Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi ja tinkiminen

Vierailija
26.11.2023 |

Onko normaalikäytäntö, että tori-kaupanteossa tingitään? Mä asetin hinnan omasta mielestäni ihan kohdalleen ja silti tulee pelkkiä tarjouksia, tosi isojakin tinkimisyrityksiä. Onko tämä siis pelin henki? Pitää vissiin nostaa hintaa että on se tinkimisvara sitten siinä jos tinkiminen on vakiotapa toimia

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tinkiminen ei sovi suomalaiseen kaupantekoon. Jos tuote maksaa 10€ niin se maksaa 10€, ota tai jätä. Onko sen takia niin paljon ylihintaista tavaraa torissa kun kaikki jättävät tinkimävaraa? Itse jätän väliin jos se mielestäni 10 euron tavara on myynnissä 15 eurolla, kympin voisin maksaa ja kun kerran hinnaksi on sanottu 15€ niin se on liikaa minulle, en rupea tinkimään vaan jatkan etsintää.

Sama minulla.

En tinkaa koskaan. Jos hinta on liian korkea mielestäni niin siirryn seuraavaan myyjään.

Vierailija
62/66 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iittalan kivilyhdyt ja väri karpalo oli halvemmat Prismassa kun mitä yksikään myi Torissa.

Justiinsa. Jotkut myy Muumimukeja ja Unikkomukeja kalliimmalla kuin kaupassa/nettissä ( siis samaa mukia). Kannattaa vähän tutkiskella hintoja, kun laittaa Toriin.  Joulun aikaa oli kympillä Abc-muumiki Prismassa, niin sitä samaa sitten yritetään myydä 15 eurolla. Sitten sitä mainostetaan suurenakin ihmeenä, että Heljä Liukko Sundströmin tuote on signeerattu, se signeeraus on koneen tekemä eli näin ei mitään suurempaa arvoa ole. Joissakin harvoissa hänen tuotteissaan saattaa olla käsinsigneeraus. Taidan olla nähnyt peräti yhden sellaisen Torissa. Terveisin mummo, joka omistaa yli 700 Arabian/Iittalan/Nuutajärven astiaa. 96 kippoa/kuppia oon myynyt Torissa. Nyt ei enää kauppa käy, kun en suostu postittaamaan. Kauhea homma pakata herkästi särkyviä astioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa osa tinkaajista jotka kehtaa heittää jotain ihan älyttömiä tinkauspyyntöjä. En tietenkään suostu tinkauksiin jos tuote on myynnissä kahdella eri alustalla josta on tullut kyselyä kummassakin ja katsojakertoja monta sataa ja paljon tykkäyksiä. En yleensä edes vastaa noin älyttömiin tinkauksiin. Yleensä on vain ajan kysymys milloin tuote menee sillä isommalla hinnalla. Minulla, toisin kuin monella, ei ole kiire myydä. Olen usein saanut tuotteita myytyä kun ne on olleet pitemmänkin aikaa myynnissä. Joskus esimerkiksi käy niin että pistän syksyllä tuotteen myyntiin, sen sesonki menee ohi mutta keväällä tulee ostaja kun on taas kelit milloin tarvii kevyempää vaatetusta. Jos tuote on vähän käytetty ja virheetön, vaihtoehdot siis ostajalla on joko a) ostaa uusi ja merkkituotteen kohdalla hinnat huitelee pilvissä ellei ole ale ja usein en alestakaan näe merkkituotteita puoli-ilmaiseksi ellei ole joku viimeinen hajakoko b) löytää samaa kokoa oleva käytetty joka voi olla toisinaan haastavaakin, se oman koon löytyminen halvemmalla. Siispä, eikun vain etsimään jos tinkaa ;) Se on minun motto myyjänä.

Vierailija
64/66 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa hintaa pikkaisen yläkanttiin ja kirjoittaa että on tinkausvara tai omaa hintaa saa ehdottaa. Näin minä teen. 

Vierailija
65/66 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkaaminen on ihan normaalia. Normaalia on myös vastata, että ilmoituksessa on myyntihinta kerrottu ja tavaran saa sillä ilmoitetulla hinnalla, ei alemmalla. Kaupat joko syntyy tai ei. Joillekin alle puolen hinnan tarjoajille olen vastaillut ilkeämminkin, mutta ei minulle siitä huonoa omaatuntoa ole tullut. Melkeinpä päinvastoin. Varauspyyntöihin totean aina, että voin pitää sovitun ajan varattuna, mutta yleensä välimyyntivarauksin. Siis se, joka ensimmäisenä lyö rahat näppiin, saa ostaa tuotteen. Ei minulla ole mitään velvollisuutta odotella, että joku kenties joskus tai jouluna tulee hakemaan kamat.

Vierailija
66/66 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupankäynti on nykyään ihan mahdotonta näiden tinkaajien takia. Myyn esim. hyväkuntoista tavaraa 100 eurolla, jonka hinta kaupassa 300e. Sitten joku oman elämänsä huutokauppakeisari tarjoaa ensin 20e, sitten 30e, jne. Todella rasittavaa ja nykyään en vastaa enää näiden viesteihin ollenkaan. Ja jos tarjoavat toridiilillä selvästi alihintaa, niin en hylkää/hyväksi sitä. Siinähän on tinkaajan viimeset pennoset sitten jumissa pari päivää. Pitäisi Torissa olla joku täppä, jonka valitsemalla ei antaisi tinkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän