persut on duunarien suosikki puolue?
Olen kuulunut itse ytk:hon jo vuosia eikä ole kaduttanut pätkääkään sekä nykyinen hallitus on hyvä.
T:duunari33v
Kommentit (232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nilkki-Haapala on ihan innoissaan.
Joo, kuola valuu fasistifanilla ihraisista suupielistä
Ei kyllä mitenkään edes yritäpeitellä innostustaan. Pois vuorolisät, palkankorotukset ja työntekijöiden kaikki vuosisadan aikana saadut edut.
Kaikki leikkaukset lähtevät yrityksiltä.
Hiukset leikataan itse ja laitetaan kiinni ponnarille, letille tai nutturalle.
Eväät töihin.
Ja töissä ollessa rahat säästöön työttömyysajan ruokaan, koska ansiosidonnaista ei enää kerry.
Onneksi olen ostanut kirpputorilta paljon vaatteita viimeisen 10 vuoden aikana, ne riittävät seuraavat 30 vuotta.
Noin 60000 ihmistä kuolee vuodessa ja asiakkaat senkun vähenevät.
Vierailija kirjoitti:
"Irtisanomissuojan heikentäminen.
Työntekijät ovat ikuisella koeajalla.
Alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta. Vanhaa työntekijää ei enää tarvitsisi ottaa uudestaan palkkalistoille samoihin tai samankaltaisiin tehtäviin, vaikka yrityksen taloudellinen tilanne kohenisi nopeasti.
https://www.pam.fi/artikkelit/hallitusohjelma-nakertaa-työntekijän-turv…
Minusta tämä on järkevää. Ei työntekijän suoja saa olla sellainen, että kuka tahansa motivaatio- tai osaamispulainen tapaus on pakko ottaa palkkalistoille loisimaan muiden työntekijöiden kustannuksella. Kyllä yritys palkkaa työntekijöitä silloin kun se työntekijöitä tarvitsee, ja jos olet tehnyt siellä hyvää työtä aiemmin niin sinut palkataan ilomielin takaisin heti kun se on taloudellisesti mahdollista. Tuttu hyvä työntekijä on aina etusijalla tuntemattomaan hakijaan nähden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Irtisanomissuojan heikentäminen.
Työntekijät ovat ikuisella koeajalla.
Alle 50 hengen yrityksillä ja yhteisöllä ei ole enää takaisinottovelvoitetta. Vanhaa työntekijää ei enää tarvitsisi ottaa uudestaan palkkalistoille samoihin tai samankaltaisiin tehtäviin, vaikka yrityksen taloudellinen tilanne kohenisi nopeasti.
https://www.pam.fi/artikkelit/hallitusohjelma-nakertaa-työntekijän-turv…
Minusta tämä on järkevää. Ei työntekijän suoja saa olla sellainen, että kuka tahansa motivaatio- tai osaamispulainen tapaus on pakko ottaa palkkalistoille loisimaan muiden työntekijöiden kustannuksella. Kyllä yritys palkkaa työntekijöitä silloin kun se työntekijöitä tarvitsee, ja jos olet tehnyt siellä hyvää työtä aiemmin niin sinut palkataan ilomielin takaisin heti kun se on taloudellisesti mahdollista. Tuttu hyvä työntekijä on aina etusij
Irtisanomissuojaa heikennetään myös valtion ja kaupungin työntekijöitä ja nuo paikat on määräaikaisia täynnä.
Ja saa tehdä jatkossa vuoden työsopimuksia ilman perustetta.
Tämä on niin ristiriidassa sen kanssa että työelämässä uuvutaan ja mt eläkeläisiä on lisääntyvissä määrin.
Jos joku ajattelee, että työelämä paranee liittojen poistumisen myötä, niin aika fantasiamaailmassa elää. Aika yksin olet jatkossa, ei ole edes tes:iä turvana.
Vierailija kirjoitti:
Ansiosidonnaista huononnetaan niin ihmiset eroavat liitoista ja silloin saa poistaa vuorolisät. Liitot voivat toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. EK on halunnut poistaa vuorolisät jo pitkään.
Ytk on työnantajien perustama, se ei aja palkankorotuksia jne.
Olen neuvotellut jo vuosia palkkani työnantajan kanssa ihan yksin. Niin kuin aikuinen ihminen. Hyvin on mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Kohta ei tarvita painavaa syytä irtisanomiseen vaan riittää myöhästyminen tai virhe työtehtävässä.
Voisiko ministerin ja pääministerinkin erottaa samalla perusteella?
Valtiolta ja kaupungilta ollaan leikkaamassa palkkarahoja joten ihan ok, että voi irtisanoa ne joille on kertynyt 15 vuoden lomat ja lisät.
Vierailija kirjoitti:
Valtiolta ja kaupungilta ollaan leikkaamassa palkkarahoja joten ihan ok, että voi irtisanoa ne joille on kertynyt 15 vuoden lomat ja lisät.
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite julkisen yksikköön ja lisäksi on noita työmarkkinatukitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen tulee työvelvoite julkisen yksikköön ja lisäksi on noita työmarkkinatukitöitä.
Työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä ei pysty kyllä ostamaan Espanjan matkaa.
