Silmälasit maksusitoumuksella?
Millaiset silmälasit maksusitoumuksella saa? Linssit on tietysi halvimmat mahdolliset ilman mitään pinnotteita, mutta mistä kaupasta/kaupoista lasit voi hankkia ja millainen valikoima kehyksiä on tarjolla?
Kommentit (38)
Mun kahden setin kokemuksella sain ttt halvimmat kehykset sekä yksi- että myöhemmin monitehoihin. Eli valikoimaa oli muutamat kehykset. Molemmissa sangat alkaneet heilumaan muutaman kk päästä, koska ruuvit huonolaatuisia ja löystyvät, kengät menevät eli kiristäminen ei auta. Linsseiksi halvimmat ilman pintoja. Maksoin itse pinnoista 100€, koska ovat mielestäni niin oleelliset. Eli hyvää et kelan kautta saa, mutta muuten en olisi saanut minkäänlaisia, joten olen tyytyväinen. Kaksia erillisiä laseja ei ainakaan minun ammatissani pysty käyttämään, koska pitää nähdä lähelle ja kauas, ja työ on hygieniasyistä niin tarkkaa, ettei laseja voi "lääppiä", vaihdella välillä tai säilyttää kaulalla ketjussa tmv.
Väärin, että ensin annetaan vinopino tukia, eikä niillä tarvi menoja kustantaa
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea pitäisi korottaa vähintään kymppitonniin kuussa, jotta kenellekään ei täytyisi maksaa sen lisäksi silmälaseja, reseptilääkkeitä tai mitään muutakaan ylimääräistä vaan jokainen saisi sillä kaikki pakolliset menonsa katettua.
Kelan pitäisi tehostaa kilpailutustaan niin, että toimeentulotuella saisi tasan yhdenlaiset kehykset ja niihin halvimmat mahdolliset linssit. Kehyksistä voisi olla tarjolla eri kokoja erilaisille päille, mutta kehysten malli olisi aina sama. Ne joille ei riitä pelkkä välttämätön näkemisen apuväline vaan jotka tahtoo omiin kasvonpiirteisiin ja muihin mieltymyksiin sopivat kehykset saisi maksaa lasinsa ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Kelan pitäisi tehostaa kilpailutustaan niin, että toimeentulotuella saisi tasan yhdenlaiset kehykset ja niihin halvimmat mahdolliset linssit. Kehyksistä voisi olla tarjolla eri kokoja erilaisille päille, mutta kehysten malli olisi aina sama. Ne joille ei riitä pelkkä välttämätön näkemisen apuväline vaan jotka tahtoo omiin kasvonpiirteisiin ja muihin mieltymyksiin sopivat kehykset saisi maksaa lasinsa ihan itse.
Kehykset voisi olla vaikka neonkeltaiset, jotta kaikkien olisi helppo nähdä ketkä käyttää Kela-laseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea pitäisi korottaa vähintään kymppitonniin kuussa, jotta kenellekään ei täytyisi maksaa sen lisäksi silmälaseja, reseptilääkkeitä tai mitään muutakaan ylimääräistä vaan jokainen saisi sillä kaikki pakolliset menonsa katettua.
onpa sulla tyhmät jutut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onpa sulla tyhmät jutut
Viestini oli vastaus vähintään yhtä tyhmään juttuun.
Saat jotkut varaston perälle unohtuneet 90-luvun muotikehykset. Siis sellaiset jotka on nykyään yhtä tyylikkäitä kuin 90-luvun tuulipuvutkin.
Jo on teillä ala-arvoiset mielipiteet ihmisistä jotka saavat ttt Kelasta. Ei se yleensä tarkoita että ihminen on huvikseen joutunut tilanteeseen, että tarvitsee yhteiskunnan tukea. Ja sillä tuella ei kukaan rikastu, joten kuten vain hengissä pysyy. Ja jos tarvitsee esim. silmälaseja ja paljon lääkkeitä, elämä vaikeutuu lisää. Voi käydä niin, että yht äkkiä joudutte itse avun piiriin, joten miettikää mitä puhutte.
On se kumma juttu, kun sossu maksaa silmälasit. Ja sitten jotkut vielä kehtaa valittaa kuinka joutuu valitsemaan rajallisesta valikoimasta. Matalasti tienaavat joutuvat ihan itse osamaksulla ostamaan kalliit monen sadan euron moniteholasit. Ja tiedän useamman matalaa palkkaa saavaa veronmaksajaa, jotka joutuvat tyytymään markettien muutaman euron silmälaseihin, koska ei yksinkertaisesti ole varaa kävellä sinne nissenille. Ja sitten veronmaksajien rahoilla eläville nuo kustannetaan!
Älä vaan joudu siihen pakko tilaukseen. Osta lasit kun on varaa mutta älä kauppojen kanssa tee minkäänlaista sopimusta.Siinä sitten pakotetaan tilaamaan laseja joka kolmas kk. Ihan tarpeetonta ja kallista.
