Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori.fi ja tinkiminen

Vierailija
26.11.2023 |

Onko normaalikäytäntö, että tori-kaupanteossa tingitään? Mä asetin hinnan omasta mielestäni ihan kohdalleen ja silti tulee pelkkiä tarjouksia, tosi isojakin tinkimisyrityksiä. Onko tämä siis pelin henki? Pitää vissiin nostaa hintaa että on se tinkimisvara sitten siinä jos tinkiminen on vakiotapa toimia

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On normaalia. Kyllä mä annan alennusta ja tilanteesta johtuen. Varsinkin jos tuote hintava niin alennusta kannattaa antaa tai jos kysyntää on vähän.

No alennusta kannattaa antaa, jos on ihan hirveä rahapula. Muuten kannattaa odotella ostajaa sillä kohtuuhinnalla.

Minulla on joidenkin tavaroiden kanssa mennyt vuosikin, että ovat lopulta menneet kaupaksi pyytämälläni hinnalla. Onhan niistä tarjottu ihan pilkkahintoja matkan varrella.

Hirvee homma uusia myynti-ilmoitusta vuoden ajan.

Vierailija
22/66 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin puhelimen 300 eurolla ja yksi maksoi koko summa. Silti tuli satasenkin tarjouksia ja 100-200e useita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettaviin tinkauksiin vastaan yleensä naurettavalla hinnan nostolla.

Esim. Ruokaryhmä oli myynnissä 350 eurolla ja innokkain oli tulossa "Heti tänään hakemaan." tarjoamalla 125e. Lupasin tarjota pullakahvit jos tulee heti hakemaan 500 eurolla.

Se tinkaus jäi sitten siihen.

Toki tulee siellä välillä ihan asiallisiakin tarjouksia ja sitten ostajan kanssa tulee käytyä hintakilpaa puolin ja toisin.

Jotkut sitten vaan ilmoittaa että tulisi hakemaan kellonaikaan X ja maksaa tavarasta Y täyden hinnan.

Vierailija
24/66 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ollut pitkään myynnissä, niin usein pyydän alenusta, koska hinta tuntuu olleen aluperinkin liian korkea ja voihan siihen ilmoitukseen aina laittaa "hinta tiukka" tmsp.

Jep jep. Jos myyn harvinaista 1930-luvun lipastoa, ja se on ollut 3 viikkoa torissa, niin onko se mielestäsi jotenkin vanhentunut tai mennyt huonommaksi sillä, että omistettuani itse sen 40 vuotta, se ei mene heti samalla viikolla kaupaksi?

Olen ottanut tavaksi vain linkata antiikista ja vintagesta tinkijöille vastaavan tuotteen ikeasta (joka lastulevyisenä maksaa yleensä vielä enemmän mitä vanhasta aidosta puisesta pyydän).

Vierailija
25/66 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan jo varuilta hintaan "tinkivaran" valmiiksi.

Vierailija
26/66 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useammankin kerran käynyt niin, että tinkaajan vängätessä hintaa ja venkoillessa noudon kanssa, tuote on mennyt täyteen hintaan toiselle joka maksaa täyden hinnan ja hakee ensin. Voi sitä uhriutumista, "olisin minäkin voinut maksaa täyden hinnan jos olisit sanonut". No et kuitenkaan maksanut.

Vierailija
27/66 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas ajattelen että tinkiminen kuuluu nimenomaan fyysisille kirppareille tai toreille/markkinoille joissa perinteisesti maksetaan käteisellä - esim. jos tuote maksaa 12€ ja ostajalla sattuu olemaan vain 10€ seteli, voi hän sen pari euroa tinkiä. Torissa yhä useampi maksaa mobilepaylla, joten sen koko summan näpyttely tuskin on vaivailloista. 

Itse en tinkimisviesteihin vastaa. Ärsyttävimpiä ovat ne, jotka haluavat postituksen ja tinkivät postimaksusta (hei myytkö 30€ posteineen). Joudun kuitenkin postittaessa paketoimaan tuotteen ja viemään tuotteen postiin. Tästä voisi hyvin ottaa 5€ lisämaksun itselleni.

Heti kun saan tämänhetkiset Torissa olevat tuotteeni myytyä, en myy siellä enää yhtään mitään. 😅

Vierailija
28/66 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa mitään jos vastaus on mitä sattuu.

Viimeksi yksi pyysi kuskaamaan 70 kilsan päähän ison pöydän joka ei mahdu edes autooni ja toinen lähettämään kaksimetrisen tekokuusen.

Vierailija
29/66 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On normaalia. Kyllä mä annan alennusta ja tilanteesta johtuen. Varsinkin jos tuote hintava niin alennusta kannattaa antaa tai jos kysyntää on vähän.

No alennusta kannattaa antaa, jos on ihan hirveä rahapula. Muuten kannattaa odotella ostajaa sillä kohtuuhinnalla.

Minulla on joidenkin tavaroiden kanssa mennyt vuosikin, että ovat lopulta menneet kaupaksi pyytämälläni hinnalla. Onhan niistä tarjottu ihan pilkkahintoja matkan varrella.

No kun ei ole rahapula. Olen myynyt kaiken mitä en tarvitse tai en vaan käytä. Kotini ei ole varasto. 

Myin kahvikoneen hintaan 650 euroa ja siinä mukana alennus. Seisottamalla hinta monesti vaan laskee kun ikää tulee lisää. 

