Naiset tulkitsevat tavalliset arjen vuorovaikutus tilanteet ahdisteluksi?
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kokisit asian ahdisteluna toisen miehen tehdessä niin sinulle, nainen kokee sen ahdisteluna sinun tekemänäsi.
Tervepäiset miehet ovat naisten seurassa yhtä rennosti kuin ennenkin ja tekevät aloitteitakin entiseen malliin. He ymmärtävät eron.
No periaatteessa ihan hyvä nyrkkisääntö. Ainut vain, että vielä tänäkin päivänä jotkut oikein kehuskelevat miten suvaitsevat kaikki ihmiset "kunhan eivät tule minua iskemään". Mikä tietysti kertoo jo suoraan, että eivät suvaitse, jos kerran eri sukupuolen iskuyritykset ovat eri asia. Ja nyt puhutaan ihan kohteliaista lähestymisistä, mihin voi vastata ystävällisen kiitos mutta ei kiitoksen ja yritys jää siihen.
Mutta vaikea asia. Tyhjässä bussissa viereen istumisen voi hyvällä syyllä tulkita ahdisteluksi, täydessä ei. Kaikki niin riippuu tilanteesta.
Ketjussa ei ole vielä puhuttu siitä, että ahdistelua voi yhtä hyvin tapahtua myös saman sukupuolen välillä oikeastikin. Jos epätoivottua lähestymistä itsepintaisesti jatketaan, on kyseessä aina stressaava tilanne, riippumatta tekijästä. Uhka tulee siitä toisen rajojen kunnioittamattomuudesta. Olen naisena kohdannut ahdistelua myös naisilta. Joskin vähemmän. Jos ei uskota torjuntaa tai rikotaan fyysinen koskemattomuus, tilanne on kuitenkin yhtä ahdistava tunnetasolla. Ja luo hämmennystä ja pelkoa, vaikkei fyysinen kokoero olisi niin suuri. En toivo vieraan ihmisen koskevan intiimejä kehoni osia pyytämättä, arvioivan ulkonäköäni tai sivuuttavan tunteitani ja toiveitani ne ilmaistuani.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on neuroottisia ja ahdistuu helpommin kuin miehet ja miehet ei tätä aina tajua. Koska miehet ei ahdistu vähän kaikesta ja usein ihan muuten vaan.
Miehet ei tätä aina tajua? Eli vika on miehissä!!!
Eikö miesten sais elää vaan omassa rauhassaan? Nykyään miesten läsnäolo koetaan ahdistavaksi. Voiko mies enää kävellä puistossa hoitaen omia asioistaan ilman, että naiset kokee ahdistuneeksi?
Vierailija kirjoitti:
Käteni koskettaa kassaneihin kättä, kun maksan ostokseni käteisellä. Kassaneidin näkökulmasta se on mikroaggressio, mutta minulle se on puhdasta nautintoa. T: setämies
Se että tuollainen koskettelu on laillista on osoitus siitä että patriarkaalinen yhteiskunta ei ole kadonnut mihinkään.
Kyllä tosiaan on selkeämpää että tästä eteenpäin naiset tekevät aloitteen jos etsivät esimerkiksi parisuhdetta. Ihmiskunta tosin ajan mittaan lakkaa olemasta jos tähän mennään mutta ei ole sitten sitä ahdistelua joten varmaan hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tosiaan on selkeämpää että tästä eteenpäin naiset tekevät aloitteen jos etsivät esimerkiksi parisuhdetta. Ihmiskunta tosin ajan mittaan lakkaa olemasta jos tähän mennään mutta ei ole sitten sitä ahdistelua joten varmaan hyvä niin.
Entä jos niitä aloitteita tekisi fiksummin? Toisen koskettelun ja alatyylinen puheet kun jätät pois, niin olet jo voiton puolella. Miksei naiselle voi puhua kuin tavalliselle ihmiselle? Toki jos kohtaat ylipäänsä ihmisiä aloittaen mahdolliselta uudelta asiakkaala kalun pituudesta kyselemällä, niin kyse ei ole aloitteiden asiattomuus vaan ongelma on peruskäytöstavoissasi.
Oikein ihanneketju katkerille velavanhapiioille! Saa homotella koko rahan edestä ja ladella alkeellisimpia feministien ja uhriutujien latteuksia😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä koskettelet arjessa? Ei naisia saa kosketella.
Ei miehiäkään. Yhtään sen paremmin.
No, minusta taas on kiva jos joku koskettaa hartiaa tai käsivartta keskustelun lomassa. Moni nainen tekee sitä vaikka naurunremakan tai empatian osoittamisen hetkellä. Itse en uskalla ja koenkin olevani vähän estoinen. Enkä oikein pidä ajatuksesta, ettei kukaan enää uskaltaisi koskettaa ketään ei-seksuaalisesti väärinymmärrysten pelossa.
Ei tuossa ole ongelmana pelkästään mikään seksuaalissävyitteinen asia, vaan ihmisillä yksinkertaisesti on kehollinen itsemääräämisoikeus. Monet eivät pidä koskettelusta ylipäätään, etkä voi toista kuulostelematta tietää, onko henkilö esimerkiksi kohdannut väkivaltaa, muuta traumaa tai omaa jotain herkkyyksiä, jolloin kokee koskettelun epämiellyttävänä tai ahdistavana. Älä koske ihmisiä pyytämättä, tuntematta heidän preferenssejä, piste. Väärinymmärryksen pelko on ihan hyvä ohjenuora. Vaikket tarkoittaisi pahaa, voi toinen sen kokea sen ikävänä. Turha riski ja itsekäs sellainen.
