Mikä olisi kiva lautapeli 9- ja 11-vuotialle sisaruksille?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on lauta ja näkeekö sen jo tuossa iässä?
Älä jaksa. Vitsin vääntö on taitolaji, jota et hallitse.
Kiitos. Näistä löytyy jo montakin, mikä olis kiva.
Olen siis mummo ja nuo lapset oli yökylässä. Eikä täältä löydy muuta kuin 60-luvun Kimble, Sound Safari, josta paristot loppu (ei löytynyt niin pientä ristipäämeisseliä, että olisi voinut vaihtaa paristot).
Afrikan tähti varmaan löytyisi tuolta varastosta kaiken rojun keskeltä.
Siksi kyselen, että nyt pitää saada uusia pelejä niin tänne kuin myös pukinkonttiin.
- ap -
Cluedo. Sitä jaksan itsekin sillon tällöin pelata. Tuon ikäiset tikahtuvat jännityksestä 😅
Othello on superkiva! Itse pelannut kasarilta saakka ja nyt omien lasten kans, ei aikuinenkaan kyllästy :)
Lautapelit on aika paljon kehittynyt jostain 50-luvun Afrikan tähdistä ja Arvaa kukista...
Muuttuva labyrintti tosi kiva, sitä voi pelata aikuinenkin. Tammipelikin on kiva.
Vierailija kirjoitti:
Othello on superkiva! Itse pelannut kasarilta saakka ja nyt omien lasten kans, ei aikuinenkaan kyllästy :)
Ja Othelloa voi pelata millä tahansa 8x8-ruudukolla ja millä tahansa lätkillä/napeilla/tms, jotka voi asettaa kahteen erinäköiseen asentoon. Parhaat varmaan on ne oikeat kolikonmuotoiset mustavalkoiset. Laudaksi käy myös shakkilauta.
Sama kysymys, mutta lapset ovat iltään 6 ja 9 vuotta. Poikia.
Mikä lautapeli olisi sellainen, että voisi pelata heidän kanssaan?
Ihan palapelitkin on meillä suosiossa. 10-11v ja joku 200 palaa on minkä tekee suht nopeasti, 500 sitten pidempään. Yhteisprojektina meillä on sitten myös 1000 palaa. Korttipelit myös, sekä Uno kortit.
Meidän lastemme suosikkipelejä tuossa iässä ovat olleet Port Royale, El Dorado, Dominion, Stone Age, 7 Wonders, Bohnanza, Bang ja Splendor. Osa näistä on monimutkaisempia, mutta pelaamaan oppii pelaamalla. Kevyt alku voisi olla Carcassonne.
Muuttuva labyrintti saa äänen täältäkin. Se on koko perheen peli. :)
Afrikan tähti