Vierailija
30/66 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun ei ole rahapula. Olen myynyt kaiken mitä en tarvitse tai en vaan käytä. Kotini ei ole varasto. 

Myin kahvikoneen hintaan 650 euroa ja siinä mukana alennus. Seisottamalla hinta monesti vaan laskee kun ikää tulee lisää. 

Lisään vielä että ostan kaikki itse uutena koska monesti saan ne halvemmalla kuin Torista. Se kertoo että hinta on liian korkea. Käytän siis Toria vaan kun myyn jotain. Nyt kun olen kotini karsinut niin harkitsen tarkkaan mitä ostan. Yhtään hukkaostosta ei saa tulla.

Vierailija
31/66 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkiminen on nykyisin sääntö ja jos toteaa, että kiitos, mutta ei kiitos, niin vastausviestissä on yleensä haukut siitä, että et saa kuitenkaan tuohon hintaan myytyä. Minä olen myymässä, en menetä mitään, vaikka en saakaan tuotetta kaupaksi, ostaja joutuu todennäköisesti näkemään valtavasti vaivaa löytääkseen samanlaisen halvemmalla.

Vierailija
32/66 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalan kivilyhdyt ja väri karpalo oli halvemmat Prismassa kun mitä yksikään myi Torissa.

Vierailija
33/66 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinkiminen on nykyisin sääntö ja jos toteaa, että kiitos, mutta ei kiitos, niin vastausviestissä on yleensä haukut siitä, että et saa kuitenkaan tuohon hintaan myytyä. Minä olen myymässä, en menetä mitään, vaikka en saakaan tuotetta kaupaksi, ostaja joutuu todennäköisesti näkemään valtavasti vaivaa löytääkseen samanlaisen halvemmalla.

En ole saanut yhtään haukkuja ja myynyt vaikka kuinka paljon.

Vierailija
34/66 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tingitään. Laita myytävään ainakin 20% tinkivaraa.

Ja sitten on ne tollot, jotka tarjoavat tyyliin 30 % pyyntihinnasta, heille en ihan joka kerta viitsi edes vastata. 

Pahin oli kun myin pari kultakorua, joita en hennonut ihan romukullan hinnalla myydä ja laitoin pyynniksi mielestäni alhaisen  eli 60  euron romukultahinta (samana päivänä tarkistettu)  + 20 euroa lisää, mikä ei tosiaankaan ole paljon, jos käyttökelpoinen ja hyväkuntoinen vintagekoru kyseessä.

Niin eikös trokarit heti kimpussa 30 euron tarjouksineen. Estin jokaisen

Vierailija
35/66 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakiovastauksena voi olla ettei hinnassa tinkivaraa. Törkytinkeihin tuo kannattaa laittaa jos haluaa jotain vastata...

100 tavarasta jos tarjotaan 70e...voi ehkä jos tehdä vastatarjouksen (jos siis on tinkivaraa). Jos joku tarjoaa 10- 50...Kannattaa suosiolla vastata ei tinkivaraa...

Vierailija
36/66 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaa mitään jos vastaus on mitä sattuu.

Viimeksi yksi pyysi kuskaamaan 70 kilsan päähän ison pöydän joka ei mahdu edes autooni ja toinen lähettämään kaksimetrisen tekokuusen.

Nämä tuonnit ja viennit on kyllä syvältä. Kerran lupasin viedä, 15 km:n päähän. Ketään ei ollut sovittuna aikana paikalla. Oli muuten viimeinen kerta, kun palveluksia ostajille teen. Jos ei pääse saman kaupungin sisällä luotani noutamaan, silloin ainoa muu vaihtoehto on postin hinnaston mukainen postitus

Maailman ärsyttävintä on lisäksi varailijat. Käytännössä vaan joka neljäs, joka varaa ja lupaa hakea ja maksaa tiettynä päivänä, oikeasti hakee tavaran. En suostu enää varailuihin 

Vierailija
37/66 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAATOPAIKALLEKKIN VIENTI MAKSAA KANNATTAA EHKÄ MYYDÄ SILLE TINKAAJALLE.

Vierailija
38/66 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut Torista todella paljon tavaraa enkä koskaan ole tingannut hinnasta, maksan myös mukisematta kaikki mahdollisesta lähettämisestä aiheutuvat toimituskulut koska useimmiten toimitus tulee minulle edullisemmaksi kuin lähteä itse noutamaan tuotetta. Yhden kerran olen tehnyt kaupat ehdottamalla omasta mielestäni sopivaa hintaa tuotteelle kun myyjä ei ollut laittanut ilmoitukseen mitään hintaa vaan pyysi tarjoamaan.

Vierailija
39/66 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on normaalia että tingitään.

Jos myyt Torissa vaikka astianpesukonetta 70€ niin oletus on että myyt sen kuitenkin 50€ jos joku tarjoutuu tulemaan samantien sen käteisellä noutamaan.

Vierailija
40/66 |
30.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myy torilla tai muuallakaan yhtään mitään. Ei jaksa sitä pelleilyä. Just polttelin menemään kolme jätesäkillistä lasten viimevuotisia talvivaatteita, oli haalaria,takkia, toppahousua,villapaitoja,talvikenkiä ja vaikka mitä. Parempi ne on vain polttaa pois tai nakata roskiin nurkista. Pääsee kerralla eroon eikä tarvitse katsella mitään tinkaaja kerjäläisiä nurkissa ollenkaan.

Sä oletkin id....