Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälasit maksusitoumuksella?

Vierailija
26.11.2023 |

Millaiset silmälasit maksusitoumuksella saa? Linssit on tietysi halvimmat mahdolliset ilman mitään pinnotteita, mutta mistä kaupasta/kaupoista lasit voi hankkia ja millainen valikoima kehyksiä on tarjolla?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monitehoihin kyllä sai ihan asialliset ohennukset ja pinnoitteet. Sangat otin halpavalikoimasta, joten ei tullut lisälaskua. Ei valittamista.

Vierailija
2/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monitehoihin kyllä sai ihan asialliset ohennukset ja pinnoitteet. Sangat otin halpavalikoimasta, joten ei tullut lisälaskua. Ei valittamista.

Vaihtoehtoina taisi olla Instrumentarium ja Nisse. Otin Nisseniltä, koska siellä oli piilolinssitarkastus ilmainen silmälasien ostajille ja koski myös maksusitoumuksen käyttäjiä. Hyvä palvelu oli Jyväskylän Nissenillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain sopimusliikkeitä. Vain niistä määrätyistä. Jos haluat riittävän hyvät lasit, pitää itse maksaa + 100 euroa päälle. Ei sillä maksusitoumuksella saa riittävän hyviä laseja, jos oikeasti on silmissä vikaa ja käyttää laseja paljon. Kannattaa maksaa hyvät pinnoitteet ja myös kehyksistä, jos mitenkään on mahdollista. Ei niistä edullisimmista alle satasen lasien valikoimasta löydy riittävän kestäviä. Tosi harvoin siellä halpisvalikoimassa voi olla, mutta itse hankin aina silmälasit, jota kestää 2-4 vuotta. Ilman pinnotteita ei ole mitään saumaa, että linssit kestäisivät. 

Vierailija
4/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain sopimusliikkeitä. Vain niistä määrätyistä. Jos haluat riittävän hyvät lasit, pitää itse maksaa + 100 euroa päälle. Ei sillä maksusitoumuksella saa riittävän hyviä laseja, jos oikeasti on silmissä vikaa ja käyttää laseja paljon. Kannattaa maksaa hyvät pinnoitteet ja myös kehyksistä, jos mitenkään on mahdollista. Ei niistä edullisimmista alle satasen lasien valikoimasta löydy riittävän kestäviä. Tosi harvoin siellä halpisvalikoimassa voi olla, mutta itse hankin aina silmälasit, jota kestää 2-4 vuotta. Ilman pinnotteita ei ole mitään saumaa, että linssit kestäisivät. 

Ohis, mutten ymmärrä miksi halpislaseja aina haukutaan. Olen itse ostanut Specsaversiltä 29 euron lasit jo monta kertaa, eikä yhdetkään ole hajonnut tai mennyt huonoiksi sen 2-4 vuoden aikana joita olen niitä käyttänyt ennen kuin on tullut aika ostaa uudet. Voimakkuuksia on nyt -7,00 ja -7,50 ja ohentamattomat linssit tuntuu edelleen hyviltä. Ja kuten vahvuuksista voi päätellä, lasit on päässä aina paitsi nukkuessa ja peseytyessä/saunoessa/uidessa.

Vierailija
5/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä saa silmälasit maksusitoumuksella? Mä ostin silmälasit (2-tehot) ja sen jälkeen sain muutaman kympin kelasta.

Vierailija
6/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko miinuksia laseissa oli? Ohennettuja linssejä ei saa automaattisesti monitehoihin vaan Kela maksaa ne silloin kun ne on tarpeen. Eli käytännössä silloin jos laseista tulisi muuten törkeän paksut tai niihin liittyy muita ongelmia.

Vierailija
7/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä saa silmälasit maksusitoumuksella? Mä ostin silmälasit (2-tehot) ja sen jälkeen sain muutaman kympin kelasta.

Se maksusitoumus täytyy pyytää ennen kuin hankkii lasit.

Vierailija
8/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutten ymmärrä miksi halpislaseja aina haukutaan. Olen itse ostanut Specsaversiltä 29 euron lasit jo monta kertaa, eikä yhdetkään ole hajonnut tai mennyt huonoiksi sen 2-4 vuoden aikana joita olen niitä käyttänyt ennen kuin on tullut aika ostaa uudet. Voimakkuuksia on nyt -7,00 j

No varmaan riippuu siitä, millaisissa olosuhteissa laseja käyttää ja kuinka usein joutuu puhdistamaan. Mun pitää puhdistaa lasit linssien puhdistusaineella joka päivä. Muuten lasien pitää kestää monta tuntia helteessä ja myös kovissa pakkasissa. Kokemus on, että ne hyvätkin  + 150 euron tai yli lasit kuluu parissa vuodessa siihen kuntoon, että lasit olisi parempi uusia. 

