yksityinen vuokranantaja perii vuokraa naamataulun perusteella
Netissä asunnon vuokra oli 420 euroa. Laitoin viestiä ja pääsin katsomaan asuntoa. Vuokra oli noussut yhtäkkiä 470 euroon. Asunto oli silti halvempi kuin muut niin otin sen. Nyt olen huomannut että vuokranantaja pyytää muista asunnoista vain 390-400 euroa, vaikka näitä asuntoja on pintaremontoitu hiljattain ja tätä asuntoa jossa minä asun, ei ollut pintaremontoitu. Kysyä en voi koska hän teeskentelee ettei kuule minua. Nyt hän korottaa vuokraa ja vesimaksua minulta, muista asunnoista pyytää edelleen samat summat. Ei näköjään kannata yksityiseltä vuokrata!
Kommentit (2)
Kiitos vinkistä. Olen päättänyt muuttaa ensi kesänä pois täältä, aikaisemmin en voi. Loordin toiminta suututtaa mutta minun on (liian) kilttinä vaikea vaatia vuokranalennusta. Yritän kuitenkin kerätä rohkeutta siihen.
Yksityiselle vuokranantajalle kannattaa ilmoittaa itse mitä on valmis maksamaan, ja ilmoittaa tarvittaessa vuokranalennuksesta jos nykyvuokra on liian korkea. Jos loordi ei suostu, kannattaa sanoa sopimus irti saman tien. Nyt on vuokralaisen markkinat ja loordien on pakko joustaa.