Vierailija kirjoitti:
Jo on teillä ala-arvoiset mielipiteet ihmisistä jotka saavat ttt Kelasta. Ei se yleensä tarkoita että ihminen on huvikseen joutunut tilanteeseen, että tarvitsee yhteiskunnan tukea. Ja sillä tuella ei kukaan rikastu, joten kuten vain hengissä pysyy. Ja jos tarvitsee esim. silmälaseja ja paljon lääkkeitä, elämä vaikeutuu lisää. Voi käydä niin, että yht äkkiä joudutte itse avun piiriin, joten miettikää mitä puhutte.
Ihan vain tiedoksi, että nykypäivänä moni töissä käyvä tarvitsisi apua maksaakseen silmälasit tai lääkkeet. Kyllä, työssäkäyvällä voi myös olla jatkuvaa lääkitystä vaativa vaiva. Eli ihan turha uhriutua, että vain työttömällä olisi vaikea elämä taloudellisesti. Suomessa on paljon ihmisiä joiden nettopalkka on 1200-1400 euroa kuukaudessa. Eikä heidän silmälasejaan mikään sossu maksa. Ihan kuule joutuvat tokmannilta hakemaan parin euron linssit. Te sossun asiakkaat pääsette sentään maksusitoumustenne kanssa hakemaan lasit ihan oikeasta silmälasiliikkeestä! Eivätkä todellakaan pääse rikastumaan, vaikka kuinka ahkeria olisivat.
Vierailija kirjoitti:
Siis niitäkö saa yhteiskunnan maksamana?
Jos on pienituloinen/vähävarainen tai täysin tuloton niin on todennäköisesti oikeutettu erilaisiin tukiin. Näin asia on ollut jo vaikka kuinka kauan ja tiedät se erittäin hyvin. Kaikessa on kuitenkin rajansa. Esimerkiksi mitään tuhannen euron laseja ei makseta, vaan summa normaalisti on korkeintaan noin satasen luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis niitäkö saa yhteiskunnan maksamana?
joo.ja asuminen myös yhteiskunnan maksama ja koko elämä.huomenna on lähettävä töihin että saadaan maksettua tää täyshoito aikuisille ihmisille.
No voi itku kun sinua nyt harmittaa. Nyyh! Nyyh!
Vierailija kirjoitti:
Heittäydy sitten täysin tukien varaan jos sitä rahaa kerta mielestäsi tungetaan ovista ja ikkunoista. Voit jatkaa nykyistä työtäsi palkatta joten sekään ei ole ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain tiedoksi, että nykypäivänä moni töissä käyvä tarvitsisi apua maksaakseen silmälasit tai lääkkeet. Kyllä, työssäkäyvällä voi myös olla jatkuvaa lääkitystä vaativa vaiva. Eli ihan turha uhriutua, että vain työttömällä olisi vaikea elämä taloudellisesti. Suomessa on paljon ihmisiä joiden nettopalkka on 1200-1400 euroa kuukaudessa. Eikä heidän silmälasejaan mikään sossu maksa. Ihan kuule joutuvat tokmannilta hakemaan parin euron linssit. Te sossun asiakkaat pääsette sentään maksusitoumustenne kanssa hakemaan lasit ihan oikeasta silmälasiliikkeestä! Eivätkä todellakaan pääse rikastumaan, vaikka kuinka ahkeria olisivat.
Älähän voimaannu liikaa vaan pysy totuudessa. Pienituloinen ihminen voi hyvinkin olla oikeutettu tukiin tai vaikka maksusitoumukseen. Eri asia sitten on, jos nettopalkka on pieni liian suuren veroprosentin takia. Silloinhan syy on palkansaajan tyhmyydessä.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma juttu, kun sossu maksaa silmälasit. Ja sitten jotkut vielä kehtaa valittaa kuinka joutuu valitsemaan rajallisesta valikoimasta. Matalasti tienaavat joutuvat ihan itse osamaksulla ostamaan kalliit monen sadan euron moniteholasit. Ja tiedän useamman matalaa palkkaa saavaa veronmaksajaa, jotka joutuvat tyytymään markettien muutaman euron silmälaseihin, koska ei yksinkertaisesti ole varaa kävellä sinne nissenille. Ja sitten veronmaksajien rahoilla eläville nuo kustannetaan!
Miksi pitää sitten hankkia kallista jos siihen ei ole varaa? Työssä käyväkin voi aivan hyvin ostaa halvinta. Ei tukien saajille mitä tahansa makseta vaan rajat ovat aina hyvin matalat suhteessa hintatasoon.
Tälläkin palstalla on jo miljoona kertaa yritetty takoa teidän junttien päähän se fakta, että pienituloiset voivat hyvinkin olla oikeutettuja yhteiskunnan tukiin. On omaa typeryyttä jos sitä mahdollisuutta ei käytä.