Vierailija
9/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei saa. Se riippuu vahvuudesta, mutta ei saa pinnoittamatonta peruslinssiä kummempaa. T: optikkoliikkeen työntekijä 

Vierailija
10/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutten ymmärrä miksi halpislaseja aina haukutaan. Olen itse ostanut Specsaversiltä 29 euron lasit jo monta kertaa, eikä yhdetkään ole hajonnut tai mennyt huonoiksi sen 2-4 vuoden aikana joita olen niitä käyttänyt ennen kuin on t

Teen ulkotöitä säällä kuin säällä ja lasit on kestänyt silti hyvin.

Vierailija
11/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikken uskokaan väitteitäisi pinnoitteista niin mulla ja monella muulla on paljonkin valittamista, kun Kela maksaa noin vaan monitehoja tt-tuen saajilla. Kahdet erilliset lasit tulisi melkein aina kalliita monitehoja halvemmaksi. Omilla rahoilla saa ostaa sellaiset lasit kuin tahtoo, mutta kun muut maksaa niin pitäisi tyytyä halvimpaan mahdolliseen ratkaisuun.

Vierailija
12/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nissenille sain. Halvimman kategorian sangat, saa valita muunkin hintasista jos maksaa itse sen 70e yli menevän, kaikki tarvittavat hienosäädöt kuuluu asiaan.

Vierailija
13/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutten ymmärrä miksi halpislaseja aina haukutaan. Olen itse ostanut Specsaversiltä 29 euron lasit jo monta kertaa, eikä yhdetkään ole hajonnut tai mennyt huonoiksi sen 2-4 vuoden aikana joita olen niitä käyttänyt ennen kuin on tullut aika ostaa uudet. Voimakkuuksia on nyt -7,00 j

Ostin joskus harrastelaseiksi Specsaversin 29€ lasit, ilman mitään pinnoitteita, koska ne pinnoitteet eivät kestä kuumaa. Harrastuksessa olen tunteja ahjon lämmössä, eli haasteellinen tilanne. Suojalasit oli vielä silmälasien päällä ja 2 viikossa ne hapislasit oli niin naarmuilla, ettei niistä nähnyt läpi. Nyt kun näkö on enemmän ikänäön puolella, ajattelin seuraavaksi testata pärjäänkö pajalla pelkillä suojalaseilla, niitä kun saa pienillä + arvoilla rautakaupasta.

Vierailija
14/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutten ymmärrä miksi halpislaseja aina haukutaan. Olen itse ostanut Specsaversiltä 29 euron lasit jo monta kertaa, eikä yhdetkään ole hajonnut tai mennyt huonoiksi sen 2-4 vuoden aikana joita olen niitä käyttänyt ennen kuin on tullut aika ostaa uudet. Voimakkuuksia on nyt -7,00 j<<<< Kun henkilöllä on karsastu ,molemissa silmissä eri ja on lii kauko lasit.Tarjoulsesta ei saa kuin pokat halvalla. EI ITSE LINSSEJÄ!Karsastus hionta todella maksaa linsseissä.Ylensä viellä erilainen karsastus kumpikin silmä,

Vierailija
15/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itse,siis maksoin,ja tt-tukea sain myöhemmmin ku lähetin kuitin , en muista paljonko,mutta vähän se oli.

Vierailija
16/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostin joskus harrastelaseiksi Specsaversin 29€ lasit, ilman mitään pinnoitteita, koska ne pinnoitteet eivät kestä kuumaa. Harrastuksessa olen tunteja ahjon lämmössä, eli haasteellinen tilanne. Suojalasit oli vielä silmälasien päällä ja 2 viikossa ne hapislasit oli niin naarmuilla, ettei niistä nähnyt läpi. Nyt kun näkö on enemmän ikänäön puolella, ajattelin seuraavaksi testata pärjäänkö pajalla pelkillä suojalaseilla, niitä kun saa pienillä + arvoilla rautakaupasta.

Eli sulla on joitain todella harvinaisia eritysvaatimuksia laseille? Se ei ole mikään syy haukkua halpislaseja ja kehottaa muita välttämään niitä, koska ne halpislasit riittää normaaliin käyttöön oikein hyvin.

Vierailija
17/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joskus aiemmin vaihtoehtoina oli Nissen ja Instru.

Vierailija
18/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ensin valikoima ja sitten vasta varaa näöntarkastus siihen missä oli parhaat sangat.

Vierailija
19/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis niitäkö saa yhteiskunnan maksamana?

Vierailija
20/38 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis niitäkö saa yhteiskunnan maksamana?

Silmälaseja maksetaan toimeentulotukena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme