Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi on rasittava, minä olen väsynyt

Vierailija
26.11.2023 |

Miten jaksatte, kun töiden jälkeen vastassa on väsynyt kitisevä ja lopulta ihan itkuhuutava 10-vuotias, joka on koko työpäiväsi ajan kotona katsellut puhelinta tai pelannut tietokoneella? Kun ei meinaa tässä saada edes ruokaa laitettua, lapsi tekee kaikki rasittavimmat huutonsa ja temppunsa, ja mun ketutus ja väsymys on sitä luokkaa, että kaipaisin vain yksin olemista ja hiljaisuutta. Mihinkään tv:n tai puhelimen ääreen lasta on turha yrittää tuosta saada, hänellä on selvästi jo yliannos ruudun tuijottamista tältä päivältä. En kaipaa lapsenkasvatusohjeita, vaan akuutteja vinkkejä siihen miten jaksaisin tämän hetken nyt, ja ruuanlaiton, ja nämä tunnit ennen nukkumaanmenoa järjissäni. Kiitos jo etukäteen.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mll saattaisi saada lapsenhoitoapua, ehkä joku sukulaisnuorukainen? Saisi vähän rahaa tienattua samalla..

Miettisin kyllä myös työpaikkaa ja tarvittaessa muutoksia siihen. Varsinkin jos olet yh ja lapsi joutuu tosiaan olemaan yksin koko päivän.

Auttaisi myös sun väsymykseen.

Vierailija
42/50 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotias itkuhuutaa vain siksi, että on ollut työpäivän ajan yksin kotona? Löytyyhän siltä jo diagnoosi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis päivitys vielä tähän eiliseen aloitukseeni: lapsi oli nälkäinen, minä olin väsynyt. Kaikki oli hyvin kunhan saimme syötyä. Vietimme mukavan illan. Vaikeita olivat vain ne minuutit ruokaa lämmitäessäni, silloin myös kirjoitin tänne viestiä. Kiitos muutamasta empaattisesta vastauksesta! Kaikki on ihan hyvin elämässämme, eilen oli vaan nälkä ja väsy!

Vierailija
44/50 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten häiriintynyt ihminen ehdottaa toiselle vanhemmalle, joka kertoo töissäkäymisen ja perheen yhdistämisen vaikeudesta, 10-vuotiaaseen lapseen kohdistuvaa ruumiillista kurittamista? Edes puolitosissaan?

10-vuotias lapsi on ala-asteella neljännellä luokalla. Siis ihan pieni. Sen ikäinen haluaa vielä käydä vanhemman kanssa uimahallissa, pulkkamäessä, puistossa, retkellä, pyöräilemässä, luistelemassa tsm. 

Kyseinen äiti on ilmeisesti tullut töistä. Lapsi on ollut ikävissään ja sen vuoksi reagoi kiukuttelemalla. Ei lasta silloin rangasta, vaan hänelle annetaan aikaa, huomiota, hellyyttä, yhteistä tekemistä ym. Ihan ensin jotain syömistä molemmille. Ruoka kannattaa toki tehdä etukäteen, ettei tarvitse nälkäisenä kokata. 

Ja kuka jaksaa työpäivän jälkeen edes tehdä ruokaa?

10-vuotias lapsi ei ole ihan pieni. Tiedät sen itsekin. Lisäksi kiukuttelusta ei kuulu palkita hellyydellä ja yhteisellä tekemisellä.

Vaikutat olevan yhtä haitallinen kasvattaja kuin ne remmin ehdottelijat.

Vierailija
45/50 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysy enää koskaan täältä apua mihinkään, sen tästä ainakin oppi. En tiedä mikä epätoivon hetki eilen iski, mitä tukea huonoon hetkeen oikein kuvittelin täältä saavani.

Vierailija
46/50 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kysy enää koskaan täältä apua mihinkään, sen tästä ainakin oppi. En tiedä mikä epätoivon hetki eilen iski, mitä tukea huonoon hetkeen oikein kuvittelin täältä saavani.

Kaikki normaali lapsiperhekeskustelu on Facessa nykyään. Esim. Poikien äidit.

Vierailija
47/50 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat välillä hankalia ja ovat sitä ihan tahallaan. Muistan omista kokemuksista, että sitä itse oli pitänyt toista aina pienempänä, kuin olikaan ja silloin se tenava käyttäytyykin niin. Vaadi kunnon käytöstä, mutta älä tee sitä silloin, kun lapsi ei kykene vastaanottamaan etkä itsekään jaksa olla hellä, mutta asiallinen.

Kyllä se siitä

Vierailija
48/50 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä keinoja ihmisillä oikeesti on itsensä psyykkaamiseen, kun tollanen vähän isompi lapsi heittäytyy tosi hankalaksi? Mä itse yleensä vaan sulkeudun vessaan hengittelemään tai kiroilen yksinäni hetken jossain sivummalla. Ihan erilaista haastavuudeltaan tollasen isomman lapsen hajoilu verrattuna vauvojen ja taaperoiden itkuihin.

Vierailija
49/50 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heivaa mukula pihalle muutamaksi tunniksi jäähtymään. Ja puhelin pois ja tietokoneeseen salasana seuraaviksi pariksi viikoksi vähintään.

Siis miksi sitä lasta pitää mielivaltaisesti rääkätä, koska äitiä väsyttää? Tällä palstalla on kyllä ihan ihmeellisen sadistisia ja sekopäisiä kasvatusohjeita. Älkää hankkiko lapsia, jos ette pidä lapsista.

Vierailija
50/50 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää tunteko syyllisyyttä, vaan syyllistäkää lapsianne.

Syyllistämisestä sairastuu. Omaa pahaa oloa ei kannata oksentaa toisten päälle sillä verukkeella, että sukka on jäänyt vaikka aamulla lattialle, tai yleistämällä aina sinä ja et koskaan...

Lannistetut lapset on surullisia ja lakonisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän