Juoksijat: mitkä parhaimmaksi todetut housut talvijuoksuuun? Mitä käytät?
Kommentit (51)
No riippuu ihan pakkasesta tietysti juoksun intensiteetistä ja kestosta ja pääseekö suoraan juoksemasta lämpimään. -10 ainakin itse tarvitsen jo viimeistään reisille ekstrapöksyt, alla lämpöä sitovat juoksuhousut.
jos on pakkasia niin toppahousut tai tuulipuvun housut ja jotain lämmintä alle. Vaikka pitkät versarit.
Minne sinulla kiire? Ei kannata kiiruhtaa. Lähde sen verran aikaisin niin kävellen ehdit perille.
Mulla on nyrkkeilijän tyyli juosta. Pompahtelen kuin hyppisin narulla ja kädet on uhmaavasti nyrkissä ikään suojauksessa ja pyörittelen niitä rehvakkaasti edestaas.
Talvipukeutuminen on toppahousut ja päälle alapäätä suojaamaan shortsit. Ihan samalaiset isot shortsit mitä kesällä pidetään mallia sport. Sitten iso huppari jonka alle saa pakkasesta riippuen kolmetkin collegepaidat.
Hengittää hyvin. Tuulipuku ei hengitä ja hiki jää sisuksiin. Sama pätee näihin marvel-tyylisiin trikooasuihin. Talvella tulee alapääongelmia jos ei suojaudu kylmältä.
Mulla on ihan vaan vuorelliset verkkarihousut, niillä pärjää näilläkin pakkasilla. Eiväthän ne kauniit ole, mutta minä juoksenkin aina aamupimeässä. Lisäksi ne takertuvat hikiseen ihoon ja hidastavat menoa, mutta ei treenessä tarvitse joka kerta ennätyksiä juosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ap, ei täällä enää nykyisin saa mitään keskustelua aikaiseksi mistään. Häiriköt, koulukiusaajat, psyykeongelmaiset ja kaikki muutkin epävakaat palstailevat täällä ja tekevät kaiken infon vaihtamisen mahdottomaksi.
Itsellä normaalit juoksuhousut näillä talvikeleillä, mut olen harkinnut toppahameen ostamista siihen päälle reisiä lämmittämään. Eilen oli juoksuhousujen alla puuvillasekoiteshortsit, ja puoli tuntia pystyi hyvin juoksemaan -10 asteen pakkasessa, mutta sitten reisiä ja persettä alkoi paleltaa. Kokeiltu on myös kahdet juoksuhousut päällekkäin, jolloin pohkeillakin oli enempi vaatetta päällä. Pitäis varmaan olla merinovilla-alkkarit tai sitten ihan topatut juoksuhousut, että ei paleltaisi.
TURPA KII 👧🏻HUORA!
Äitis oli! Ja äidinäitis!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan vaan vuorelliset verkkarihousut, niillä pärjää näilläkin pakkasilla. Eiväthän ne kauniit ole, mutta minä juoksenkin aina aamupimeässä. Lisäksi ne takertuvat hikiseen ihoon ja hidastavat menoa, mutta ei treenessä tarvitse joka kerta ennätyksiä juosta.
Ja alla siis bokserit. Yläpäässä hihallinen tekninen urheilupaita, sen päällä t-paita ja pariin pakkasasetteseen saakka hengittävä verkkatakki, kylmemmällä kelillä ohut tuulenpitävä takki. Näillä pärjää tällainen ikämieskin.
En juokse kovalla pakkasella, mutta jos on esim. -5 astetta niin alla normaalit juoksutrikoot, välissä lämpöä pitävät juoksutrikoot ja päällä tuulihousut. Kaikki kolme on siis hyvin joustavia ja niillä on hyvä juosta, vaikka on monta kerrosta vaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Talvella ei juosta.
Kovimmat juoksee talvellakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja alla siis bokserit. Yläpäässä hihallinen tekninen urheilupaita, sen päällä t-paita ja pariin pakkasasetteseen saakka hengittävä verkkatakki, kylmemmällä kelillä ohut tuulenpitävä takki. Näillä pärjää tällainen ikämieskin.
Kamppailuporukoissa ne shortsit laitetaan päällimmäiseksi. Se on sellainen miehekkäämpi tyyli osoittaa olevansa boxer. Ei juosta tavallaan juoksemisen takia vaan haetaan juoksusta myllytystehoa ja lyöntivoimaa.
Käytän Swixin hiihtohousuja, jotka ovat etupuolelta coretex-kangasta. Tarvittaessa alle muita kerroksia, jos on tosi kylmä keli.
Olin tänään ja eilen lenkillä, minulla oli päällä tekniset kerrastotrikoot ja niiden päällä tuulenpitävät talvijuoksuhousut, tekninen t-paita, kevyesti vuorattu talvijuoksupaita, talvijuoksutakki ja sen päällä kevyesti topattu juoksuliivi. Kaulassa oli tuubi huivi ja päässä panta ja sen päällä pipo. Käsissä sormikkaat, jaloissa paksummat sukat ja samat kengät, joita käytän kesälläkin. Kerrospukeutuminen on talvijuoksussa tärkeää. Juoksen myös melko lähellä kotia, jos tulee kuitenkin liian kylmä. Merinovilla olisi varmaan parempi ja lämpimämpi, mutta olen erittäin allerginen villalla.
Juoksussa kannattaa panostaa vain lenkkareihin. Käytännössä ne on vain ne millä on merkitystä.
Kollarit ja alle pitkät kalsarit ja päälle tuulipuvun takki jonka alla on t-paita ja villapaita. itse olen ns. vanhanliiton juoksija ja vierastan äärimmäisyyksiin kireitä juoksuasuja. Mielestäni ne ei kuulu katukuvaan ja antavat ihan liikaa paljasta pintaa.
Sen verran konservatiivi olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvella ei juosta.
Lumimyrskyssä on eeppistä juosta. Pitää olla toppatakki tai tuulitakki että saa vastusta tuulesta. Tuuli jarruttaa ja saa tehdä töitä askeltamisen eteen. Erittäin hyviä kelejä on ja harvinaisia jossa tuuli antaa kunnon vastuksen ja antaa hyvän harjoituksen. Nämä juoksuharjoitukset tehdään tarkoituksella ei trikoissa.
Juoksen hiihtohousuissa, tarvittaessa merinokalsarit alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talvella ei juosta.
Taajama-alueilla on ryhmiä, jotka juoksee kovilla pakkasilla ilman paitaa. Se parantaa vastustuskykyä ja lisää kylmänsietoa.
Elimistö voimistuu. Näistä kovista juoksijoista on aina silloin tällöin seiskalehdessä ja seurassakin juttua ja haastattelua että mikä ihme porukka se tämä oikein on, kun talvella juoksee alastomina puolimaratooneja.
Näitä ei kaupunkilaiset osaa. Ei riitä kantti heillä.
JäätyyKyrpä!!!