KL.fi : "Suomalaislääkärien suljettu keskustelu vuoti julki: Näin lääkärit puhuvat keskenään ahneudesta ja rikastumisesta"
Kommentit (273)
Vierailija kirjoitti:
Harva suurituloinen tekee Suomessa työtä rahasta. Jo 5 000 € /kk kohdalla verottaja vie lisäeurosta enemmän kuin tekijälle jää käteen. Kova verotus tasaa työintoa sitä mukaan kun kun tulee ikää ja kokemusta.
Voi taivas, mitä tuubaa, vaikka voisit asian helpostikin tarkistaa. myös te yläpeukuttajat. Hävetkää, kun uskotte kaiken tarkistamatta asioita itse. Tyhmiä jon helppo vedättää ja se koituu yleensä tyhmien nilkkaan.
5040 €/kk ansiotulosta veroprosentti on 35, 6 %. ilman mitään vähennyksiä javähennyksiähän meillä kaikilla käytännössä on, joilloin tuo vero% vielä laskee.
Kuulun itse tuohon hyvin eansaitsevien ryhmään, enkä pidä verojani mitenkään kohtuuttomina. Kohtututomana pidä n sitä, että minun verojani käytetään yhä kasvavassa väärin osinkojen maksuun kanslaisten julksiten palvelujen sijaan.
Enkä ole ainoa. MEitä mielellään veroj amaksavia on aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvätuloiset maksavat 20 mrd eur tuloveroja valtiolle vuodessa. Se on melkein neljäsosa valtion käytettävissä olevista varoista.
Jos hyvätuloiset poistetaan täytyy jonkun muun maksaa puuttuva 20 mrd eur valtion kassaan.
Sinullahan on todella mielenkiintoisia lukuja - jotka eivät pidä paikkaansa. Mikä mahtaa olla lähteesi? Takki ja hiha, kenties?
2021 palkansaajat maksoivat tuloveroja yhteensä 22 mrd. Pääomatulonsaajt 3,2 mrd , heistä suurimma tmaksajat olivat tavallisia piensijoittajia, koska ssuuremmat sijoittaajat maksavat mieluummin verosuunnitelusta kuin veroja:)
Sinulla on vanhaa tietoa. Valtion ensi vuoden budjetti löytyy tuolta https://tutkibudjettia.fi/etusivu
Kauppalehti ja Taloussanomat on ehdottomasti pahimmat klikkiotsikoiden harrastajat. "Tämä tavallinen virhe aiheuttaa ison laskun monelle suomalaiselle".
Ampparit piste com palvelussa jätän kaikki noiden uutiset huomioitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva suurituloinen tekee Suomessa työtä rahasta. Jo 5 000 € /kk kohdalla verottaja vie lisäeurosta enemmän kuin tekijälle jää käteen. Kova verotus tasaa työintoa sitä mukaan kun kun tulee ikää ja kokemusta.
Voi taivas, mitä tuubaa, vaikka voisit asian helpostikin tarkistaa. myös te yläpeukuttajat. Hävetkää, kun uskotte kaiken tarkistamatta asioita itse. Tyhmiä jon helppo vedättää ja se koituu yleensä tyhmien nilkkaan.
5040 €/kk ansiotulosta veroprosentti on 35, 6 %. ilman mitään vähennyksiä javähennyksiähän meillä kaikilla käytännössä on, joilloin tuo vero% vielä laskee.
Kuulun itse tuohon hyvin eansaitsevien ryhmään, enkä pidä verojani mitenkään kohtuuttomina. Kohtututomana pidä n sitä, että minun verojani käytetään yhä kasvavassa väärin osinkojen maksuun kanslaisten julksiten palveluje
Harmi että sinulla on huono kirjoitustaito ja vielä huonompi lukutaito. Tai sitten olet humalassa. Kirjoitin seuraavasti;
"Jo 5 000 € /kk kohdalla verottaja vie lisäeurosta enemmän kuin tekijälle jää käteen."
Ymmärrätkö mitä lisäeuro tarkoittaa ja mitä tarkoittaa lisäeurosta maksettava vero? Sen toinen nimi on marginaalivero ja prosentteina marginaaliveroprosentti.
Marginaaliveroprosentti menee yli 50 % jo 4560 euron kuukausitulon kohdalla, ollen siinä kohtaa 52,2 %
Lähde veronmaksajat.fi Voit itse etsiä sieltä taulukon.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran on itselläni vielä järkeä, että en ikimaailmassa lynkkaisi ja lietsoisi halveksuntaa lääkäreitä kohtaan. En muuta kuin arvostan todella ja heidän palkkojaan saisi nostaa kunnolla. Heidän työpanoksensa on niin korvaamatonta.
AI ja robotit korvaavat pian myös lääkärit.
