Mikä on teidän jouluruokabudjettinne
Eli paljonko meinaatte käyttää rahaa ruokaan jouluna?
Kerro vielä perhekoko.
Kommentit (80)
En tiedä. Ostan 6kg:n kinkun ja valmiit laatikot ja rosollit. Sitten vielä perunat, herneet ja kanamunat. Kalaa ei syödä. Syöjiä kolme.
Kysymys: Löysin viime jouluna ostettuja laatikoita pakkasesta (lanttu, porkkana, peruna ja bataatti). Onkohan vielä syömäkelpoisia? Ovat ostettu pakkasesta ja olleet pakkasessa vuoden.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Ostan 6kg:n kinkun ja valmiit laatikot ja rosollit. Sitten vielä perunat, herneet ja kanamunat. Kalaa ei syödä. Syöjiä kolme.
Kysymys: Löysin viime jouluna ostettuja laatikoita pakkasesta (lanttu, porkkana, peruna ja bataatti). Onkohan vielä syömäkelpoisia? Ovat ostettu pakkasesta ja olleet pakkasessa vuoden.
Minä söisin nuo laatikot, jos olisin nälkäinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä söisin nuo laatikot, jos olisin nälkäinen.
Oletko minun mummo-vainaani? Mummo-vainaa söi ihan mitä vaan.
Meneeköhän 100e? Meitä on tänäjouluna vain 6+4.
Lohet on jo (30e), kinkku on (30e)
- puuttuu mäti, lisukkeet, perunat saaristolaisleipä
- uunijuurekset, 2 laatikoa
- jälkkärikakku, todennäköisesti joku tuo
- torttu- ja piparitarpeet, sinapin tekotarpeet
Juomiakaan ei tarvitse ostaa, kaapissa on viiniä yms
Noin 20 euroa ja asun yksin. T: kiltti ja kunnollinen mies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään budjettia mikä etukäteen olisi tiedossa tai tiedettävä, menee mitä menee. Laatikot (porkkana,-lanttu-ja peruna), loimulohi, savugraavilohi, blinit lisukkeineen, smetana ja sinappisilli, lohi tai katkarapuchilimousse ja ruisnapit, sienisalaatti-ja rosolli, luomu viljapossun kinkkua, karjalanpaisti+lihaton makaronilaatikko, karpalokiisseli vaniljakermalla, jokin suklaajälkkäri tai leivonnainen, konvehdit ja marmeladit, juustoja 3-4 erilaista+keksilajitelma siihen ja viikuna ja joku toinen hilloke, maustekakku, tortut ja piparit, riisipuuro lisukkeineen, riisipiirakoita, joululimppua jne.
Vanhemmat+2 nuorta aikuista
En koskaan paistaisi blinejä jouluksi. Teen niitä kyllä muulloin. Mielestäni ne on liian täyttävää ruokaa joulupöytään.
Blinit kuuluu syödä lämpiminä, eikä minään suolapal
Mun joulublinit on vähän isompia kuin 2 euron kolikot enkä uita niitä rasvassa (en kyllä isompiakaan). Lämpimänä alkupalana tarjotaan jouluaterialla siian- tai muikunmädin ja lisukkeitten kanssa.
Ei ole varsinaisesti mitään budjettia, mutta arviolta noin 500 euroa menee ruokiin ja juomiin.
t. akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä
36€ on s-tilille kertynyt bonuksia, joten se on budjetti meille, kahdelle henkilölle jouluruokaan. Nyt tietty kerkee tulla vielä lisää bonuksia sinne mikäli kauppavalinta osuu s-kauppoihin, jos ei osu, niin budjetti on 36€. Helposti saa meille kahdelle tuolla juhlaruuan
Ei taida olla paljoakaan suurempi kuin normaalikaan ruokabudjetti. Ehkä kalkkunanrinta ostetaan ja jotain laatikkoa pari rasiaa. Mihin mahaan sitä muutenkaan söisi enemmän ruokaa kuin normaalistikaan tarvitsee.
Monta joulua on mennyt samalla budjetilla, joka sisältää myös juomat. Syöjiä on aattona ja päivänä 6, tapanina enää 2. Ruoat on syöty viimeistään 28.12 ja koskaan ei ole mitään heitetty pois. 650 - 700 euroa on mennyt ruokiin ja juomiin viimeiset 6 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä sulla on lohet jo nyt? Nehän menee pilalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oiskos ne vaikka pakkasessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakastin lohen nyt kun oli halpaa. Jos ei tule syötyä ennen joulua savustamme sen silloin. Samoin kylmäsavulohi oli 1/2 hintaan, ei mene pahaksi pakkasessa ja käytän sen lohimousseen
Arvioisin 150e, kun ruoan hinta noussut. Meitä on aattona kaksi aikuista, joulupäivänä tulee lisäksi kaksi lasta. Tuohon sisältyy myös punaviini ja muutama jouluolut. Syödään jouluruokaa parina päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Noin 800-1000€ yksin asun.
Tonnilla ruokaa yhdelle, älä puhu paskaa.
Ei ole budjettia. Joulu ei meillä eroa oikeastaan mitenkään normipäivästä. Kahdestaan asutaan eikä kumpikaan välitä kinkusta, laatikoista, rosollista tai oikeastaan muistakaan jouluruoista. Joten ostetaan mitä tekee mieli, sen näkee sitten jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ingen aning. Det kostar vad det kostar. Redan nu har man förberett sådant som man inte får här. T.ex. måste samtliga lådor göras själv.
Miksi teet ladon jouluksi?
Käännös : Ei ole hajuakaan. Se maksaa mitä maksaa. He ovat jo valmistaneet asioita, joita et voi saada täältä. Esimerkiksi. kaikki laatikot on tehtävä itse.
Ei käännöksessä latoa mainita.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yllättävän näppärä tekemään mitä tahansa, josta en tiedä mitään
voin leipoa sulle brie kakun tai korjata sun sähköt.
Brie kakku? No nyt on uutta.
Kun mä vaan osaan.