Mikä ruoka-annos kotitreffeille, jos ei osaa laittaa ruokaa?
Olen tapaillut miestä pari kuukautta, ja tänään on minun vuoroni laittaa ruokaa.
Olen kuitenkin surkea keittiössä. Pää lyö tyhjää.
Mitä superhelppoa te kotikokit ehdotatte? Speksejä sen verran, että osaan toki paistaa jauhelihat ja kanat ja ymmärrän periaatteessa miten keittiössä käyttäydytään, mutta minun sapuskani ovat sellaisia, joita voin kyllä itse syödä mutta en mielelläni niitä tarjoilisi.
Toiveena olisi luoda joku vähän parempi ruoka, joka olisi kuitenkin helppo. Ei siis makaronilaatikkoa, vaan jotain olevinaan vähän fiinimpää - osaamiseni rajoissa. Joku sellainen ruoka, jossa olisi mahdollisimman pieni mokaamisen mahdollisuus.
(Onko esim. valmiskastike kahden aikuisen ihmisen treffeillä poissuljettu ajatus?)
Enkä pyydä välttämättä reseptejä, vaan ruuan nimi ja/tai pieni kuvaus riittäisi. Kiitos tuhannesti.
Kommentit (24)
Etsii reseptin, hankkii aineet, seuraa ohjeita. Ei ole ruuanlaitto avaruusteknologiaa. Perustaito jonka jokaisen pitäisi osata. Ja osaakin jos malttaa seurata ohjeita ja asia yleensä kiinnostaa.
Jos osaat paistaa jauhelihaa niin tortillat. Kai sä osaat avata salsapurkin ja pilkkoa vihanneksia?
Laadukas pasta, hyvä itsetehty tomaattikastike, hyvä parmesan-juusto, lisäksi hyvä viini, salaatti, laadukas patonki ja sille oliiviöljyä.
Haastavinta? Puhun ihan alkuperäisistä resepteistä, risottoriisillä ja guancialen/pancettan/pekonin kera. En itse kyllä tiedä helpompia ruokia kuin nuo, mutta olenkin sitten varmaan poikkeuksellisen hyvä ruoanlaittaja 🤭