Se on surullista miten moni nykyään lähtee opiskelemaan lääkäriksi vain rahankiilto silmissä. Sitten ei ole oikeaa motivaatiota auttaa ihmisiä, vaan diagnosoidaan syöpäpotilaita masentuneiksi jne, jotta vain päästään potilaasta eroon. Näkyy jo siinäkin miten "mt-ongelmat" on Suomessa muka kasvussa. Todellisuudessa monella on joku muu vaiva siellä taustalla, jota ei vain ole kiinnostusta hoitaa. Parempi ois jos rahasta haaveilevat menis vaikka kauppikseen tai oikikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran on itselläni vielä järkeä, että en ikimaailmassa lynkkaisi ja lietsoisi halveksuntaa lääkäreitä kohtaan. En muuta kuin arvostan todella ja heidän palkkojaan saisi nostaa kunnolla. Heidän työpanoksensa on niin korvaamatonta.
Hyvä juttu. Eipähän vaikuta sitten pärstä ja ammatti diagnoosin ja tutkimusten ja hoidon saamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi ihan vapaasti kouluttautua lääkäriksi ja tehdä sitä hommaa esim 1800-2200€/kk palkalla, jos noin kovin ahdistaa.
Jokainen ei voi kouluttautua, siitä pitävät lääkärit huolen. Lääkärit ylläpitävät aktiivisesti Suomen lääkäripulaan ja ylipalkkausta estämällä opiskelupaikkojen kasvattamisen.
Olen alkanut koronan myötä halveksumaan lääkäreitä. Vain pieni osa on ihmiselämän ja terveyden puolella, suurin osa häikäilemättömiä ja kuvottavan ahneita suomalaisen yhteiskunnan hyväksikäyttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AI ei osaa mennä laatikon ulkopuolelle, koska siitä puuttuu luovuus. Se ei osaa itse luoda uusia hypoteeseja johon kaiken tieteen teko perustuu. AI algoritmit johtaa aina suppenevaan rekursioon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AI ei osaa mennä laatikon ulkopuolelle, koska siitä puuttuu luovuus. Se ei osaa itse luoda uusia hypoteeseja johon kaiken tieteen teko perustuu. AI algoritmit johtaa aina suppenevaan rekursioon.
AI kehittyy koko ajan ja vauhdilla kehittyykin
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Ahneet verovaroilla koulutetut ihmiset..
Tässä maassa on kuule aika lailla kaikki koulutettu verovaroin, myös ne jotka tienaa kymmenen kertaa enemmän kuin nuo kauheat keikkalääkärit.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreillä on usein muukin syy ammattiinsa kuin suuret tulot ja isot verot. Rahaa keräävälle on parempiakin ammatteja tarjolla.
Kerro ihmeessä joku tällainen ammatti?
Täällähän piti olla varakasta väkeä jotka sijoittavat rahansa mutta kenelläkään ei ole edes voimassaolevaa Kauppalehden tilausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulun itse tuohon hyvin eansaitsevien ryhmään, enkä pidä verojani mitenkään kohtuuttomina. Kohtututomana pidä n sitä, että minun verojani käytetään yhä kasvavassa väärin osinkojen maksuun kanslaisten julksiten palveluje
Olet väärässä. 5000 euron kohdalla jokaisesta lisäeurosta tosiaan maksetaan yli 50% veroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreillä on usein muukin syy ammattiinsa kuin suuret tulot ja isot verot. Rahaa keräävälle on parempiakin ammatteja tarjolla.
Kauppatieteilijät tienaa jopa miljoonia vuodessa
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauppatieteilijät tienaa jopa miljoonia vuodessa
-sivusta
Juu ja lottovoittajat kans. Kauppatieteilijöiden keskiansiot jää aika kauas lääkäreistä. Tietty jotkut vetää kovaa liksaa mutta lääkäri on paljon varmempi polku hyviin tuloihin.
Tekoälyssä on kyllä monia hyviä puolia. Se on tavattoman tehokas ja nopea, paljon nopeampi kuin ihmiset. Se ei tarvitse unta ja lepoakaan ollenkaan. Se pystyy hallitsemaan, muistamaan ja käsittelemään paljon suurempia tietomääriä kuin ihmiset. Se ei ole pahantahtoinen, eikä ahne vaan sikäli tasavertainen. Eikä se loppujen lopuksi ole kovin kalliskaan. Saattaa pelastaa julkisen terveydenhuollon tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Rikastuminen työtä tekemällä on halveksuttavaa toimintaa.
Ei pelkästään työtä tekemällä rikastu.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän piti olla varakasta väkeä jotka sijoittavat rahansa mutta kenelläkään ei ole edes voimassaolevaa Kauppalehden tilausta.
Sinäkö pidät Kauppalehden tilausta hyvänä sijoituksena?
Menkää ihmeessä kaikki kadehtijat opiskelemaan lääkäriksi. Ensin pitää päästä läpi pääsykokeista, sitten opiskelet kuusi vuotta hyvin koulumaisesti (lue poissaolot ei sallittuja tai ne ainakin korvattava, seuraava mahdollisuus voi olla vuoden kuluttua) ja valmistut. Tämä oli se helppo osuus. Sitten se riemu alkaa, kun pääset potilastyöhön. Nykypäivän vaativat potilaat ja vielä vaativammat omaiset. Että onnea vaan!