Vuokra nousee ensi vuodelle 50€, onko sinusta paljon vai vähän?
Kommentit (17)
Eli 0,13 e/pvä. Ei luulosta kovin pahalta.
Älä hul lu maksa vuokraa, maksa omaasi. Vuokra on aina liikaa!
Olen vuokranantaja. Vein juuri vuokralaiselle vuokrankorotus ilmoituksen. Vuokra nousee 1.1.2024 15€. Tarkistan vuokraa vuosittain 1.1. 15€ nousee joka vuosi. Maltillinen korotus.
Kyllä se ehkä 1. Vuotena on ok. Kolmen vuoden päästä se on noussut 150-200e. Onko tulosi nousseet samassa suhteessa? Minulle raja tuli vastaan kolmantena vuonna ja laskin, että neljäs korotus on liikaa. Muutin pois.
Riippuu paljonko vuokra oli enenne. Jos se oli 200€, niin on jos se oli 1500€ niin ei.
Riippuu asunnon koosta ja nykyisestä vuokrasta.
Eli yhteensä 100 euroa viiden vuoden aikana jos näin mentäisi minun tapauksessani. Onhan se nyt aivan liikaa. Sillä irtisanoinkin sopimukseni keväällä ja muutin veljeni vanhalle torpalle kokonaan. Ei täällä töitä ole mutta eipä ole virastoaikojakaan jaeltu.
Riippuu paljon myös siitä paljonko nyt maksat vuokraa ja minkä kokoinen asunto on. Pienestä yksiöstä, jonka vuokra on vaikkapa 500€, niin on kova mutta vaikkapa hyvän kokoisesta kolmiosta, jossa vuokra on 1500€, niin ei niin paha.
Ensimmäisenä korotuksena harmittaisi, mutta jatkaisin asumista, mutta jos se toisena vuotenakin nostettaisiin viidelläkympillä, se tarkoittaisi jo sata euroa kalliimpaa asuntoa kuin minkä alunperin olen valinnut, joten muuttaisin mahdollisimman pian pois.
Minusta se on paljon. Normaali määrä olisi jotain 10 euron luokkaa.
vuokra hetkinen joo onko jotain perseaukinaisten juttui?
Vuokra on 1020 euroa joten ei olisi mitenkään liian suuri. Vuokranantaja on jo ilmoittanut ettei nosta vuokraa ensi vuodeksi mutta jos nostaisi niin korotus olisi tuota luokkaa maksimissaan.
Sama nousee kaksiosta asossa. Asumistuen jälkeen jää vielä alle 200€ maksettavaksi itse.
Me nostimme yhtiövastiketta hiukan, minulla se teki 10 €/kk, kotini on uudehko 80 m2 rivarin päätykolmio, nyt vastike on 270 €/kk, sis. lämpö, vesi, pihatyöt, jätehuolto, kiint.vero,tämä on kaukolämmössä. Koti on velaton, ostin myytyäni omakotitaloni. Nostimme vastiketta, koska uusimme roskakatoksen ja pihojen väliaidat.
Vierailija kirjoitti:
Todella iso nosto.
Kädestä suuhun eläjällehän se on.
Aika perus