Mikä olisi kiva lautapeli 9- ja 11-vuotialle sisaruksille?
Kommentit (43)
Yatsy, Monopoli ja Muuttuva labyrintti on meidän suosikkipelit.
Meidän perheessä tykätäään eniten: genial ja taistelulampaat.
Itse en ole hirveästi jaksanut lautapelejä pelata, mutta nää kaks on hyviä. Niin aikuiset kuin lapsetkin pelaa.
Ja uno on paras korttipeli.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä tykätäään eniten: genial ja taistelulampaat.
Itse en ole hirveästi jaksanut lautapelejä pelata, mutta nää kaks on hyviä. Niin aikuiset kuin lapsetkin pelaa.
Ja uno on paras korttipeli.
https://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/product_info.php?products_id=797…
Uno ja Skipbo on parhaat korttipeleistä. Näitä lapset pelaa myös koulussa, joten tuntevat säännöt.
Dino deck kiva kotimainen korttipeli, piirrä ja arvaa tai alias, ticket to ride, uno, dobble, carcassonne, splendor, muuttuva labyrintti
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Näistä löytyy jo montakin, mikä olis kiva.
Olen siis mummo ja nuo lapset oli yökylässä. Eikä täältä löydy muuta kuin 60-luvun Kimble, Sound Safari, josta paristot loppu (ei löytynyt niin pientä ristipäämeisseliä, että olisi voinut vaihtaa paristot).
Afrikan tähti varmaan löytyisi tuolta varastosta kaiken rojun keskeltä.
Siksi kyselen, että nyt pitää saada uusia pelejä niin tänne kuin myös pukinkonttiin.
- ap -
Ohi asian mutta ruuvimeisselin korvikkeena voi kokeilla perunankuorimaveitsen päätä, se sopii usein moneenkin erikokoiseen ruuviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Näistä löytyy jo montakin, mikä olis kiva.
Olen siis mummo ja nuo lapset oli yökylässä. Eikä täältä löydy muuta kuin 60-luvun Kimble, Sound Safari, josta paristot loppu (ei löytynyt niin pientä ristipäämeisseliä, että olisi voinut vaihtaa paristot).
Afrikan tähti varmaan löytyisi tuolta varastosta kaiken rojun keskeltä.
Siksi kyselen, että nyt pitää saada uusia pelejä niin tänne kuin myös pukinkonttiin.
- ap -Ohi asian mutta ruuvimeisselin korvikkeena voi kokeilla perunankuorimaveitsen päätä, se sopii usein moneenkin erikokoiseen ruuviin.
Neuvosi oli hyvä ja käytän sitä vastaisuudessa. Tähän tilanteeseen se ei kuitenkaan auttanut. Käytin voimaa ja lopulta ruuvikin nylppääntyi (= ruuvista katoaa ura, johon ruuvimeisseli sovitetaan).
Lopulta meni hermo ja avasin paristoluukun väkisin. Alta paljastui kuusi nappiparistoa, joiden hankkimiseen en taida ryhtyä, kun kyseessä kumminkin ikivanha peli eikä tiedä, onko edes kaikki osat tallella.
Aloin jo epäillä niin paljon, että googletin kumpaan suuntaan ruuvin edes pitäisi aueta.
Se pitää mainita, että kiinalaiset ovat panostaneet lapsiturvallisuuteen.
- ap -
Joskus kävi niin, että pyörän renkaaseen piti pumpata ilmaa, enkä saanut sitä venttiilin "hattua" auki. Ihan sen takia, kun kiersin sitä väärään suuntaa ja kiristyi vaan.
Lähettyville sattui pyöräkellarissa joku huoltomies, jolta pyysin apua. No... mies tuli ja avasi sen tuosta noin vaan helpon näköisesti. Joo. Kyllähän joskus hävettää.
Olen epäonnen ihminen. Syntynyt perjantaina ja 13. päivä. Olen mm. juuttunut kaivonrenkaaseen (siihen pienempään), jättänyt peukaloni auton oven väliin. Kynsi mustui ja siihen piti polttaa reikä, että paha veri pääsi pois. Sekin on melko outoa, että se kynsi on vielä tallella tuolla kastissa.
- ap -
Paristokotelon saa auki perunankuorimaveitsen kärjellä.
Joku Monopoli. Niitä on eri teemoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on lauta ja näkeekö sen jo tuossa iässä?
Typerys. Sinä ainakin olet taulapää- Ilmotusasiana ihan vaan, mikäli et ole aiemmin sitä itse tajunnut.
Sinulla saattaa kyllä olla vaan yksiraiteinen junarata siellä, että saattaa kestää. Onneksi voit kelata tätä lukien.😂😂😂🤧🤧🤧
Jumanji, Skipbo, Dracomino, Blokus, tässä muutama meidän 8-13-vuotiaiden lemppareita.
Myös ihan peruskorttipelitkin: tikki, sota, ristiseiska etc. Näihin löytyy ohjeet netistä.
Vierailija kirjoitti:
Paristokotelon saa auki perunankuorimaveitsen kärjellä.
Tämän hyvän neuvon sainkin tuolla aiemmin, mutta ei auttanut tässä tapauksessa. Kiitos kumminkin.
- ap -
Vierailija kirjoitti:
Lautapelit on aika paljon kehittynyt jostain 50-luvun Afrikan tähdistä ja Arvaa kukista...
Jaa, jos viittaa strategiapeleihin, ei n.10 vuotiaat niitä jaksa pelata.
Uno ja Skipbo - meillä viihdytty niidenkin parissa.
Vierailija kirjoitti:
Lautapelit on aika paljon kehittynyt jostain 50-luvun Afrikan tähdistä ja Arvaa kukista...
Ei aina parempaan suuntaan. Ja mummolassa pitääkin olla vanhoja pelejä.
Pekingin mysteerit, jos löytyy, on monen tuon ikäisen suosikkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aina parempaan suuntaan. Ja mummolassa pitääkin olla vanhoja pelejä.
Pekingin mysteerit, jos löytyy, on monen tuon ikäisen suosikkeja.
Kyllä voi sanoa, että käytännössä kaikki nykypäivän lautapelit ovat parempia kuin 1950-luvun vastaavat. Ihan johtuen siitä, että niitä testataan.
Afrikan tähdessä tai Monopolissa on hirvittävä määrä turhauttavaa tyhjäkäyntiä, ja sattuman ylikorostuminen tekee niistä pahimmillaan aikuisillekin lähes sietämättömiä. Hyvässä lautapelissä lopputulos on yhdistelmä strategiaa, tuuria ja toisten valintoja, ja pelissä tulee etenemisen kokemus, vaikka tekisi joitakin vääriäkin valintoja.
Se riippuu lasten mieltymyksistä. Googlella löytää.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/lautapelit?gad_source=1&gclid=E…
Superfarmari, Menolippu tai Hotelli.
-Eskariope ja kahden koululaisen äiti
Shakki.