Naiset vaativat miestä tekemään aloitteen mutta sitten valittavat kun joku mies joka ei ulkonäöllisesti miellytä tulee kehumaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin ehdottaminen kadulla tuntemattomalle naiselle on seksuaalista ahdistelua jos tämä on vaikea ymmärtää. Myös nenänsä laittaminen naisen niskaan kassajonossa, haarojen välin kouriminen ja kaikenlainen puristelu jota teette on ahdistelua. Ja seuraavalla kerralla kun joku mies kadulla pyytää minua hymyilemään niin minä otan proteesin pois suusta ja todellakin hymyilen niin että sitä ei tee enää ikinä mieli vaatia.
Harvemmin kai noita tapahtuu oikeassa elämässä?
Kuinka kertoa ettet ole nainen kertomatta ettet ole nainen.
Vierailija kirjoitti:
Voit puhua naisille koskettelematta kättä,selkää tai hiuksia ap.
Eikös se Aki R. toiminut juuri näin ja silti syytetään ahdistelusta.
Itse odotan nykyään että nainen tekee sen aloitteen en uskalla enää sanoa mitään naisille kun kaikki ne loukkaantuu turhasta
Ette pystyisi elämään päivääkään eteläisessä Euroopassa jossa on normaalia kosketella työkaveria ja se on positiivinen osoitus yhteishengestä.
Vierailija kirjoitti:
Ette pystyisi elämään päivääkään eteläisessä Euroopassa jossa on normaalia kosketella työkaveria ja se on positiivinen osoitus yhteishengestä.
Tämä. Eräs ranskalainen asiakkaani haluaa aina antaa poskisuudelmat mikä on mielestäni ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset vaativat miestä tekemään aloitteen mutta sitten valittavat kun joku mies joka ei ulkonäöllisesti miellytä tulee kehumaan sitä.
Ei, me emme valita siitä, että ruma mies yrittää iskeä. Me valitamme siitä, että rumilus ei usko kun sanotaan ei, vaan käy kiinni, kommentoi ulkonäköämme, seurailee, yrittää rai s ka ta.
Auttaako miehiä yhtään ajatus, että suhtautuisitte naisiin ihan kuin ihmisiin? Samalla tavalla kuin omaan siskoon, äitiin tai sukulaiseen? Jos on siis kysymys työstä tai asiakaspalvelukontaktista. Ei mitään ihmeellistä silmän pyörittelyitä, ei kähmintää, ei ärsyttäviä alapääjuttuja - ei siis mitään typerää ja ylimääräistä. Pidätte vaan kirkkaana mielessä, että kohtaatte ihmisen. Saman arvoisen, samanlaisen, arvostettavan ihmisen.
En ollenkaan tajua, mikä tässä voi olla niin haastavaa ydinfysiikkaa, että pieni prosentti miehistä ei tätä ollenkaan halua ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin ehdottaminen kadulla tuntemattomalle naiselle on seksuaalista ahdistelua jos tämä on vaikea ymmärtää. Myös nenänsä laittaminen naisen niskaan kassajonossa, haarojen välin kouriminen ja kaikenlainen puristelu jota teette on ahdistelua. Ja seuraavalla kerralla kun joku mies kadulla pyytää minua hymyilemään niin minä otan proteesin pois suusta ja todellakin hymyilen niin että sitä ei tee enää ikinä mieli vaatia.
Harvemmin kai noita tapahtuu oikeassa elämässä?
Kuinka kertoa ettet ole nainen kertomatta ettet ole nainen.
Homottele taas välillä!
Vierailija kirjoitti:
Käteni koskettaa kassaneihin kättä, kun maksan ostokseni käteisellä. Kassaneidin näkökulmasta se on mikroaggressio, mutta minulle se on puhdasta nautintoa. T: setämies
siis mikä ihmisessä on vialla, että hän saa nautintoa toisen ihmisen puistatuksesta? Ei ole ihan normaalia. Yleensä ihmiset pitävät siitä, että tykkääminennon vastavuoroista.
Tottakai ne lääppijät suuttuu, koska eivät vain osaa. Tekevät naisen olon epämukavaksi ja sitten alkaa uhriutuminen ja ulina "kun kaikki on muka ahdistelua".
Mutta toisaalta, tehkää mitä lystää niin nainen näkee heti, mitä olette miehiänne. Tuskin ahdistelijasta hyvää kumppania saa, missään mielessä.
Mitä itse tykkäisitte, jos joku homomies tulisi kourimaan, ihan vitsillä toki?
Olen niin onnellinen,että elin nuoruusvuoteni 80-luvulla,meno oli rennompaa,eikä ollut kaikenmaailman nillittäjiä.
Siis minä kyllä kerron, jos koen tulleeni ahdistelluksi. Onko teillä niin huono itsetunto, ettette kestä palautetta? Mikä siinä on ongelma, jos toinen sanoo, ettei kosketus tai edes puhe tunnu mukavalta?
Kysyn vielä selkeämmin: pitäisikö minun tuntea epämukavuutta ja jopa pelkoa ihan siksi, että mies saisi tehdä mitä haluaa?