Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoksijat: mitkä parhaimmaksi todetut housut talvijuoksuuun? Mitä käytät?

Vierailija
26.11.2023 |

Gallup

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talvella ei juosta. 

Kovimmat juoksee talvellakin.

Taajama-alueilla on ryhmiä, jotka juoksee kovilla pakkasilla ilman paitaa. Se parantaa vastustuskykyä ja lisää kylmänsietoa.

Elimistö voimistuu. Näistä kovista juoksijoista on aina silloin tällöin seiskalehdessä ja seurassakin juttua ja haastattelua että mikä ihme porukka se tämä oikein on, kun talvella juoksee alastomina puolimaratooneja.

Näitä ei kaupunkilaiset osaa. Ei riitä kantti heillä.

Muistan artikkelin jossa paidaton talvijuoksija juoksi kaksi lannotesäkkiä olkapäillään kuuden kilometrin lenkin. Yhteensä 20kg ylipainoa säkkien kanssa. Pakkasta oli -20 astetta. Kovia tyyppejä ja haluavat näyttää muille kovuutensa.

Vierailija
42/51 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

(talvi)Juoksutrikoot joissa pehmeä vuori. Päällä löysät ohuet tuulihousut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee nollakeleille saakka perusjuoksutrikoilla, siitä eteenpäin jonnekin -5/-8 saakka talvijuoksutrikoot eli se vähän paksumpi fleecevuorinen. Tuosta eteenpäin -15 asteeseen saakka craftin hiihtohousut, jos on tuulista niin lisäksi alle ohut merinovillakerros. Vaikka palelenkin herkästi, niin juostessa yleensä liikaa vaatetta on tukalampi. Yritän ajatella vaatetuksen sillä vanhalla ajatuksella, että juostessa pukeutuminen kannattaa ajatella siten, kuinka pukeutuisit normaalitilanteessa 10 astetta lämpimämpään keliin. Itselläni tuo "kaava" toimii ja alkulenkistä saakin ennemmin olla hetken kylmä.

Vierailija
44/51 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksuun ei housuja tarvi.

Vierailija
45/51 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvitrikoot paksumpaa kangasta. Noilla olen mennyt kylmimmillään -14 asteessa. Reidet toki on sitten hitusen kylmillään lenkin jälkeen, joten ihan kylmimmillä säillä voisi kokeilla jotain pyöräilyshortseja trikoiden alle. Enempää pukeutumista ei kyllä pysty, juoksusta ei tule mitään jos on liian lämpimästi päällä.

Vierailija
46/51 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löflerin ohuesti vuoratut trikoot. Olivat muka tosi kalliit kun aikoinaan ostin ne (olisko maksanut 150€ tms), mutta olen käyttänyt noita nyt 15 vuotta paitsi talvijuoksussa niin myös hiihdossa, syksyllä pyöräillessä, lasketellessa kovalla pakkasella kuorihousujen alla jne. Edelleen ovat ihan hyvässä kunnossa. Nuo on kai varsinaisesti pyöräilyyn tarkoitetut. 

Samoin ohuet merinovillaiset alusasut voi olla myös ihan toimivia jonkun tuulta pitävän housun alla, mutta tuo Löfflerin trikoot on ihan luottovaruste ja ehdottomasti kovan hintansa arvoiset.

Kannattaa valita sellainen malli jossa on korkea selkäosa.

Vierailija
47/51 |
28.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alimmaisena Niken kylmille ilmoille tarkotettu juoksukerrasto tai merinovillakerrasto. Jos on oikein kylmä tai juoksen vain lyhyen laitan väliin merinovillaiset ohuet kollarit ja hupparin. Päälle craftin hiihtohousut ja kevyt untuvatakki. Päässä juoksupipo tai merinovillainen panta riippuen lämpötilasta. Hanskat on aina ohuet, koska kädet on ainoa paikka jolle tulee talvella kuuma. Muuten palelen usein jopa juostessa. 

Vierailija
48/51 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/51 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt ***lauta että asiallista keskustelua tullaan häiriköimään.

Talvijuoksuun tietenkin talvijuoksutrikoot. Eri merkkejä on, mulla muistaakseni dhb. Alle tarv. merinovillaset pitkät, ja sukkina lasketteluun tarkoitetut pitkät sukat.

Kenkinä Icebugit. Päähän juoksupipo ja lisäksi kunnon pakksilla villainen commandopipo.

Henk. koht. juoksutakki haastavampi kapitteli, kun ei meinaa oikein löytyä sopivan muttei liian lämmintä.

Naisväelle olen kade kun heillä on lämpimiä juoksuhameita, miehille ei oikein vastaavaa ole, kesäshortsit päällä ei oikein lämmitä.

Vierailija
50/51 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella juoksen merinovillakerrastossa ja -sukissa, löysissä talvijuoksuhousuissa ja kevyesti topatussa talvijuoksutakissa. Nastakengät jalkaan, hanskat käteen ja pipo päähän.

Vierailija
51/51 |
29.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se nyt ***lauta että asiallista keskustelua tullaan häiriköimään.

Talvijuoksuun tietenkin talvijuoksutrikoot. Eri merkkejä on, mulla muistaakseni dhb. Alle tarv. merinovillaset pitkät, ja sukkina lasketteluun tarkoitetut pitkät sukat.

Kenkinä Icebugit. Päähän juoksupipo ja lisäksi kunnon pakksilla villainen commandopipo.

Henk. koht. juoksutakki haastavampi kapitteli, kun ei meinaa oikein löytyä sopivan muttei liian lämmintä.

Naisväelle olen kade kun heillä on lämpimiä juoksuhameita, miehille ei oikein vastaavaa ole, kesäshortsit päällä ei oikein lämmitä.

Miehille ja naisillekin löytyy topattuja shortseja tuohon tarkoitukseen. Esim.

https://www.progearmoto.fi/amoq-heat-insulation-shorts-black.html?gad_s…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan