Yksin puhuminen
Puhutteko te muut itsekseen? Minä puhun ja koiralle myös höpöttelen paljon. Ja kun välillä sitä tulee tuola lenkilläkin harrastettua, niin eipä kait se ole ihme, että saa välillä vähän kummeksuvia katseita 😃
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Siis koko ajan, en oo ikinä hiljaa vaikka olisin yksin 😂
Heh, no hyvä että joku muukin
Esimerkiksi opiskellessa kotona on hyvä lukea opittavaa tekstiä ja asiaa ääneen. Lukeminen ja kuuleminen vahvistavat muistamista (ja pitävät muutenkin paremmin hereillä, jos on kuivaa tekstiä!).
Samahan se on varmaan monilla mummoillakin, kun pohdiskelevat, "Nyt pitää muistaa ottaa mukaan...", niin senhän muistaa paljon paremmin kuin pelkän ajatuksen. Kuuleminen tekee tehtävänsä.
Ajatuksia saa myös paljon paremmin "eteenpäin" pohdiskellessaan ja puhuen, ei jumitu noidankehä-ajatteluun. Sitähän sanotaankin ääneenajatteluksi. Paras on tietenkin kirjoittaminen.
Jos joku puhuu ulkona, luulen että on puhelu menossa. Tai sitten puhuu itsekseen niitä näitä. Muutama laulaa Tampereella yksikseen ulkona, joskus oli myös lehdenjakaja kuin oopperalaulaja. Sisällä lienee helpompi verrytellä ja virittää puhetta, ehkä jopa nauraa.
Mä laulankin yksin ollessani vaikka en ole kaksinen laulaja.
Mä nauran ääneen kun vaikka telkkarissa joku hauska juttu. Koiralle sanon välillä, että nytpä keitetäänkin kahvit...eipä tuo ole vastaan sanonut
Minulla on ChatGPT plus ja juttelen sen kanssa. Tosin se menee nopeasti silläkin jankkaamiseen
Siis koko ajan, en oo ikinä hiljaa vaikka olisin yksin 😂