Hienoin ammatti/koulutus miehellä?
No niin. Antakaapa tulla mielipiteitä, mitkä koulutukset tai ammatit naisten silmissä ovat miehillä arvostettuja ja ihailtuja?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Hienoja ammatteja olis kirjailija ja filosofi, (joilla toivottavasti olisi joku kuukausipalkkainen duuni johon voivat palata kun rahat loppuu).
Millainen ammatti on filosofi? Sama kuin tutkija?
Sellainen, joka on täyttänyt hänen unelmansa ja hän nauttii sen työn tekemisestä ja saa siitä voimaa sen sijaan, että se kuluttaisi hänet puhki. Plussana, jos on joku eettisesti hyvä ammatti, kuten suojelubiologi tms.
Ap kysyy ja vastaa itselleen 100 kertaa dippainssi. Ei yhtään läpinäkyvää. Varsinkaan kun kukaan nainen ei pidä DI koulutusta mitenkään hottina, paitsi ehkä jos itelläkin on.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan DI tai amk-insinööri tulee pääsääntöisesti joka päivä kotiin, hoitaa kotiaskareet, vie lapset puolestasi tarhaan jne ja osallistuu arkeen. Lapsistakin tulee älykkäitä ja lahjakkaita, kun iskäkin on.
Ei pidä paikkaansa. Mun faija on DI ja musta tuli ihan lapanen joka menee sieltä mistä aita on matalin. Käyn amisduunissa ja viikonloput menee ryypiskellessä
Mies on kirurgi. Hän tekee työtä, jolla on merkitys toisten terveyteen. Palkkakin on hyvä, mutta sen vastineeksi hän on aina valmiina lähtöön, kun tarve tulee. Joskus on lähtenyt saunan lauteiltakin kesken saunomisen.
Lääkärinä olen huomannut että miespuolisten lääkäreiden ympärillä pyörii lauma naisia riippumatta siitä millaisia he muuten ovat. Oma puoliso ei ole lääkäri ja lemppasin yhden lääkärimiehen hänen takiaan :D Sekin lääkärimies meni kuin kuumille kiville
Minä vastaisin raksamies tms. Pidän miehistä, jotka osaavat tehdä jotain käsillään.
Silmä tarttuu mieheen, joka osaa tehdä jotakin käsillään: veneenrakentaja, huonekalurestauroija, puuseppä, kelloseppä, miksei ihan tavallinen raksamieskin jos on ammatistaan ja osaamisestaan ylpeä.
Itse usein ihastun sosiaali- ja terveysalalla työskenteleviin miehiin, kun jotenkin ajattelen, että lastenkodissa tai vammaisten lasten parissa tai ambulanssissa työskentelevät miehet olisivat jotenkin lämpimiä, viisaita, elämänarvoiltaan samaa kastia kuin minä.... Paria tapailtuani täytyy sanoa, että pieleen menee. Tosi kyynistä porukkaa ja suuri osa töissä sen takia, että alalla on varma työllistyminen ja sinne helppo päästä (esim. lähihoitajat, ensihoitajat vähän eri juttu).