Juutalainen on osannut pelata korttinsa hyvin. Peiliin saa myös katsoa ay-liike, , joka on jäänyt menneisyyteen, ei mitään uusia ideoita, ei mitään luovuuta, ei mitään vaistojen varmuutta ole enää nähty vuosikymmeniin, sellainen liike saa kuolla pois, jotain uutta sitten tilalle.
Mitäs kun siellä firmassa missä kaikki ytk-kassalaisia pomo ilmoittaa, että lauantait on tästä lähtien työpäiviä. Saatte pitää tunnit vapaana joskus kun on hiljaista?
Vierailija kirjoitti:
Loimaan kassa on perustajan mukaan laitettu pystyyn juuri siksi, että ammattiliitot saataisiin kaadettua.
Näköjään tavoite on lähellä, nykyhallituksen avulla. En vaan tajua, että miten työntekijät voi olla niin tyhmiä, että myyvät työntekijän oikeudet muutamasta eurosta.
Minä en ole koskaan kuulunut liittoihin, koska mielestäni on epäoikeudenmukaista että liitot ajavat ansiosidonnaisen piirissä oleville johdonmukaisesti parempia etuja ja pyrkivät kurjistamaan niiden oloja jotka eivät ansiosidonnaiselle syystä tai toisesta pääse. Siis heikoimmin pärjäävien työläisten etuja ei ajeta vaan päin vastoin. Luodaan esim. tällaisia sääntöjä: aina kun perusturvan tasoa korotetaan, ansiosidonnaisen tasoa on korotettava enemmän. Ei siis suhteellisesti yhtä paljon, vaan enemmän, jotta saadaan lisää kiilaa iskettyä alaluokan ja keskiluokan väliin.
Minä en hyväksy sitä että SDP esiintyy muka työläisten ja heikompiosaisten puolustajana, mutta käytännössä toimii täysin päin vastoin. Minun rahoillani ei ole onneksi koskaan rahoitettu tätä kaksinaamaista itsekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loimaan kassa on perustajan mukaan laitettu pystyyn juuri siksi, että ammattiliitot saataisiin kaadettua.
Näköjään tavoite on lähellä, nykyhallituksen avulla. En vaan tajua, että miten työntekijät voi olla niin tyhmiä, että myyvät työntekijän oikeudet muutamasta eurosta.
Minä en ole koskaan kuulunut liittoihin, koska mielestäni on epäoikeudenmukaista että liitot ajavat ansiosidonnaisen piirissä oleville johdonmukaisesti parempia etuja ja pyrkivät kurjistamaan niiden oloja jotka eivät ansiosidonnaiselle syystä tai toisesta pääse. Siis heikoimmin pärjäävien työläisten etuja ei ajeta vaan päin vastoin. Luodaan esim. tällaisia sääntöjä: aina kun perusturvan tasoa korotetaan, ansiosidonnaisen tasoa on korotettava enemmän. Ei siis suhteellisesti yhtä paljon, vaan enemmän, jotta saadaan lisää kiilaa iskettyä alaluokan ja keskiluokan väliin.
Mi
Kuka tahansa voi liittyä kassaan tai liittoon ja maksa joka kuukausi itselleen ansiosidonnaista.
Laiskuutta, jos ei sen vertaa viitsi.
Oletteko tyytyväisiä, että tänä talvena ei saa sähkötukea eikä verovähennystä sähkölaskuun.
On luvattu noita pakkasia.
Toki sähkölämmittys on oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kun siellä firmassa missä kaikki ytk-kassalaisia pomo ilmoittaa, että lauantait on tästä lähtien työpäiviä. Saatte pitää tunnit vapaana joskus kun on hiljaista?
Etsin uuden työpaikan jossa on vapaat lauantait, jos se on minulle tärkeää. Vai ehdotatko, että yritys ei saa alkaa olla avoinna/toiminnassa lauantaisin vaikka se olisi yrityksen pärjäämisen kannalta tärkeää, vain siksi että työntekijät eivät tykkää?
Työntekijöiden palkat ja edut ovat kiinni sen yrityksen pärjäämisestä.
Jos laitatte aurinkopaneelit niin muistakaa kysyä lupa rakennusvalvonnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsin uuden työpaikan jossa on vapaat lauantait, jos se on minulle tärkeää. Vai ehdotatko, että yritys ei saa alkaa olla avoinna/toiminnassa lauantaisin vaikka se olisi yrityksen pärjäämisen kannalta tärkeää, vain siksi että työntekijät eivät tykkää?
Työntekijöiden palkat ja edut ovat kiinni sen yrityksen pärjäämisestä.
Etsit. Hakijoita on satoja ja osa-aikatyöstä lähtee soviteltu päiväraha ja asumistuet.
Yksinhuoltajalta leikataan 400 kuukaudessa.
Mun mielestä tuo 400 kuukaudessa on paljon rahaa mikä yksinhuoltajalta leikataan.
Hallitus kannustaa kokoaikatyöhön.
Tosin kaupan alalla on kysytty lisätunteja 3 kuukauden välein, se on ollut edellytys sovitellun päivärahan saamiselle.
YTK antaa minun pitää enemmän ansaisemistani rahoista. En itke, vaikka SAK:n herrojen palkkoja jouduttaisiin laskemaan, kun euron eivät mene tuolle taholle.